معرفی 10 وسیله و لوازم ضروری برای نگهداری از گربه

به گزارش بلاگ پو، نگهداری از گربه ها و آوردن یک گربه تازه به خانه با چالش ها و سوالات زیادی همراه است. یکی از این سوالات و چالش ها در خصوص لوازم و وسایلی است که در نگهداری گربه ها به آنها احتیاج داریم. اینکه چه وسایلی را باید برای گربه خود از پت شاپ ها تهیه کنیم و کدام یک از وسایل و محصولات ضروری نیستند سوال مهمی است که ندانستن آن می تواند هزینه های نگهداری گربه شما را افزایش دهد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی لوازم و وسایل ضروری برای نگهداری گربه ها بپردازیم و شرح دهیم که چرا وجود این وسایل در خانه ای که گربه وجود دارد ضروری است. پس اگر قصد آوردن گربه دارید یا به تازگی سرپرستی گربه ای را به عهده گرفتید نگاه کردن به این فهرست برای شما ضروری است.

معرفی 10 وسیله و لوازم ضروری برای نگهداری از گربه

غذای گربه

غذای یکی از اولین و مهمترین وسایلی است که باید برای گربه خودتان تهیه کنید. انتخاب غذای مناسب برای گربه شما کار راحتی نیست؛ زیرا کیفیت غذا، نوع غذا، برند محصول، میزان پروتئین و فاکتورهای دیگر در غذای گربه مهم است و اگر به درستی انتخاب نکنید به مرور زمان به سلامت گربه خود آسیب وارد می کنید. انجمن مقامات کنترل غذای آمریکا (AAFCO) توصیه می نماید که غذایی را انتخاب کنید که بر اساس سن و مرحله زندگی گربه شما مشخص شده است. برای مثال، یک بچه گربه نسبت به یک گربه بالغ به مواد مغذی متفاوتی احتیاج دارد. معمولا بر روی قوطی های غذای گربه در خصوص اینکه برای چه سنینی مناسب است اشاره می گردد. اما بهتر است قبل از خرید غذا با یک دامپزشک متخصص مشورت کنید تا به شما در انتخاب نوع غذا و موارد مهم تغذیه ای یاری کند. اگر درمورد تغذیه گربه خود تجربه کافی ندارید می توانید با خواندن مطالب علمی سایت پت پرس (petpors.com) آغاز کنید.

ظرف آب و غذا

بعد از خرید غذای مناسب برای گربه، احتیاج است تا ظرف آب و غذایی مناسب برای گربه خود تهیه کنید. ظرف آب و غذا در طرح ها و مدل های متنوع (مانند ساده، دوقلو و هوشمند) و جنس های مختلف (پلاستیکی، فلزی و سرامیکی) در بازار وجود دارد، اما سلیقه صاحب حیوان خانگی در انتخاب آن نقش اساسی دارد. مقاومت و کیفیت ظرف، سهولت در تمیز کردن ظرف، تعداد آن و بعلاوه میزان بودجه شما می تواند مهمترین فاکتورهای انتخاب یک ظرف آب و غذای گربه باشد. به عنوان مثال کیفیت و قیمت یک ظرف آب گربه ساده با برقی فرق دارد. اگر سرپرستی چندین گربه را به عهده دارید بهتر است برای هر گربه ظرف مجزا داشته باشید، زیرا گربه ها ترجیح می دهند که ظرف مجزا داشته باشند که البته از نظر بهداشتی نیز کار درستی است.

توالت گربه، خاک و بیلچه

یکی دیگر از لوازم ضروری گربه ها وجود ظرف دستشویی یا همان توالت گربه است. هر گربه باید یک فضای خاکی جعبه مانند برای ادرار و مدفوع خودش داشته باشند. بهتر است ظرف دستشویی یک و نیم برابر میزان گربه شما باشد. این موضوع به آنها اجازه می دهد تا فضای کافی برای ورود، چرخش را داشته باشند. بعلاوه ارتفاع سطل را می توانید بر اساس سن گربه خود انتخاب کنید، اگر گربه شما مسن تر است بهتر است ارتفاع سطل کمتر باشد تا گربه به راحتی بتواند وارد آن گردد. بیشتر توالت ها از پلاستیک ساخته شده اند که باعث می گردد به راحتی بوها را جذب نمایند. با این حال بهتر است که باکس دستشویی گربه هر سال تعویض گردد. در کنار ظرف دستشویی ضروری است که خاک و یک عدد بیلچه برای گربه خود تهیه کنید.

جای خواب گربه

بیشتر گربه ها دوست دارند در یک مکان نرم و راحت و از پیش مشخص شده استراحت نمایند. به همین علت بهتر است جای خواب برای گربه خود تهیه کنید. جای خواب مکان امنی برای استراحت و خواب برای گربه فراهم می نماید. داشتن باکس برای استراحت مفید است زیرا گربه ها در طول روز در پی گرما هستند. آنها به قسمت های مختلف خانه که در آن خورشید از پنجره ها می تابد نقل مکان می نمایند. معمولا پیشنهاد می گردد از باکس های سرپوشیده بهره ببرید زیرا گربه ها دوست دارند هنگام خواب اطرافشان به وسیله چیزی احاطه شده باشد. به یاد داشته باشید که ممکن است گربه شما علاقه ای به جای خوابی که برای او خریدید نشان ندهد، پس خیلی ناراحت نشوید و گربه را مجبور به استفاده از آن نکنید.

اسکرچر و درخت گربه

گربه ها همواره دوست دارند که پنجه های خود را بخارانند و به همین علت نیز شما در خانه به یک اسکرچر احتیاج دارید. در صورتی که اسکرچر تهیه نکنید ممکن است گربه شما آغاز به اسکرچ کردن روی مبل، فرش و سایر وسایل خانه شما کند. خاراندن یک رفتار طبیعی برای گربه ها است، بنابراین بسیار مهم است که یک مکان قابل قبول برای خاراندن در خانه خود قرار دهید.

اسباب بازی

اسباب بازی یکی دیگر از وسایل ضروری برای گربه ها است. این وسیله ضروری یاری می نماید تا انرژی گربه شما تخلیه گردد و از نظر فیزیکی و ذهنی آرام گردد. معمولا اسباب بازی گربه به این موارد تقیسم بندی می گردد: اسباب بازی های قابل شکار، جویدنی، توپ دار، عروسکی و معطر. اما از بین همه این موارد دسته اسباب بازی های شکار شدنی برای گربه ها مجذوب کننده تر است. البته این موضوع سلیقه ای است و ممکن است گربه شما به یک نوع اسباب بازی خاص علاقه بیشتری نشان دهد. بعلاوه گاهی اوقات در شرایط خاصی بهتر است از اسباب بازی خاصی نیز بهره ببرید به عنوان مثال: اسباب بازی های جویدنی برای گربه هایی که در سن دندان درآوردن هستند می تواند بهتر باشد.

ناخن گیر گربه

کوتاه کردن مرتب ناخن های گربه می تواند از آسیب به وسایل خانه جلوگیری کند. از دامپزشک خود بپرسید که چه نوع قیچی برای گربه شما مناسب است و چطور باید ناخن های گربه را کوتاه کنید که آسیبی نبیند.

برس یا شانه گربه

برس و شانه یکی از وسایل ضروری برای مراقبت از گربه ها است. شانه زدن گربه علاوه بر اینکه کار مورد علاقه گربه ها است، باعث می گردد تا از ریزش موی گربه در خانه جلوگیری کنید. معمولا طیف گسترده ای از برس ها و دستکش مخصوص این کار موجود است که می توانید آنها را از پت شاپ ها تهیه کنید. بهتر است نوع برس بر اساس جنس موی گربه انتخاب گردد، زیرا برس نامناسب می تواند به بافت پوست و موی گربه آسیب وارد کند.

مسواک گربه

مسواک زدن دندان های گربه بسیار مهم است زیرا بیماری های دندانی در گربه ها بسیار شایع است. از دامپزشک خود بپرسید که چه نوع مسواکی را باید روی دندان های گربه خود بهره ببرید. مسواک کردن دندان های گربه از سنین پایین یاری میکند تا سلامت دندان های گربه خود را حفظ کنید و از بروز بیماری های دندانی در گربه جلوگیری کنید.

قلاده گربه و برچسب

همه گربه ها باید قلاده و برچسب شناسایی داشته باشند، حتی اگر گربه شما در داخل خانه بماند. قلاده و برچسب به شناسایی گربه شما در صورت فرار از خانه یا زمانی که در مطب دامپزشکی است یاری می نماید. علاوه بر این وجود قلاده در زمان پیاده روی روزانه یاری می نماید تا گربه شما فرار نکند و احتمال گم شدن آن را به حداقل می رساند.

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با اساسی ترین لوازم و وسایل گربه آشنا کنیم. وسایل غیر ضروری زیادی برای نگهداری از گربه ها وجود دارد که در صورت احتیاج می توانید آنها را نیز تهیه کنید. برای آشنایی بیشتر با تمامی لوازم گربه ها توصیه می کنیم چک فهرست و راهنمای خرید وسایل گربه را مطالعه کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 71156

به "معرفی 10 وسیله و لوازم ضروری برای نگهداری از گربه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 وسیله و لوازم ضروری برای نگهداری از گربه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید