مسکو: تحریم های آمریکا موجب تقویت بخش هایی از اقتصاد روسیه شده

به گزارش بلاگ پو، معاون وزیر خارجه روسیه تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو را اقدام انتخاباتی خواند و تاکید نمود این تحریم ها حتی باعث شکوفایی بخش هایی از اقتصاد روسیه شده است.

مسکو: تحریم های آمریکا موجب تقویت بخش هایی از اقتصاد روسیه شده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به تحریمهای تازه واشنگتن علیه مسکو گفت: اقدام تازه آمریکا هیچ ربطی به روابط دوجانبه یا مساله سرگئی اسکریپال ندارد بلکه مستقیما به شرایط سیاسی داخل آمریکا و رقابتهای انتخاباتی 2020 مربوط است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه با متهم کردن روسیه به استفاده از گاز اعصاب برای مسموم کردن یک جاسوس دوجانبه در خاک انگلیس، تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد.

به نوشته خبرگزاری سی ان ان، ترامپ پنجشنبه با امضای یک فرمان اجرایی تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد. در این فرمان اجرایی به وزرای خزانه داری و خارجه آمریکا دستور داده شده طبق مفاد قانونی از اعطای وام به روسیه جلوگیری نموده و مانع یاری های اقتصادی و فنی به این کشور شوند.

انگلیس بهمن ماه سال 1396 روسیه را متهم کرد با گاز اعصاب به یک افسربازنشسته سابق روس تبار که در سال 2010 به دلیل همکاری با سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (ام آی6) از انگلیس پناهندگی گرفته بود را به همراه دخترش در یک مرکز خرید در سالزبری انگلیس مورد حمله قرار داده است.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و ادعای ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه در سال 2016، ترامپ کوشش می نماید رویکرد سرسختانه تری در قبال مسکو اتخاذ کند تا فشار مخالفان داخلی خود در این زمینه را خنثی کند.

ریابکوف در ادامه اضافه نمود: روسیه از مدتها پیش خودش را با تحریمهای آمریکا منطبق نموده است و حتی پیروز شده است بخشی از اقتصاد خود، از جمله بخش کشاورزری، را به واسطه این تحریمها موثرتر کند.

وی در خاتمه گفت: برای به حداقل رساندن تاثیر این محدودیتها، مسکو ابتدا و قبل از هرچیز کوشش می نماید از سیستم اقتصادی آمریکا دور گردد و خود را از دلار به عنوان تنها ابزار پرداخت تبادلات جهانی جدا کند.

م

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9767

به "مسکو: تحریم های آمریکا موجب تقویت بخش هایی از اقتصاد روسیه شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: تحریم های آمریکا موجب تقویت بخش هایی از اقتصاد روسیه شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید