معرفی و طرز تهیه انواع غذا بدون برنج

به گزارش بلاگ پو، انواع غذا بدون برنج بسیار متنوع بوده و اغلب شامل غذاهایی هستند که با نان یا سیب زمینی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع پاستا، انوع پیتزا، انواع ساندویچ، انواع کتلت و کوکو، انواع رولت و برخی از انواع حلیم، غذاهایی هستند که برنج در آنها کاربردی ندارد.

معرفی و طرز تهیه انواع غذا بدون برنج

خبرنگاران | سرویس آشپزی - شاید شما نیز به فکر جا دادن غذاهای بدون برنج در برنامه غذایی خود افتاده باشید. با وجود محبوبیت زیاد برنج برای طبخ در وعده های غذایی، ممکن است برخی غذاهای بدون برنج را ترجیح دهند یا بخواهند برای تنوع غذایی از آنها نیز استفاده کنند. در این مطلب به معرفی انواع غذا بدون برنج خواهیم پرداخت.

برنج یکی از مهم ترین غلات و اقلام غذایی در جهانست که نیمی از مردم جهان، آن را به عنوان یک غذای اصلی مورد استفاده قرار می دهند. منشأ برنج را باید در آسیای شرقی جستجو کرد. برنج سپس به مناطق جنوبی تر و آسیای جنوبی رفته و توسط استعمارگران اروپایی از آسیای غربی به اروپا و آمریکا وارد شده است.

برنج یکی از اصلی ترین مواد غذایی در مشرق زمین است که در کشور ما نیز جایگاه خاصی دارد. بیشتر ایرانیان برنج را به صورت روزانه در وعده غذایی نهار یا شام مورد استفاده قرار می دهند. در جشن ها و مراسمات خاص نیز برنج حرف اول را می زند و اغلب همراه با نوعی خورش یا کباب به عنوان غذای اصلی سرو می شود. البته غذا های بدون برنج نیز کم نیستند و بسیاری از غذا های سنتی و مدرن را می توان بدون استفاده از این ماده غذایی درست کرد.

انواع غذا بدون برنج

1. پاستا

یکی از انواع غذا بدون برنج، پاستا است که تنوع بسیار بالایی دارد. پاستا که نوعی غذای ایتالیاییست، امروزه در منوی غذایی بسیاری از رستوران ها و فست فود های ایرانی به چشم می خورد و در میان ایرانیان حسابی جای خود را باز کرده است. این غذای پرطرفدار در میان بچه ها، بزرگسالان و حتی سالمندان بسیار محبوب است و با اسامی مختلف و به اشکال متنوعی ارائه می شود. پاستا پنه مرغ، پاستا با مرغ و سس خامه ای گوجه فرنگی، لازانیا، ماکارونی با سس بشامل از معروف ترین انواع پاستا هستند که هر یک به روشی خاص درست شده و با سس مخصوصی سرو می شوند.

2. پیتزا

پیتزا نیز یکی از انواع غذا بدون برنج است که در مدل ها و مزه های مختلف درست می شود. پیتزا از سه لایه تشکیل می شود، یک لایه خمیر پیتزا که با لایه ای از مواد میانی پر شده و روی آن با لایه ای از پنیر پیتزا پوشانده می شود. نان و پنیر پیتزا در تهیه انواع این غذا دخالت دارد و تنها تفاوت در مواد میانی است. از جمله می توان به پیتزا مرغ و قارچ، پیتزا ایتالیایی و آمریکایی و پیتزا پپرونی اشاره کرد که از ترکیب نوعی گوشت قرمز یا سفید با انواع سبزیجات به اضافه چاشنی درست می شود. این غذا را می توان بدون گوشت نیز درست کرد که در این صورت پیتزای حاصل به پیتزا سبزیجات معروف است.

3. ساندویچ

یکی دیگر از انواع غذا بدون برنج، ساندویچ ها هستند که اغلب به عنوان شام سرو می شوند و یا به عنوان نوعی غذا برای بیرون بردن مورد استفاده قرار می گیرند. ساندویچ ها نیز طیف وسیعی را در برمی گیرند؛ از ساندویچ سوسیس بندری، الویه و فلافل گرفته تا رست بیف و همبرگر.

4. حلیم

حلیم یکی از غذا های سنتی و اصیل ایرانی محسوب می شود که دارای تنوع بالایی است. معروف ترین نوع حلیم ایرانی حلیم شیر و حلیم گندم است که برنج در آن ها جایگاهی ندارد. نوع دیگری از حلیم که همواره در میان ایرانیان بسیار محبوب بوده حلیم بادمجان است. حلیم بادمجان با مواد متنوعی درست شده و استفاده از حبوباتی نظیر لوبیا سفید و عدس در ترکیب آن، باعث حذف برنج شده است.

5. کوکو و کتلت

کوکو و کتلت یکی دیگر از غذاهای بدون برنج هستند که اغلب همراه با نان به عنوان شام یا نهار سرو می شوند. کوکو ها تنوع بالایی دارند و ماده اصلی مورد استفاده در تهیه همه آن ها تخم مرغ است. وجه تمایز انواع کوکو مانند کوکو سیب زمینی، کوکو لوبیا سبز، کوکو سبزی، کوکو کدو حلوایی و … در سبزیجات مورد استفاده در تهیه آنهاست. همچنین تفاوت کوکو با کتلت، عدم استفاده از گوشت در طبخ کوکوست، در حالیکه گوشت یکی از اجزای اصلی مورد استفاده در تهیه انواع کتلت است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت گوشت خوشمزه

6. رولت

رولت ها غذا هایی استوانه ای شکل هستند که به شکل حلقه ای برش می خورند و ظاهر زیبای آن ها باعث شده اغلب به عنوان غذایی مجلسی به حساب آیند. رولت ها نیز دارای تنوع بالایی هستند و در آن ها انواع گوشت و سبزیجات به کار می رود. رولت کوکو سبزی، رولت گوشت و رول بادمجان از انواع غذا بدون برنج هستند که با نان سرو می شوند. این رولت های رنگارنگ و خوشمزه بهترین گزینه برای پذیرایی از میهمان ها محسوب می شوند و می توانند به عنوان یک وعده غذایی کامل نهار یا شام مورد استفاده قرار گیرند.

شما چه غذاهای دیگری را می شناسید که در تهیه آنها برنج به کار نرفته باشد؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را از طریق قسمت ارسال نظر با مخاطبان خبرنگاران درمیان بگذارید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: setare.com
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49654

به "معرفی و طرز تهیه انواع غذا بدون برنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و طرز تهیه انواع غذا بدون برنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید