طرز تهیه دسر شارلوت سلطنتی

به گزارش بلاگ پو، دسر شارلوت از ترکیب توت فرنگی، تمشک، خامه زده شده در کنار کیک های اسفنجی لذیذ تهیه می گردد و طعم بی نظیری را به شما هدیه خواهد نمود.

طرز تهیه دسر شارلوت سلطنتی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاره،دسر شارلوت یک دسر فوق العاده لذیذ است که به دلخواه آشپز در طعم های مختلف تهیه می گردد. این دسر فوق العاده آسان و بی دردسر بوده و آماده سازی آن نهایتاً یک ساعت زمان می برد. امروز با معرفی دو مورد از محبوب ترین دستورالعمل های تهیه شارلوت تمشک با شما هستیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم شارلوت

ژله تمشک 1 بسته

تمشک 400 گرم

شکر دانه درشت 25 گرم

شیر 150 میلی لیتر

شکر قنادی 100 گرم

زرده تخم مرغ 3 عدد

ژلاتین 6 برگ

خامه پرچرب 300 میلی لیتر

مواد لازم برای رول سوئیسی

تخم مرغ 8 عدد

شکر قنادی 150 گرم،

مربای تمشک 150 گرم

مواد لازم برای سرو دسر توت فرنگی رسیده

توت فرهنگی رسیده 4-5 عدد، نصف شد

برگ نعناع تازه 2-3عدد

مواد لازم شارلوت

  1. برای تهیه شارلوت، ابتدا ژله تمشک را مطابق دستورالعمل های روی بسته بندی آماده نموده و بگذارید 1 ساعت در یک کاسه کوچک درون یخچال بماند.
  2. تمشک و شکر دانه درشت را در یک مخلوط کن به خوبی پوره کنید، سپس پوره را از یک الک ریز رد نموده و درون یک کاسه ریخته و اضافات را دور بریزید.
  3. شیر و نصف شکر را در یک قابلمه گرم کنید تا کمی جوش بیاید. در این مدت، باقی مانده شکر قنادی و زرده های تخم مرغ را در یک کاسه ریخته و آن قدر هم بزنید تا رنگ آن روشن و مواد غلیظ گردد.
  4. شیر گرم را روی مخلوط زرده تخم مرغ ریخته و هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند.
  5. در مرحله بعد مخلوط به دست آمده را درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید و به آرامی هم بزنید تا مواد کمی غلیظ گردد. توجه داشته باشید که نباید قل بخورد.
  6. ژلاتین را به مواد درون قابلمه اضافه نموده و هم بزنید تا حل گردد.
  7. حال پوره مرحله دوم را با مواد درون قابلمه مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملاً صاف و یکدست گردد. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک گردد و بعد به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید.
  8. در طول این مدت برای تهیه رول سوئیسی، فر را گرم نموده و روی سینی پخت را با یک کاغذ پوستی بپوشانید.
  9. تخم مرغ، شکر و رب لوبیا وانیلی را در یک کاسه عظیم مخلوط کنید تا نرم، غلیظ و یکدست شوند. آرد را به مخلوط اضافه نموده و با دست هم بزنید تا یک خمیر یکدست حاصل گردد.
  10. خمیر را روی سینی پخت ریخته و پس از صاف کردن روی آن، به مدت 10 الی 12 دقیقه در فر بپزید.
  11. 2 عدد حوله­ تمیز و عظیم را نم دار کنید و آب اضافه آن را بچلانید. مقداری شکر قنادی روی حوله بپاشید و کیک لایه ای اسفنجی را روی حوله برگردانید. در آخر کاغذ پوستی را جدا کنید.
  12. با فاصله 1 تا 2 سانتی متر از کناره های لایه کیک، مربای تمشک را به گونه ای کاملاً یکنواخت روی سطح آن پخش کنید. سپس لایه کیک را محکم بچرخانید و رول کنید.
  13. یک کاسه پودینگ عظیم یا کاسه ترایفل را با کمی روغن نباتی چرب نموده و روی آن را سلفون بکشید.
  14. رول سوئیسی را به ضخامت نیم تا یک سانتی متر برش زده و جداره داخلی کاسه را با این برش ها بپوشانید، طوری که کوچک ترین فضای خالی باقی نماند.
  15. در مرحله­ بعد مواد ژله را به کاسه اضافه کنید.
  16. خامه را خوب هم بزنید و آن را به مواد تمشک اضافه کنید. کاسه دسر را حداقل به مدت 4 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خوب ببندد.
  17. برای سرو دسر، کاسه را روی یک بشقاب مناسب برگردانید و لایه سلفون روی آن را جدا کنید. روی دسر را با نعناع و توت فرنگی تزیین نموده و نوش جان کنید.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34737

به "طرز تهیه دسر شارلوت سلطنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر شارلوت سلطنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید