لزوم تسهیل صدور ویزا و برقراری روابط بانکی میان ایران و ویتنام

به گزارش بلاگ پو، سفیر ویتنام در تهران با معاون بین الملل اتاق ایران دیدار کرد.

لزوم تسهیل صدور ویزا و برقراری روابط بانکی میان ایران و ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

معاون بین الملل اتاق ایران در نشست با سفیر ویتنام در تهران با اشاره به سفر رئیس جمهور این کشور در سال 94 به ایران و همچنین سفر سال گذشته رئیس جمهور ایران و رئیس اتاق ایران به هانوی گفت: سفر رئیس جمهور ویتنام به تهران و سپس سفر سفر مقام های ایران به هانوی نقطه عطف و سرآغاز توسعه همکاری های ایران و ویتنام بوده است.

محمدرضا کرباسی با تأکید بر افزایش ارتباطات مالی میان ایران و ویتنام بر لزوم تسهیل صدور ویزا و روابط بانکی و ایجاد پرواز مستقیم میان دو کشور تأکید کرد.

او اضافه کرد: تسهیل صدور ویزا یا لغو ویزا تجاری میان دو کشور از اقدامات اولیه برای افزایش ارتباطات تجاری میان ایران و ویتنام است و صدور ویزا می تواند با معرفی نامه اتاق بازرگانی برای فعالان مالی تسهیل گردد.

به گفته معاون بین الملل اتاق ایران مبادلات بانکی مهم است و دو طرف اگر بخواهند مبادلات تجاری داشته باشند، باید مبادلات پولی را هم به وسیله بانک های دو کشور به راحتی انجام دهند.

کرباسی اضافه کرد: مذاکراتی برای برطرف مسائل بانکی میان ایران و ویتنام صورت گرفته اما درخواست داریم که به این مذاکرات سرعت داده گردد تا مبادلات بانکی هر چه سریع تر برقرار گردد.

معاون بین الملل اتاق ایران گفت: در حال حاضر با اکثر کشورهای اروپایی روابط بانکی داریم. به عنوان مثال دو بانک خصوصی ایران شعبه های رسمی خود را تا یک ماه آینده در آلمان افتتاح می نمایند و می توانند فعالیت های بین المللی داشته باشند.

کرباسی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد پرواز مستقیم میان تهران و هانوی گفت: بحث پرواز مستقیم میان ایران و ویتنام از موضوعات مهمی است که نیازمند نگاه ویژه مقامات ویتنامی است.انتظار داریم همکاری های لازم در این زمینه صورت گیرد.

معاون بین الملل اتاق ایران همچنین بر سرمایه گذاری مشترک میان ایران و ویتنام تأکید کرد.

به گفته کرباسی ایران، هاب ترانزیت در منطقه خاورمیانه است و دسترسی ویتنام به کشورهایی مانند عراق و افغانستان می تواند به وسیله ایران انجام گردد.

او اضافه کرد: همکاری مشترک در فراوری کالاهای موردنیاز منطقه می تواند بین ایران و ویتنام شکل بگیرد و بخش خصوصی ایران آماده انجام سرمایه گذاری های مشترک در زمینه های موردنظر ویتنام است.

کرباسی با اشاره به امضاى یادداشت تفاهم اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام در تیر ماه سال جارى گفت: برای اجرایی کردن بند2 این موافقت نامه در خصوص لیست کالاهایی که قابلیت تبادل میان دو کشور دارند، نیازمند امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی میان دو کشور هستیم.

معاون بین الملل اتاق ایران اضافه کرد: در بخش دیگری از موافقت نامه، موضوع شرکت در همایش های تجاری و برگزاری نمایشگاه های تخصصی در ایران و ویتنام پیش بینی شده است که باید یاری کنیم اجرایی شوند.

کرباسی همچنین با تأکید بر لزوم همراهی و حمایت سفارت ویتنام، از تشکیل اتاق مشترک ایران و ویتنام در آینده ای نزدیک در تهران اطلاع داد.

او اضافه کرد: بخش خصوصی مصمم به استفاده از ظرفیت های مالی دو کشور برای توسعه روابط است و ما مطمئنیم که هم دولت ویتنام و هم بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف مالی دو کشور کوشش می نمایند.

بر توسعه فعالیت های مالی ایران و ویتنام تمرکز کنیم

سفیر ویتنام در تهران با ابراز علاقه مندی خود برای گسترش روابط مالی با ایران گفت: سال جاری باید سال مالی باشد و بر توسعه فعالیت های مالی تمرکز کنیم.

نگوین هونگ تگ همچنین با تأکید بر انجام فعالیت های مالی توسط بخش خصوصی گفت: باید بر بخش خصوصی و فعالیت این بخش تمرکز کنیم.

به گفته هونگ تگ باید جلساتی ماهانه میان دو طرف برگزارشده و مسائل احتمالی دو طرف آنالیز و برطرف آن ها پیگیری گردد.

سفیر ویتنام در ایران با تأکید بر برطرف مسائل صدور ویزا گفت: هر تاجری که بخواهد به ویتنام برود مسئله ای ندارد و می تواند به راحتی ویزا بگیرد؛ گرچه ممکن است در آغاز به کار یک تاجر با ویتنام، ویزای تجاری به فرد داده نگردد اما در هنگام ادامه کار و انعقاد قرارداد، فعالان مالی می توانند ویزای تجاری بگیرند.

هونگ تگ همچنین با تأکید بر لزوم حل مسائل بانکی میان ایران و ویتنام اضافه کرد: نخست وزیر ویتنام هم خواستار توسعه روابط میان ایران و ویتنام است و به بانک مرکزی کشور دستور داده است تا مسائل بانکی در این راهکار گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13899

به "لزوم تسهیل صدور ویزا و برقراری روابط بانکی میان ایران و ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تسهیل صدور ویزا و برقراری روابط بانکی میان ایران و ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید