عوارض بی اختیاری ادراری چیست؟

به گزارش بلاگ پو، سودابه درویش متخصص زنان و فلوشیپ اختلالات کف لگن، به تشریح بیماری های اختلالات کف لگن در زنان پرداخت.

عوارض بی اختیاری ادراری چیست؟

سودابه درویش متخصص زنان و فلوشیپ اختلالات کف لگن در تبادل نظر با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، به تشریح بیماری های اختلالات کف لگن در زنان پرداخت.

وی به دو نوع بی اختیاری ادراری استرسی و فوریتی اشاره نمود و اضافه نمود: برای کنترل این عارضه ها، درمان های جراحی و غیر جراحی وجود دارد که درمان غیر جراحی شامل فیزیوتراپی کف لگن و تزریق بوتاکس داخل مثانه است.

این متخصص زنان به علل بروز بی اختیاری ادراری زنان اشاره نمود و گفت: افزایش سن، تعداد زایمان و حاملگی، نوع نژاد، فشار های مزمن داخل شکمی و...، از مهم ترین علل بروز بی اختیاری ادراری در زنان است.

درویش به درمان های محافظه کارانه یا همان درمان های دارویی برای کنترل اختلالات کف لگن و بی اختیاری ادراری اشاره نمود و اضافه نمود: درمان نوع شدید این اختلالات، احتیاج به جراحی دارد.

به گفته وی، کیفیت زندگی زنان گرفتار بی اختیاری ادراری تحت تاثیر قرار می گیرد و باعث می گردد فعالیت های اجتماعی و حضور این قبیل زنان در جامعه کم رنگ و محدود گردد.

لازم به ذکر است و به نقل از دبیرخانه سومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی که در روز های 16 الی 18 بهمن ماه در تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19346

به "عوارض بی اختیاری ادراری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض بی اختیاری ادراری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید