طرح های دقیق ، شیک و پیچیده برای سقف کاذب حمام

به گزارش بلاگ پو، قسمت حمام اغلب از طریق صاحبان خانه نادیده گرفته می شود ، به خصوص در مورد طراحی داخلی. بیشتر صاحبان خانه ها تقریباً بودجه خود را به سایر قسمت های خانه مانند اتاق نشیمن ، اتاق خواب و آشپزخانه اختصاص داده و طراحی معمولی با کاربردهای استاندارد را برای حمام ها ترجیح می دهند. البته یکی از بارزترین دلایلی که باعث می شود این درک رایج از طراحی داخلی باشد این است که سایر فضاهای خانه مانند اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه به عنوان قسمت های قابل مشاهده خانه در نظر گرفته می شوند و اولویت با این فضاهاست. این درک در واقع کاملاً اشتباه است و توجه به طراحی حمام به خصوص سقف کاذب آن می تواند در روحیه شما تاثیر بسزایی داشته باشد. لذا در این مقاله شما را با چند ایده برای طراحی سقف کاذب حمام آشنا می کنیم.

طرح های دقیق ، شیک و پیچیده برای سقف کاذب حمام

اگرچه حمام و دستشویی نسبت به سایر فضاهای خانه که زمان بیشتری را در آنها می گذرانیم کمتر دیده می شوند ، اما محیطی بسیار خصوصی و شخصی هستند که روز را در آنجا شروع و به سرانجام می بریم. به همین دلیل است که حمام ها باید زیبا ، تمیز ، مرتب و دارای سبکی منحصر به فرد به نظر برسند. یکی از مواردی که در این محیط کمتر به آن توجه می شود سقف کاذب حمام است که در ادامه به آن می پردازیم.

کاربردهای سقف کاذب حمام

سقف های کاذب یکی از کاربردهای طراحی است که می توان با استفاده از آن ، سرویس بهداشتی و حمام شما زیباتر ، روشن تر و سالم تر به نظر برسد و سبکی مدرن داشته باشد. سقف ها یک عنصر طراحی بسیار موثر در فضای داخلی بوده و به اندازه کافی قوی هستند که ظاهر کل فضا را مانند دکوراسیون دیوارها تغییر دهند. کاربردهای سقف کاذب اغلب در طراحی داخلی استفاده می شود و به هر خانه ویژگی منحصر به فرد خود را می دهد. در زیر نگاهی به مدل های سقف کاذب حمام خواهیم داشت و جزئیات این کاربردها را بررسی می کنیم.

سقف کاذب چیست؟

اول از همه، اجازه دهید با صحبت در مورد ویژگی های سقف های کاذب شروع کنیم. کاربردهای سقف کاذب سیستم های دکوراسیون سقفی هستند که با ایجاد فاصله بین سقف اصلی و سقف اصلی به صورت جداشدنی طراحی و نصب می شوند.

فضای به جای مانده بین سقف اصلی و سقف کاذب نیازهای عملکردی متفاوتی را برآورده می کند. کاربردهایی مانند کابل های برق ، سیستم های روشنایی ، خدمات گرمایشی ، صدا و تهویه ، توزیع کابل کشی ، توزیع نصب و راه اندازی را می توان بین سقف اصلی و سقف کاذب پنهان نمود و طرح های بسیار فشرده تر و مدرن تری ایجاد کرد.

مصالح مختلف سقف کاذب حمام

اگرچه مدل های سقف کاذب از نظر فنی نزدیک به یکدیگر اعمال می شوند ، اما طراحی سقف کاذب را می توان با مواد مختلفی انجام داد. سقف های کاذب که امروزه برجسته ترین و از نظر کاربردی بودن پرطرفدارترین هستند ، از تخته های گچی تولید شده ؛ اما می توانند از تایل های سقفی ، الیاف ، فلز ، چوب ، ورق اکریلیک ، پانل کامپوزیت آلومینیوم و … درست شوند. مصالح سقف کاذب حمام می تواند یکی از این گزینه های مختلف باشد، اما البته توصیه می کنیم مواردی را انتخاب کنید که از نظر طول عمر بیشتر در برابر رطوبت مقاوم هستند.

مدل های سقف کاذب حمام

استفاده از سقف کاذب حمام ، طراحی های این محیط را از نظر زیبایی شناسی منحصر به فرد می کند. با این حال ، از نظر عملکرد نیز یک تجربه حمام بسیار مفید را ارائه می دهد. از آنجایی که حمام ها مناطقی هستند که مراقبت و بهداشت شخصی خود را در آنجا انجام می دهیم ، جزئیاتی مانند نور باید به طور خاص طراحی شوند. سقف های کاذب ، به ویژه زمانی که با سیستم های روشنایی طراحی می شوند ، این فرصت را فراهم می کنند تا هر گوشه حمام را کاملاً روشن نمایید.

سیستم های روشنایی سقف

سیستم های روشنایی که با سقف کاذب عرضه می شوند این روزها بسیار رایج هستند. لامپ های ال ای دی با فاصله یکنواخت در سقف حمام تضمین می کنند که حمام نور سالم و کافی دریافت می کند. نورپردازی کلی سقف حمام نیز باعث می شود تجربه حمام بسیار با کیفیت تر و راحت تر باشد. قسمت های حمام مانند فضای دوش ، محیط آینه دستشویی و سرویس بهداشتی مجزا هستند و نیاز به نورپردازی در لایه های مختلف دارند. در سقف کاذب حمام می توان یک سیستم روشنایی نصب کرد که به راحتی می تواند هر منطقه را به طور کاربردی روشن کند.

نورپردازی از لبه های سقف

برای سقف کاذب حمام خود می توانید از بین سیستم های نورپردازی که به طور یکنواخت در سراسر آن پخش شده اند ، طرح های مختلف نورپردازی را نیز انتخاب کنید. در این مثال متفاوت ، به جای توزیع لامپ که روی سطح سقف کاذب پخش می شود ، نورپردازی که لبه ها را از یک طرف به طرف دیگر بپوشاند استفاده می شود. این به نورهای ساطع شده از لبه اجازه می دهد تا به محیط ظاهری عمیق تر و پیچیده تر ببخشند. در مرکز سقف کاذب ، نور آویز مناسب برای طراحی کلی حمام با در نظر گرفتن جلوه تزئینی آن می توان استفاده کرد.

نور لایه ای و مفید

در نمونه دیگری از سیستم روشنایی سقف معلق متفاوت ، یک عنصر نورپردازی اصلی که در یک مربع بزرگ در وسط قرار گرفته و یک سیستم روشنایی کلی لایه ای که از طریق نورافکن های کوچک در لبه های آن پشتیبانی می شود. از قلم نیاندازید که این چراغ ها را می توان با سوئیچ های مختلف نیز کنترل کرد. به عبارت دیگر ، در سیستم های روشنایی پخش شده بر روی سقف کاذب حمام می توانید از نور منطقه مورد نظر خود استفاده کنید. در برخی از سیستم های روشنایی ، حتی می توانید درجه نور را در ناحیه مورد نظر خود تنظیم نمایید.

گرمایش سقف

سقف های کاذب راه حل بسیار موثری برای سیستم های گرمایشی نیز هستند. با سیستم های گرمایش سقفی می توانید گرمای حمام خود را با گرمای طراحی شده با سقف کاذب تامین کنید.

کاربردهای سقف کاذب کوچک

سقف کاذب حمام می تواند کل سطح سقف را بپوشاند و یا فقط در قسمت خاصی از سقف اجرا شود. این قسمت را می توان با توجه به کارکرد تعیین کرد و یا در صورت تمایل می توانید طرحی با کاربردهای سقف کاذب لایه ای ایجاد کنید.

گزینه های رنگ سقف کاذب

در کاربردهای سقف کاذب حمام ، امکان انتخاب رنگ های مختلف وجود دارد. اگرچه رنگ های سفید یا روشن برای ایجاد عمق بصری و بزرگ نمایی و بلند نشان دادن سقف استفاده می شوند ، اما اگر در پی طراحی حمام مجذوب کننده هستید ، حمام خود را با برنامه های سقف کاذب رنگی طراحی کنید.

سقف های سیاه کاریزماتیک

در این دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی که رنگ مشکی در آن حرف اول را می زند ، از سقف کاذب حمام مشکی هماهنگ با متریال و مدل تمامی لوازم حمام استفاده می شود. این سقف کاذب مشکی با ایجاد یک هارمونی متضاد با نورهای سفید روشن ، کمک زیادی به دکوراسیون حمام کرده و بافت کاریزماتیک آن را برجسته می کند.

منبع: اتاق
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 67805

به "طرح های دقیق ، شیک و پیچیده برای سقف کاذب حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های دقیق ، شیک و پیچیده برای سقف کاذب حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید