طبق قرار پوتین و بایدن، سفیر روسیه برای ازسرگیری کار خود راهی آمریکا شد

به گزارش بلاگ پو، طبق توافق روسای جمهور آمریکا و روسیه در ملاقات اخیر درباره بازگشت سفرای دو کشور به سر کار خود، آناتولی آنتونوف سفیر مسکو امروز راهی واشنگتن شد.

طبق قرار پوتین و بایدن، سفیر روسیه برای ازسرگیری کار خود راهی آمریکا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا که پیشتر در پی اختلافات میان دو کشور به مسکو بازگشته بود، امروز (یکشنبه) این شهر را به مقصد آمریکا ترک کرد.

پیشتر وزارت خارجه روسیه اعلام نموده بود که این دیپلمات هفته کاری جاری را در واشنگتن سپری خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، وی در حین عزیمت در مورد رابطه آمریکا و روسیه ابراز خوشبینی کرد و گفت: با حال و هوایی خوشبینانه بر اساس نتایج ملاقات دو رئیس جمهور (پوتین و بایدن در نشست ژنو) راهی [آمریکا] می شوم. در انتظار کار سازنده با همکاران آمریکایی برای ایجاد روابط منصفانه و عملی هستم. فردا و در روزهای آینده برنامه ها، جلسات برنامه ریزی شده و کارهای زیادی وجود دارد.

پیشتر جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه گفت به زودی به مسکو باز می گردد. سخنگوی سفارت واشنگتن در مسکو دیروز (شنبه)در توییتی با اعلام این خبر به نقل از سالیوان نوشت: بعد از اجلاس مهم سران (ملاقات پوتین و بایدن) منتظر هستم که به زودی برای راهنمایی تیم قوی سفارت آمریکا در روسیه به منظور اجرای دستورالعمل های سیاسی رئیس جمهور بایدن که در ژنو تشریح شد از جمله ثبات راهبردی، حقوق بشر، رابطه باثبات و قابل پیش بینی با روسیه، به مسکو بازگردم.

بایدن و پوتین در نشست اخیر خود در ژنو توافق کردند آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا و جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه که بهار سال جاری برای رایزنی در پی تشدید تنش در روابط دو کشور به مرکز های خود رفته بودند، به محل کارشان بازگردند.

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت بازگشت سفرای روسیه و واشنگتن به مأموریت های خود جنبه نمادین دارد.

لاوروف در این خصوص شرح داد: البته این موضعی نمادین است. این اقدامی مهم اما نمادین محسوب می گردد. با این حال این اقدام معنایی را هم در خود دارد، به این صورت که حضور سفرا در مرکز ها بدون حضور معاونین آن ها، قابلیت گفت وگوهای فعالانه را تا حدی بیشتر می نماید.

طی ماه های گذشته اختلافات میان مسکو و واشنگتن وارد دور جدیدی شد و در نتیجه آن سفرای هر دو کشور به مرکز های خود بازگشتند. با این حال روز چهارشنبه پوتین و بایدن در ملاقاتی طولانی بر لزوم حل اختلافات و کاهش تنش ها تأکید کردند.

م

مجله گرگانلند

مجله گرگانلند | وبلاگ خبری گرگانلند، مجله خبری گرگان

مجله دانلود و سرگرمی

مجله دانلود و سرگرمی | معرفی بازی ها و سرگرمی های رایانه ای
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51847

به "طبق قرار پوتین و بایدن، سفیر روسیه برای ازسرگیری کار خود راهی آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبق قرار پوتین و بایدن، سفیر روسیه برای ازسرگیری کار خود راهی آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید