فراز هایی از داستان تاریخ معاصر را در هوای حوالی حوا بخوانید

به گزارش بلاگ پو، کتاب هوای حوالی حوا اثر کامران داوری نیکو در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

فراز هایی از داستان تاریخ معاصر را در هوای حوالی حوا بخوانید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کتاب هوای حوالی حوا اثر کامران داوری نیکو در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

این اثر مجموعه داستان کوتاهی است که برای بزرگسالان به رشته تحریر درآمده است. از ویژگی های کتاب می توان به بومی ­نگاری، نگاه جهانی در عین بهره مندی از عناصر بومی و ملّی، تنوع پیرنگ، تغییر مداوم تم داستان ها با توجه به موضوعات روز جامعه ایران، استناد به فراز هایی از تاریخ معاصر، تنوّع زبان روایت و تغییر شیوه روایت در هر داستان، ارجاعات بینامتنی و فرامتنی، داستان در داستان، آمیختگی کمدی و تراژدی، مواجهه سنت و مدرنیته، انتها بندی قوی و دور از انتظار در عین توجه به اقتصاد کلمات و اختصار جملات اشاره نمود.

زمان، مکان و فضای داستان­ ها فراز هایی از تاریخ معاصر از جمله مشروطه، جنگ تحمیلی، بمباران شیمیایی را بیان می نماید. موضوعات روز جامعه ایران مانند معیشت، دشواری های فضای مجازی، یأس فلسفی، پوچ پسندی، اهدای عضو، آمار بالای جراحی زیبایی، طبیعت دوستی، حیوان آزاری، کول­بری، وفاداری، اسیدپاشی و مرگ آگاهی را دستمایه نگارش داستان قرار می دهد. توضیح ظرائف بومی و مختصات اقلیمی در کتاب، علاوه بر بعد داستانی آن می تواند در آینده مرجعی برای جامعه شناسی، مردم شناسی و اتنوگرافی باشد.

داستان هایی با نام های قرص جوشان، با انگشتان خیس، مشروطه، هوای حوالی حوا، یک داستان مودار، کول­بر، به امید ملاقات، پروای پروانه شدن، درنا، باران اسیدی، انفرادی دونفره و دژاوو در مجموعه داستان هوای حوای حوا دیده می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 57332

به "فراز هایی از داستان تاریخ معاصر را در هوای حوالی حوا بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراز هایی از داستان تاریخ معاصر را در هوای حوالی حوا بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید