فیسبوک، پیش از گوگل قصد خرید فیت بیت را داشت

به گزارش بلاگ پو، گزارش ها حاکی از آن است که شرکت فیسبوک پیش از گوگل قصد خرید سهام فیت بیت را داشت.

فیسبوک، پیش از گوگل قصد خرید فیت بیت را داشت

به گزارش خبرنگار ، دیروز خبرهایی از خرید بخش سهام اعظمی از سهام شرکت فیت بیت از سوی گوگل منتشر شد و طبق قرار داد 2.1 میلیون دلاری مابین دو شرکت، غول فناوری آمریکایی به عنوان مالک رسمی فیت بیت شناخته شد. حال گزارش های جدید حاکی از آن است که فیسبوک پیش از گوگل، پیشنهاد خرید فیت بیت را مطرح کرده بود ولی به دلیل بهتر بودن پیشنهاد گوگل، مدیران فیت بیت تصمیم گرفتند با شرکت مادر گوگل(آلفابت) همکاری کنند.

افزایش تدابیر امنیتی فیسبوک برای محافظت از بچه ها

صحبت های مدیران دو شرکت فناوری گوگل و فیسبوک نشان می دهد پیشنهاد گوگل حدودا دو برابر بیشتر از فیسبوک بوده است. فیسبوک حتی در هنگام قرار داد خود با فیت بیت نیمه از هزینه معین شده را نیز پرداخته بود ولی در آخرین مراحل گوگل با پیشنهاد وسوسه کننده خود توانست برند فیت بیت را برای همیشه به نام خود ثبت کند.

برتری گوگل در رقابت با فیسبوک

علاقه فیسبوک به خرید فیت بیت ممکن است عجیب به نظر برسد ولی کارشناسان معتقدند فیسبوک به دلیل مسائل گسترده در زمینه رعایت حریم شخصی کاربران در شبکه اجتماعی خود به دنبال ورود به زمینه های فعالیت متفاوتی مثل هدست های واقعیت مجازی، بلندگوهای هوشمند و گجت های پوشیدنی است. در واقع مدیران فیسبوک می خواهند با تولید دستگاه های جدید توجه تعداد زیادی از کاربران را به سمت این شرکت جلب کند.

مدیران فیسبوک به ویژه مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت، بارها تمایل خود را برای تولید ساعت ها و مچ بندهای هوشمند اعلام کرده اند و اگرچه تا کنون نتوانسته اند موفقیتی چشمگیر را در این زمینه بدست آورند ولی امیدوارند در آینده کاربران خود را با دستگاه های متنوع فیسبوک غافلگیر کنند.

قطعا فیسبوک در آینده گام های بیشتری را به سمت تولید دستگاه های جدید و یا خرید سهام شرکت های تولید کننده گجت های هوشمند برخواهد داست. گوگل با خرید فیت بیت به دلیل پرفروش مناسب این ساعت های هوشمند می تواند سودآوری قابل توجهی داشته و با تغییراتی کوچک در این گجت ها، بخش عمده ای از بازار این دستگاه های هوشمند را نصیب خود کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14758

به "فیسبوک، پیش از گوگل قصد خرید فیت بیت را داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک، پیش از گوگل قصد خرید فیت بیت را داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید