فراهم سازی مقدمات خروج نیروهای حافظ صلح از قزاقستان

به گزارش بلاگ پو، به گفته فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی، مسئولیت تأمین امنیت تأسیسات مهم قزاقستان در حال واگذاری به ارگان های انتظامی داخلی این کشور است و پس از آن، نیروهای حافظ صلح به محل استقرار دائمی خود باز خواهند گشت.

فراهم سازی مقدمات خروج نیروهای حافظ صلح از قزاقستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرگرد آندری سردیوکوف فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی صبح امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی گفت که در حال حاضر این فرماندهی به همراه وزارت دفاع قزاقستان در حال کار به روی برنامه ای برای انتقال مسئولیت تأمین امنیت تأسیسات مهم و راهبردی این کشور به ارگان های انتظامی قزاقستانی هستند تا شرایط برای خروج این نیروها از این کشور فراهم شود. به گفته وی، پس از آن، نیروهای حافظ صلح و تجهیزات مورد استفاده آنها از طریق هواپیماهای ترابری نظامی نیروهای هوا-فضای روسیه به منطقه ها استقرار دائمی خود باز گردانده خواهند شد.

این مقام نظامی یادآور شد که طی 24 ساعت گذشته نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی مسئولیت تأمین امنیت 5 تأسیسات مهم اجتماعی قزاقستان دیگر را نیز برعهده گرفتند. به گفته وی، در حال حاضر این نیروها حفاظت از فرودگاه ها، مراکز پخت نان، ایستگاه های حرارتی، ساختمان های شبکه های تلویزیونی و رادیویی، انبارهای نظامی و زرادخانه ها و سایر تأسیسات حیاتی و راهبردی این کشور را تأمین می کنند.

سردیوکوف یادآور شد که برای کنترل برخی منطقه ها نیز از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شده که آنها کنترل 24 ساعته اوضاع در 4 منطقه حساس نظامی را انجام داده و اطلاعات مربوطه دائماً به پست های فرماندهی ارسال می شود.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز روز سه شنبه گفت که نیروهای حافظ صلح تحت فرماندهی سازمان پیمان امنیت جمعی پس از باثبات شدن اوضاع در جمهوری قزاقستان، مأموریت خود را طبق تصمیم مقامات این کشور به پایان رسانده و آماده خروج شده اند. به گفته ژنرال شایگو، این نیروها در حال حاضر در حال انجام وظایف خود در حفظ امنیت تأسیسات مهم نظامی، اجتماعی و دولتی در خاک قزاقستان هستند.

روز گذشته کاپیتان دنیس ایوانف فرمانده واحدهای روسی نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی مستقر در شهر آلماآتی گفته بود که شهفرایندان قزاقستانی به این نیروها بسیار علاقه مند بوده، از آنها استقبال کرده و در کنار آنها احساس امنیت می کنند، به آنها کمک های همه جانبه، از جمله ارائه آب آشامیدنی کرده و بعضاً خواستار گرفتن عکس یادگاری با آنها می شوند که البته نظامیان روسی به دلیل ممنوعیت این اقدامات مجبورند این پیشنهادها را رد کنند.

قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهوری قزاقستان روز سه شنبه در سخنرانی خود در مجلس این کشور گفت که خروج نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی از قزاقستان ظرف دو روز آینده آغاز شده و فرایند خارج شدن این نیروها حداقل 10 روز بطول خواهد انجامید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 60258

به "فراهم سازی مقدمات خروج نیروهای حافظ صلح از قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراهم سازی مقدمات خروج نیروهای حافظ صلح از قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید