مقاومت آنتی بیوتیکی تا سال 2050 بیشتر از سرطان قربانی می گیرد

به گزارش بلاگ پو، مطالعه ای که توسط دولت انگلیس صورت گرفته است پیش بینی نموده است که بیماری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک تا سال 2050 می تواند 10 میلیون نفر را در سراسر دنیا به کام مرگ بکشاند و هزینه حدود 100 تریلیون دلار روی دست دولت ها بگذارد.

مقاومت آنتی بیوتیکی تا سال 2050 بیشتر از سرطان قربانی می گیرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تک تایمز، یک مطالعه جدید می گوید که 10 میلیون نفر در سراسر دنیا احتمالاً تا سال 2050 به علت بیماری های مقاوم در برابر دارو جان خود را از دست خواهند داد.

طبق گزارشی که توسط دولت انگلیس تهیه شده است، انتظار می رود که مقاومت آنتی بیوتیکی در آینده یکی از علل اصلی مرگ و میر در سطح دنیا باشد و حتی در عرض 30 سال آینده از تلفات سرطان نیز پیشی بگیرد. ضمن اینکه 100 تریلیون دلار هزینه روی دست دولت ها خواهد گذاشت.

جیم اونیل یکی از اقتصاددانان پیشرو در بریتانیا و نویسنده این مطالعه شرح داد که چگونه چنین رویدادی می تواند بر دولت های دنیا تأثیر بگذارد.

وی به بی بی سی گفت: این را در نظر داشته باشید که مثلاً فراوری ناخالص داخلی سالیانه بریتانیا حدود 3 تریلیون دلار است، بنابراین هزینه ای که از مقاومت آنتی بیوتیکی ناشی خواهد شد معادل حدود 35 سال سهم انگلیس در اقتصاد دنیای خواهد بود.

با توجه به اینکه بسیاری از جمعیت دنیا در آن سال از بیماری های جدی رنج خواهند برد، درآمد مالی دنیا 2 تا 3.5 درصد کاهش خواهد یافت.

البته همه این ها در صورت عدم اتخاذ هیچ تدبیری برای مقابله با بیماری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک اتفاق خواهد افتاد.

آنالیز مقاومت آنتی بیوتیکی

دیوید کامرون نخست وزیر سابق بریتانیا در دوران تصدی اش درخواست بازنگری در خصوص مقاومت ضد میکروبی یا AMR را داد. برای انجام این کار اونیل با متخصصان تحقیقاتی Rand Europe و KPMG همکاری کرد.

هر ساله 700 هزار نفر در سراسر دنیا به علت عفونت مقاومت آنتی بیوتیکی می میرند. سالیانه تنها در ایالات متحده و اروپا حداقل 50 هزار نفر به این دلیل کشته می شوند.

به اعتقاد محققان اگر اقدامات مناسب صورت نگیرد، گسترش بیماری های مقاوم تا سال 2050 می تواند باعث مرگ 10 میلیون نفر گردد. مدل ها نشان می دهد که آسیا و آفریقا آسیب پذیرترین مناطق دنیا هستند که به ترتیب 4.7 میلیون و 4.1 میلیون مورد مرگ در آنها به ثبت خواهد رسید.

اونیل می گوید که هند می تواند سالانه متحمل 2 میلیون مورد مرگ بر اثر این مقاومت گردد، در حالی که نیجریه می تواند پذیرای بیش از یک مورد از هر چهار مورد مرگ باشد.

احتمالاً عفونت هایی مانند سل، مالاریا و آنهایی که بر اثر باکتری ای.کولی(E.coli) ایجاد می شوند بیشترین تأثیر را بر جمعیت دنیای داشته باشند.

درمان های پزشکی متأثر از AMR

بسیاری از روش های پزشکی به آنتی بیوتیک ها وابسته هستند تا بتوانند عفونت را از بین ببرند که شامل بخش های سزارین، شیمی درمانی، ایمپلنت های مفصلی و جراحی پیوند عضو می گردد.

اگر آنتی بیوتیک ها به از دست دادن کارآیی خود ادامه دهند، این بخش ها به شکل روزافزون آسیب پذیرتر می شوند و جان بیماران را تهدید می نمایند. این مقاومت همچنین می تواند برخی از روش ها و درمان های پزشکی را به طور کامل غیرممکن سازد.

اونیل و تیمش در سال 2014 اعلام کردند که قصد دارند به کشف اقداماتی بپردازند که از گسترش AMR جلوگیری می نماید. یکی از اولویت های آنها چگونگی تغییر نحوه استفاده افراد از داروهای خاص است. این کار می تواند مانع افزایش روزافزون مقاومت آنتی بیوتیکی گردد.

محققان می گویند که آنها به دنبال توسعه داروهای جدید نیز هستند. آنها می خواهند دولت های دنیا را برای اقدامات منسجم در خصوص استفاده از داروهای آنتی بیوتیک هم در حیوانات و هم در انسان ها تشویق نمایند.

اونیل می گوید برای انجام چنین استراتژی هایی، همکاری کشورهای BRIC(برزیل، روسیه، هند و چین) و MINT(مکزیک، اندونزی، نیجریه و ترکیه) مهم است.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6505

به "مقاومت آنتی بیوتیکی تا سال 2050 بیشتر از سرطان قربانی می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاومت آنتی بیوتیکی تا سال 2050 بیشتر از سرطان قربانی می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید