فراخوان ملی برای فراوری کک سوزنی با کاربرد در صنعت فولاد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد صاحبکار رئیس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از چالش های اصلی فراوری فولاد ایران را وابستگی این صنعت به واردات الکترودگرافیتی بیان کرد و گفت: در حال حاضر الکترودگرافیتی مورد احتیاج کشور به طور کامل از خارج وارد می گردد.

فراخوان ملی برای فراوری کک سوزنی با کاربرد در صنعت فولاد

وی اضافه نمود: برای واردات الکترود گرافیتی، ارز قابل توجهی از کشور خارج می گردد، لذا فراوری داخلی این محصول باید در اولویت اصلی بخش صنعت و معدن کشور قرار گیرد.

صاحبکار در رابطه با مشکل تأمین مواد اولیه فراوری الکترود گرافیتی گفت: مواد اولیه مورد احتیاج برای فراوری الکترود گرافیتی، کک سوزنی است که فراوری کک سوزنی با کیفیت بالا در انحصار کشورهای معدودی است؛ لذا برای بومی سازی الکترودگرافیتی، دستیابی به فراوری کک سوزنی، شرط اساسی نیل به این هدف است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری اضافه نمود: به منظور برطرف موانع تأمین الکترودگرافیتی مورد احتیاج صنایع فراوریی کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات متعددی را در دست اجرا دارد و باید همه توان کشور در این زمینه شناسایی گردد و با هم افزایی آنها، به نتیجه مطلوب رسید.

رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به منظور بومی سازی و توسعه دانش فنی و فرآیند فراوری کک سوزنی و فرآوری خوراک آن با تکیه بر توانمندی پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان فراخوان اجرا شده است که این فراخوان در محورهای گوگرد زدایی از روغن های آروماتیکی سنگین، جداسازی ذرات QI از قیر قطران زغال سنگ، فرایند فراوری کک اسفنجی و کک سوزنی و فراوری کک سوزنی با استفاده از خوراک هایی که احتیاج به کاهش گوگرد و ذرات جامد ندارند، هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6135

به "فراخوان ملی برای فراوری کک سوزنی با کاربرد در صنعت فولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان ملی برای فراوری کک سوزنی با کاربرد در صنعت فولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید