معرفی پلاژهای استانبول

به گزارش بلاگ پو، آشنایی با ساحل ها و پلاژهای استانبول:

پلاژهای ترکیه زیر نظر شهرداری است و شهرداری استانبول معمولا پلاژهای رایگان بر پا می نماید. در ادامه به شما خواهیم گفت کدام پلاژهای استانبول رایگان و کدامشان پولی هستند. ساحل های استانبول معمولا شنی و ماسه ای هستند و قدم زدن روی آنها و شنا کردن در دریای خوشرنگ سیاه یا مرمره خاطره دلچسبی برای تان خواهد بود. پلاژهای استانبول در بخش آسیایی و اروپایی هستند. بنابراین بسته به این که هتل محل اقامت تان کجاست، می توانید نزدیکترین پلاژ را پیدا کنید و به آنجا بروید.

معرفی پلاژهای استانبول

پلاژهای استانبول چه امکاناتی دارند؟

این پلاژها امکاناتی مانند تخت، سایبان، دوش برای حمام ساحلی و بوفه برای تهیه خوراکی دارد. علاوه بر این ها نجات غریق ها در تمام طول خط ساحلی و در هر پلاژ مستقر هستند. البته اگر دوست داشته باشید می توانید خوراکی هم همراه خودتان ببرید. این نکته را مدنظر داشته باشید که ممکن است در برخی پلاژها امکان همراه بردن خوراکی را نداشته باشید.

چه وقت پلاژهای استانبول آغاز به کار می نمایند؟

تاریخ برپایی این پلاژها معمولا از اواسط خرداد ماه (13 و 14 خرداد ماه) است. قبل از سفر می توانید از برپایی این ساحل ها مطمئن شوید و سپس تاریخ تور استانبول تان را تنظیم کنید.

فهرست پلاژهای استانبول همراه با آدرس دقیق آنها:

پلاژهای منطقه اروپایی استانبول کدامند؟

  • پلاژ مِنِکشه:

پلاژ مکنشه یا ترجمه فارسی آن پلاژ بنفشه در بخش اروپایی استانبول و در منطقه کوچوک چکمجه است. پلاژ منکشه در کنار دریای مرمره واقع شده است. از آنجایی که این پلاژ به فلوریا هم نزدیک است گاهی به آن پلاژ منکشه فلوریا می گویند. طول ساحل آن 620 متر است و امکاناتی نظیر 200 تخت همراه با سایبان دارد. 5 دوش حمام و 12 چشمه سرویس بهداشتی از دیگر امکانات این پلاژ است. همچنین اگر با خودروی شخصی راهی آنجا می شوید، ظرفیت پذیرایی از 100 ماشین را دارد. می توانید با خودتان خوراکی ببرید. نکته مهم تر اینکه اگر روزهای تعطیل (شنبه و یکشنبه) قصد دارید به پلاژ منکشه بروید، حتما صبح زود حرکت کنید تا بتوانید جای مناسبی به دور از ازدحام جمعیت پیدا کنید. دمای آب در روزهای گرم تابستان معمولا کمتر از 25 درجه سانتی گراد است. فاصله این پلاژ از مرکز بخش کوچوک چکمجه در بخش اروپایی استانبول، حدود 2 کیلومتر است. ساحل منکشه شنی است اما زمین در قسمت دریایی در بخش هایی سنگ دارد. از نظر عمق برای کسانی که شنا بلد نیستند هم مناسب است و البته برای بچه های کوچک عمق مناسبی دارد. استفاده از این پلاژ رایگان است.

  • پلاژ آکچاکِسه:

این پلاژ بسیار زیبا در بخش شیله در استانبول است. از مرکز شهر شیله کمتر از 20 کیلومتر فاصله دارد. میانگین دمای هوا وقتی کنار ساحل هسیتد و در روزهای گرم کمتر از 25 درجه سانتی گراد است. اگر تمایل دارید با ماشین شخصی وارد شوید در یک فاصله مناسبی از ساحل باید با پرداخت مبلغی ماشین تان را پارک کنید اما ورود به خود پلاژ آکچاکِسه برای عموم رایگان است. دریایی که قرار است با رفتن به پلاژ آکچاکِسه در آن شنا منیدو لذت ببرید، دریای سیاه است. نکته مثبت این پلاژ این است که زمین ساحلش و همینطور زمین دریای آن شن است. با پای برهنه می توانید در هر منطقه از آن قدم بزنید. این پلاژ نجات غریق دارد. البته خوب است بدانید که گاهی مواج می گردد اما مشکل خاصی به خصوص در فصل تابستان برای شنا کردن ایجاد نمی کند. این پلاژ کافه تریا و رستوران دارد. این پلاژ ار جمله پلاژهای دوستدار حیوانات است؛ بنابراین به احتمال زیاد هنگام شنا کردن حیوانات خانگی را خواهید دید. حمام به صورت کابینی برای دوش دریافت و سرویس بهداشتی دارد. پلاژ آکچاکِسه فاقد تخت است و فقط سایبان یا چتر آفتابگیر دارد.

  • پلاژ سلیم پاشا:

در منطقه سیلیوری استانبول و در بخش اروپایی آن است. این پلاژ تقریبا وسط ازدحام منطقه سیلیوری استانبول است و از همه خیلی نقاط استانبول می توان با اتوبوس به آنجا بروید. پلاژ سلیم پاشا رایگان است. در دریای مرمره شنا خواهید کرد و میانگین دمای آب 23 درجه است. پلاژ سلیم پاشا امکانات خوبی دارد مانند بوفه برای تهیه خوراکی، رستوران و کافه تریا. تخت و چتر آفتابگیر دارد. عمق آن برای بچه ها و کسانی که شنا کردن نمی دانند خوب است. نجات غریق دارد و بسیار از این نظر قابل اعتماد و خوب است. ساحل بیرونی آن در برخی قسمت ها سنگی و در برخی جاها شنی است. اما این را بدانید که زمین بخش دریای آن کاملا شنی است. طول پلاژ سلیم پاشا در کنار دریای مرمره حدود 800 متر است.

پلاژهای بخش آسیایی استانبول کدامند؟

  • پلاژ جاده بوستان:

این پلاژ سه شعبه دارد.

پلاژ جاده بوستان 1، در بخش آسیایی و طولش حدود 500 متر است و یک برج نجات غریق دارد. این پلاژ امکاناتی مانند تخت و چتر آفتاب دارد علاوه بر این ها بیش از 10 کابین تعویض لباس و حدود 10 تا دوش دارد. ورودی برای بچه ها زیر هفت سال رایگان است.

پلاژ جاده بوستان2، نزدیک شعبه 1 واقع شده است. استفاده از این ساحل برای عموم و در هر سنی رایگان است. طول این ساحل زیبا حدود 300 متر است و شما می توانید شنا کردن در دریای مرمره را در این پلاژ زیبا تجربه کنید. شهرداری استانبول این پلاژ را بنا نموده و امکانات آن شامل 500 چتر آفتابگیر، 1سرویس بهداشتی، 8 دوش و یک برج نجات غریق است.

پلاژ جاده بوستان 3 در بخش آسیایی استانبول و در محله کادیکوی واقع شده است. استفاده از این پلاژ رایگان است. از مرکز محله کادیکوی حدود 7 کیلومتر فاصله دارد. این پلاژ از طرف IBB یا شهرداری مرکزی استانبول احداث شده است. با توجه به اینکه این پلاژ در آخر هفته ها بسیار شلوغ است پیشنهاد می کنیم وسط هفته از آن بهره ببرید یا آخر هفته ها صبح زود به این پلاژ بروید. ساحل آن هم سنگی است و هم شنی، همین وضعیت برای کف دریا هم هست. طول این پلاژ 250 متر است و در کنتر دریای مرمره است. در این پلاژ امکاناتی مانند دوش برای حمام و کابین برای تعویض لباس وجود دارد. سرویس بهداشتی دارد و از نظر امنیتی وضعیت خوبی دارد چون ماموران امنیتی (پلیس) در آنجا مستقر است. این پلاژ رستوران یا کافه ندارد اما بوفه ای دارد که می توانید از ان خوراکی تهیه کنید.

به جز مواردی که نام برده شد، استانبول دارای مناطق ساحلی بسیاری است. می توان به 9 ساحل پرطرفدار ترکیه اشاره نمود. به ساحل شنی کولیوس در شمال غرب و ساحل شنی شیله در شمال شرقی استانبول اشاره نمود. محله هایی مانند باکرکوی، بیلیکدوزو، ساری یر، کادیکوی، بیکوز و بیوک چکمجه همگی دارای ساحل شنی هستند و آماده استفاده برای خانواده ها.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دالاهو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9357

به "معرفی پلاژهای استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پلاژهای استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید