ماده فلزی تاشوی سبک صنعت رباتیک را متحول می نماید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، تا به حال کوشش هایی در این زمینه با الهام از هنر اریگامی یا بعضی انواع لاستیک اجرا شده است. اما برای تکمیل این روش باید از حسگرها و مدارهای الکترونیک اضافی استفاده کرد که ربات ها را مجددا سنگین و غیرمنعطف می نمایند.

ماده فلزی تاشوی سبک صنعت رباتیک را متحول می نماید

محققان دانشگاه ملی سنگاپور برای اولین بار از ابداع یک ترکیب فلزی نرم و منعطف برای استفاده در ربات های مختلف خبر داده اند. این ترکیب با استفاده از کاغذ، محلول اکسید گرافن، محلول یون های پلاتینی (که البته طلا یا نقره نیز به جای آن قابل استفاده است)، گرمادادن این مجموعه در گاز آرگون در دمای 800 درجه سانتیگراد و در نهایت سوزاندن ترکیب باقی مانده در دمای 500 درجه سانتیگراد به دست می آید.

با تکمیل این فرایند ماده ای به دست می آید که متشکل از 70 درصد پلاتین و 30 درصد کربن آمورف یا همان خاکستر است. در نهایت این ترکیب به منظور تثبیت در محلول الاستومر خیسانده می گردد.

ضخامت ماده نهایی تنها 90 میکرومتر است، اما هم تاشدنی، هم منعطف و هم دارای کشش فراوان است. وزن این ماده هم نصف کاغذ است، اما کاملا رسانا بوده و بدون آنکه بسوزد به مدت حداکثر 5 دقیقه در گرمای 800 درجه سانتیگراد سالم می ماند. محققان می گویند در آینده از این ماده برای فراوری ربات هایی استفاده خواهد شد که می توانند به طور بی سیم با هم ارتباط برقرار نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16421

به "ماده فلزی تاشوی سبک صنعت رباتیک را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماده فلزی تاشوی سبک صنعت رباتیک را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید