قلع و قمع 130 ساختمان غیرمجاز در حریم بستر رودخانه

به گزارش بلاگ پو، استاندار تهران بخشی از مسائل و خسارات سیل در تهران را ناشی از ساخت وسازهای غیرمجاز مطرح نمود و از قلع و قمع 130 ساختمان غیرمجاز در حریم بستر رودخانه اطلاع داد.

قلع و قمع 130 ساختمان غیرمجاز در حریم بستر رودخانه

به گزارش ایسنا، محسن منصوری درباره حوادث غیرمترقبه و مقابله سریع با آن اظهار کرد: ساخت وساز غیرمجاز باید به شدت کنترل گردد و در دولت سیزدهم روی این موضوع حساسیت جدی داشته ایم به طوری که در ده ماه اخیر حتی یک مورد ساخت وساز غیرمجاز هم نداشتیم.

وی که در برنامه ای رادیویی سخن می گفت، با بیان اینکه در شهرستان دماوند و بخش رودهن چند ماه قبل 130 ساختمان غیرمجازی که در حریم بستر رودخانه ساخته شده بود را قلع وقمع کردیم و به همین جهت نیز در سیل اخیر کمترین تلفات را در این شهرستان داشتیم، درباره اقدامات اجرا شده پس از سیل اخیر، ادامه داد: در هفته ای که گذشت درگیر سیل و مسائل مرتبط با آن بودیم. اقداماتی را به صورت طبیعی مجموعه استانداری و ستاد بحران برای حل مسائل پس از وقوع سیل باید انجام دهند که بر اساس وظیفه، آن ها را شروع نموده ایم که شامل فرایند پاک سازی منطقه ها سیل زده و اصلاح و بهسازی می گردد.

استاندار تهران بعلاوه درباره مقابله و پیشگیری از وقوع سیل و آسیب زدن بارش های باران توضیح داد: بخشی از خساراتی که از سیل مشاهده می کنیم ناشی از غفلت هایی است که در طول سالیان متمادی به وسیله دستگاه های اجرایی است. البته این بدان معنا نیست که اگر همه تدابیر و تمهیدات را درست انجام دهیم، سیل خسارتی نمی زند، زیرا ممکن است شدت سیل به حدی باشد که آسیب زننده باشد.

منصوری با تأکید بر اینکه باید به هشدارها در مواقع خطر توجه گردد، گفت: در سیل اخیر از روزهای قبل رسانه ها درباره بارندگی شدید اعلام آماده باش نموده بودند. در بعضی از منطقه ها این توصیه ها را جدی گرفته بودند و در بعضی از منطقه ها دیگر کمتر نسبت به این موضوع توجه شده بود و در نتیجه خسارت ها در این نواحی بیشتر شده بود.

وی به پوشش گیاهی به عنوان یکی از مهم ترین اصول آبخیزداری اشاره و اظهار کرد: در کشور به علت محدودیت های منابع، کمتر به مسائل مهمی از جمله آبخیزداری و احداث سیل بندها پرداخته ایم که البته باید به عنوان دولت آنها را در دستور کار قرار دهیم.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 65648

به "قلع و قمع 130 ساختمان غیرمجاز در حریم بستر رودخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلع و قمع 130 ساختمان غیرمجاز در حریم بستر رودخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید