مسئله ای برای تامین اقتصادی پروژه قطارملی جهاددانشگاهی وجود ندارد، این پروژه گامی در عرصه خودکفایی است

به گزارش بلاگ پو، وزیر در حاشیه بازید از پروژه قطار شهری جهاددانشگاهی گفت: خودکفایی در حوزه حمل و نقل می تواند بر دیگر حوزه ها تاثیر بگذارد.

مسئله ای برای تامین اقتصادی پروژه قطارملی جهاددانشگاهی وجود ندارد، این پروژه گامی در عرصه خودکفایی است

احمد وحیدی در مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه بازدید از پروژه قطار ملی جهاددانشگاهی گفت: خود کفایی در حوزه مترو از دو منظر می تواند مهم باشد؛ نخست اینکه بر سیستم حمل و نقل تاثیر می گذارد و دیگر اینکه خودکفایی در این حوزه می تواند بر بخش های دیگر نیز تاثیرگذار باشد.در مجموع و به طور قطع، به خاتمه رسیدن این پروژه بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه فراوری یک رام مترو با هفت واگن می تواند یک امر مهم در حوزه خودکفایی باشد، شرح داد: در حال حاضر، آزمایش های نهایی این پروژه در حال اجرا است تا قطار وارد مرحله پایانی یعنی مسافرگیری گردد. به گفته مسئولان جهاد دانشگاهی، این قطار در خرداد ماه برای خدمات رسانی به شهروندان تهرانی آماده می گردد.

وزیر کشور ادامه داد: معتقدم با آماده شدن این قطار برای مسافرگیری، نه تنها گامی مهم دیگر در عرصه خودکفایی برداشته می گردد؛ بلکه این امر می تواند سرآغاز برطرف نیازهای حمل و نقل عمومی در حوزه مترو در داخل کشور باشد.

وحیدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی همیشه در تمامی عرصه ها حضور دارد، اظهار کرد: طراحی و ساخت پروژه قطار ملی تنها بخشی از فعالیت های این نهاد است که می تواند آثار و نتایج بلندمدتی داشته باشد. اینطور نباید تصور کرد که جهاددانشگاهی تنها در حوزه مترو فعالیت می نماید.

وزیر کشور درباره جزئیات قراردادهای این پروژه شرح داد: این پروژه در شرکت واگن سازی تهران در حال اجرا است؛ شهرداری تهران که بخش اعظم سهام این شرکت را در اختیار دارد، می تواند مصرف کننده این قطار ملی باشد. در این راستا قراردادی برای تحویل 105 واگن منعقد شده و منابع این قرارداد در حال تامین است. در مجموع به نظر نمی رسد که مسئله ای برای تامین منابع اقتصادی وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 62636

به "مسئله ای برای تامین اقتصادی پروژه قطارملی جهاددانشگاهی وجود ندارد، این پروژه گامی در عرصه خودکفایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئله ای برای تامین اقتصادی پروژه قطارملی جهاددانشگاهی وجود ندارد، این پروژه گامی در عرصه خودکفایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید