مراجعه 10 میلیون بیمار به مراکز درمانی یزد طی یک سال گذشته

به گزارش بلاگ پو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با بیان این که استان یزد لیاقت تبدیل شدن به قطب پزشکی کشور را دارد، گفت: در سال گذشته 10 میلیون و 345 هزار نفر به مراکز درمانی استان یزد مراجعه کردند.

مراجعه 10 میلیون بیمار به مراکز درمانی یزد طی یک سال گذشته

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمود نوری شادکام در نشست خبری هفته سلامت با بیان این که در حال حاضر هشت هزار و 94 نفر در حوزه معاونت درمان علوم پزشکی یزد مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: از این تعداد 630 نفر پزشک عمومی، 666 نفر متخصص، 115 نفر فوق تخصص، 554 نفر دندانپزشک و 257 نفر داروساز هستند.

وی با اشاره به این که در سال گذشته 10 میلیون و 345 هزار نفر به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در سطح استان یزد مراجعه کردند، اضافه نمود: از این تعداد مراجعه نماینده بیش از سه میلیون نفر بیمار غیربومی بودند.

وی اضافه نمود: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با بیان این که در سال گذشته 23 طرح درمانی در سطح استان اجرایی و بهره برداری رسیده است، گفت: این معاونت 24 طرح عمده که نقش مهمی در توسعه خدمات درمانی ارائه می نمایند را برای سال جدید در دستور کار دارد.

نوری شادکام راه اندازی بخش پیوند کبد را از جمله شاخص ترین اقدامات در دستور کار دانست و اعلام کرد: در سال گذشته 94 پرونده تخلف در کمیسیون ماده 11 آنالیز و به مراجع قضائی معرفی و حکم صادر شده است.

این مسئول آنالیز 190 شکایت را از دیگر اقدامات اجرا شده بیان کرد و ادامه داد: سال جاری تعرفه های حرفه ای بیمارستان ها افزایش نداشته است.

وی با بیان این که معاونت درمانی نظارت جدی بر اجرای قانون را یکی از اولویت های اجرایی خود قرار داده است، گفت: تعرفه بخش دولتی هشت درصد و در بخش خصوصی 13 درصد افزایش یافته است.

معاون علوم پزشکی یزد با اشاره به انجام 16 عمل پیوند کلیه و 97 عمل اهدا عضو در سال گذشته توضیح داد: در ایام عید نوروز بیش از 84 هزار نفر به مراکز درمانی استان یزد مراجعه کردند که 64 هزار نفر با مراجعه به اورژانس درمان سرپایی و بیش از 19 هزار نفر بستری شدند.

نوری شادکام در انتها با بیان این که استان یزد لیاقت تبدیل شدن به قطب پزشکی کشور را دارد، گفت: سنگین ترین و کم وزن ترین نوزادان کشور تحت مراقبت کادر درمانی استان یزد قرار گرفتند که خوشبختانه با سلامتی کامل ترخیص شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6458

به "مراجعه 10 میلیون بیمار به مراکز درمانی یزد طی یک سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراجعه 10 میلیون بیمار به مراکز درمانی یزد طی یک سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید