عمان طالب سدسازان ایرانی شد

به گزارش بلاگ پو، وزیر شوراهای منطقه ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان گفت: تجربیات شرکت های ایرانی در طرح های آبی می تواند برای عمان مفید باشد.

عمان طالب سدسازان ایرانی شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

احمدبن محمد الشحی وزیر شوراهای منطقه ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران گفت: در سفر اخیر خود به ایران از نمونه هایی از طرح های سدسازی و آب و فاضلاب ایران بازدید کردم.

وی اضافه نمود: این طرح ها مطابق تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده بود و حتی در بخش هایی از آن، ایده ها و ابداعات جالب توجهی از سوی مهندسان ایرانی برای هماهنگی طرح با موقعیت اجرای آن دیده می شد.

وزیر شوراهای منطقه ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان توضیح داد: پیش از سفر به ایران گزارش هایی در مورد طرح های پیروز اجرا شده در ایران در بحث مدیریت منابع آب این کشور به دستم رسیده بود و همین مسئله مرا تشویق کرد به ایران سفر کنم و از نزدیک با این توانمندی ها آشنا شوم؛ اما پس از سفر و بازدید از بعضی طرح های اجرا شده، بیش از پیش مایل به استفاده از توانمندی موجود در شرکت های ایرانی شدم و اکنون درصدد استفاده از توانمندی مهندسان سدساز ایرانی هستیم.

این مقام مسئول در دولت عمان اذعان داشت: کشور پهناور ایران و کشور پادشاهی عمان با وجود دارا بودن ساحل و دسترسی به آبهای آزاد، در منطقه ای خشک واقع شده اند که در مقایسه با دیگر نقاط دنیا از بارش های کمتری برخوردارند و تشابهات زیادی از نظر درگیری با تغییرات اقلیمی دارند؛ از اینرو تجربیات شرکت های ایرانی در طرح های آبی می تواند برای عمان مفید باشد.

به گزارش خبرنگاران، رییس منطقه مالی دُقم عمان، صبح فردا (دوشنبه ششم مهرماه) به همراه هیاتی 16 نفره از سازمان منطقه ویژه مالی، سازمان سرمایه گذاری و توسعه صادرات، شرکت نفت، وزارت کشاورزی و شیلات و همچنین فعالانی از حوزه گردشگری و حمل و نقل این کشور به ایران می آید تا در مورد زمینه های توسعه همکاری های مالی با ایران مذاکره نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12674

به "عمان طالب سدسازان ایرانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان طالب سدسازان ایرانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید