مانند بزرگان فکر کنیم؛ این هفته لئوناردو داوینچی!

به گزارش بلاگ پو، روزی که لئوناردو داوینچی به­ جهان آمد، پدربزرگش در شجره ­نامه ­ی خاندانش نوشت: شنبه، ساعت ده نیم شب، پانزدهم آپریل سال 1452، نوه­ من فرزند پسرم سِر پیِرو بجهان آمد. لئوناردو در یک روستای کوچک نزدیک شهری به اسم وینچی در کشور ایتالیا به­ جهان آمد. خانواده­ لئوناردو نام خود را از اسم شهرشان انتخاب نموده بودند. اما ماجرا به این سادگی ها نبود. پدر داوینچی از به جهان آمدن پسرش راضی نبود و بعد از مدتی آنها را ترک کرد.

مانند بزرگان فکر کنیم؛ این هفته لئوناردو داوینچی!

لئوناردو داوینچی زندگی خود را از هیچ شروع کرد. حتی تا زمانی که زنده بود، اکثرا او را یک هنرمند معمولی و اندیشمندی که گاهی فکر های عجیب و غریب به سرش می زند، می دانستند. اکنون نزدیک به پنج قرن و نیم از زادروز او می گذرد. هرچند پس از این همه سال، هنوز داوینچی و زندگی او در هاله ای از رمز و راز باقی مانده است، اما حالا دیگر همه او را به عنوان مشهورترین هنرمند و یکی از اندیشمندان استثنایی در تمام اعصار می شناسند. اگر در حال حاضر از کسی که حتی علاقه مختصر و مبهمی به هنر داشته باشد هم بخواهید از هنرمندانی در گذشته و حال نام ببرد، ممکن است که او مثلا از پیکاسو یاد کند، اما حتما نام داوینچی را از قلم نخواهد انداخت. تابلوی مونالیزا اثر خیره نماینده داوینچی است که نقاشان زیادی کوشش نموده اند به نحوی، و گاهی هم به شکلی مضحک، از آن تقلید نمایند. طی چندین نسل که از آفرینش این اثر می گذرد، نسخه های تکثیر شده مونالیزا زینت بخش دیوار اتاق های بسیاری از افراد عادی و به ویژه دانشجویان هنر بوده است. اما این اثر فقط به این دلایل شهرت جهانی کسب ننموده است. مونالیزا زنی است با لبخندی معماگونه بر لب و چهره ای عجیب که هیچ شباهتی به زنان زمان خود ندارد.

اکنون، چند قرن پس از داوینچی، پژوهشگران با استناد به نوشته های به جا مانده از او توانسته اند وقایع زندگی او را از درون هاله ای اسطوره آسا که شخصیت او را احاطه نموده بود، خارج سازند و به کاوش در خصوص آن بپردازند. جالب این است که خصلت های گوناگون شخصیت داوینچی در دنیای واقعی و غیر اسطوره ای جذاب تر به نظر می رسد. در این کتاب شما با ابعاد مختلف شخصیت داوینچی آشنا خواهید شد و به آنچه باعث شد او به یک انسان بزرگ و مشهور تبدیل گردد، پی خواهید برد. از سوی دیگر، خواهید دید که او مثل هر انسان دیگر در زندگی خود کاستی ها، خطاها و شکست هایی هم داشته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4471

به "مانند بزرگان فکر کنیم؛ این هفته لئوناردو داوینچی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانند بزرگان فکر کنیم؛ این هفته لئوناردو داوینچی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید