مخالفت دولت با لایحه پیشنهادی ارشاد، تبلیغات بازرگانی ارجاع شد

به گزارش بلاگ پو، محمد حیدری مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت لایحه تبلیغات بازرگانی که در این دفتر تدوین گردیده و برای آنالیز توسط هیئت دولت، به کمیسیون لوایح ارسال گردیده بود، گفت: این لایحه چندی پیش در کمیسیون لوایح دولت تصویب شد و برای تصویب نهایی به هیئت وزیران رفت که در هیئت وزیران، ایراداتی بر محتوای لایحه وارد شد و نهایتاً به دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی عودت داده شد.

مخالفت دولت با لایحه پیشنهادی ارشاد، تبلیغات بازرگانی ارجاع شد

وی عمده ایرادهای واردگردیده از سوی هیئت وزیران به این لایحه پیشنهادی را ناظر بر بخش های تجاری و بازرگانیِ آن دانست و با بیان اینکه در حال حاضر، ما به اتفاق کارشناسان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال آنالیز مجدد لایحه هستیم تا اشکالات و ایراداتی را که دولت به آن وارد نموده است، رفع کنیم درباره پیش بینی خود از زمان تصویب این لایحه در دولت و ارائه به مجلس و تبدیل شدن آن به قانون، تاکید نمود: فعلاً تا ارائه این لایحه به مجلس زمان زیادی ضروری است.

حیدری ضمن بیان این نکته که لایحه پیشنهادی متناسب با شرایط امروز کشور در حوزه تبلیغات، تدوین گردیده و محدودیت های قانون گذشته را ندارد، گفت: در این لایحه موانعی که پیش روی تبلیغات در کشور بود، کاملاً رفع گردیده است. ضمن اینکه لایحه، به حوزه رسیدگی به تخلفات آژانس های تبلیغاتی و همکاری سازمان های ذیربط مثل صدا و سیما و شهرداری ها هم در این حوزه، ورود نموده است.

همچنین به گفته این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکلیف رسیدگی به نظامات حقوقی، مالی، ساختاری و تشکیلاتیِ آژانس های تبلیغاتی و آگهی دهندگان، در لایحه تدوین گردیده از سوی این وزارتخانه، کاملاً تعیین گردیده و ابهامات قبلی در این رابطه رفع گردیده است؛ ضمن اینکه، در این لایحه، اختیار کامل در زمینه اجرای آن - زمانی که تبدیل به قانون گردد - به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده گردیده است.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ضمن دفاع از محتوای بخش های فرهنگی آن، در عین حال ابراز امیدواری کرد با هم فکری کارشناسان و مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایرادهای واردگردیده از سوی هیئت وزیران به این لایحه که عمدتاً ناظر بر بخش های تجاری و بازرگانیِ آن است، رفع گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1308

به "مخالفت دولت با لایحه پیشنهادی ارشاد، تبلیغات بازرگانی ارجاع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت دولت با لایحه پیشنهادی ارشاد، تبلیغات بازرگانی ارجاع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید