عکس ، سحابی چشم گربه در تور هابل افتاد

به گزارش بلاگ پو، در فاصله تقریباً 3000 سال نوری از زمین، یکی از پیچیده ترین و کم شناخته ترین سحابی ها قرار گرفته است، چشم انداز ای چرخان از گاز و غبار که در پی مرگ یک ستاره به جای مانده است. تجسم رایانه ای تازه ساختار سه بعدی سحابی چشم گربه را نشان می دهد.

عکس ، سحابی چشم گربه در تور هابل افتاد

نگار علی خبرنگاران: بازسازی دیجیتالی، بر اساس تصاویر تلسکوپ فضایی هابل، دو حلقه متقارن را در اطراف لبه های سحابی نشان می دهد. رایان کلیرمونت و همکارانش در گزارش ماهانه اکتبر انجمن سلطنتی نجوم گزارش می دهند که حلقه ها احتمالاً به وسیله گازی تشکیل شده اند که از دو ستاره در مرکز سحابی پرتاب شده است.

بیشتر بخوانید:

عکس | حرکت بزرگ چین برای تبدیل به ابرقدرت فضایی جهان !

ببینید | تصاویر تازه و شگفت انگیز از مریخ به وسیله کاوشگر با کیفیت فوق العاده

کلیرمونت دانشجوی کارشناسی در دانشگاه استنفورد، می گوید که من متوجه شدم که از اوایل دهه 90 مطالعه جامعی در خصوص ساختار سحابی انجام نشده است. سال گذشته، زمانی که دانش آموز دبیرستانی در سن دیگو بود، با چند اخترفیزیکدان در یک شرکت تصویربرداری علمی به نام Ilumbra که نرم افزاری برای بازسازی ساختار سه بعدی اجرام نجومی نوشته بودند، تماس گرفت.

این تیم تصاویر هابل را با مشاهدات زمینی نور در چندین طول موج ترکیب کرد که حرکات گاز سحابی را آشکار کرد. فهمیدن اینکه کدام قسمت ها به سمت زمین حرکت می نمایند و از آن دور می شوند، به آشکار شدن ساختار سه بعدی آن یاری کرد.

این تیم دو حلقه جزئی را در دو طرف مرکز سحابی شناسایی کردند. تقارن و ماهیت ناتمام حلقه ها نشان می دهد که آنها بقایای یک پلاسما هستند که از قلب سحابی پرتاب شده و قبل از اینکه بتواند یک دایره کامل را ایجاد کند، از بین رفته است. ولفگانگ استفن، شریک ایلومبرا، که در کایزرسلاترن، آلمان مستقر است، می گوید: چنین حلقه هایی معمولاً به وسیله تعامل بین دو ستاره که به دور یکدیگر می چرخند تشکیل می شوند.

این اثر برای کلیرمونت جایزه ای را در نمایشگاه بین المللی علم و مهندسی سال 2021 به ارمغان آورد، مسابقه ای که سالانه به وسیله انجمن علوم برگزار می گردد و Science News آن را منتشر می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 67410

به "عکس ، سحابی چشم گربه در تور هابل افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، سحابی چشم گربه در تور هابل افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید