مقایسه قیمت چاپ کاتالوگ 10 چاپخانه برتر (آنالیز امکانات

به گزارش بلاگ پو، برای بدست اوردن قیمت نهایی چاپ کاتالوگ باید به عواملی مانند قیمت کاغذ، قیمت چاپ و آنالیز امکانات چاپخانه مورد نظر اعم از نوع و مدل دستگاه های چاپ، تخصص پرسنل پرداخت . اینکه چاپ ما به چه شکل قابل انجام است، هم میتواند یکی از عوامل مهم در آنالیز قیمت نهایی چاپ کاتالوگ باشد. مثلا برای چاپ کاتالوگ میتوان از دو روش چاپ دیجیتال و چاپ افست استفاده کرد؛ اگر بخواهیم چاپ کاتالوگ در تعداد کم و در سریع ترین زمان انجام دهیم از چاپ کاتالوگ بوسیله چاپ دیجیتال استفاده می کنیم و اگر بخواهیم چاپ کاتالوگ در تیراژ بالا و با قیمت بصرفه و کیفیت بسیار بالا انجام دهیم از چاپ افست برای چاپ کاتالوگ استفاده میکنیم. در ادامه مقاله به عوامل تاثیر گذار روی قیمت نهایی کاتالوگ اشاره خواهیم کرد.

مقایسه قیمت چاپ کاتالوگ 10 چاپخانه برتر (آنالیز امکانات

جهت دریافت خدمات اجرای لیست قیمت روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت با یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد احتیاج برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود. می توان گفت کاتالوگ یعنی کالانما، کارنما، یعنی دفتر راهنمای کالاها و فعالیتها و مشاغل مختلف. فهرست نامه و صورت کالاها و خدمات.

کاتالوگ در واقع راهنمای کالا و کالانامه محسوب می شود و حاوی فهرست کالاهای فراوریی یک موسسه است برای اشخاصی که رابط میان فراوری نماینده و مصرف نماینده می باشند. این اشخاص خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش واسطه میان ارائه دهنده خدمات و گیرنده خدمات را بازی می نمایند. (مثلا فروشنده یا مغازه دار)

کاتالوگ ها برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات تهیه می گردند و حاوی اطلاعاتی هستند که تنها به کار آنها می آید و این اطلاعات لازم نیست برای مصرف نماینده معنی و مفهومی داشته باشد. از ویژگی های کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت حمل آسان و امکان مطالعه آن در زمان فراغت.
  • خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح.
  • برقراری ارتباط بدون واسطه با پیغام گیر.
  • ترکیب تصویر با متن در جهت ایجاد شناخت بیشتر در مخاطب.
  • فراهم آوردن امکان انتخاب دقیق و سنجیده برای مخاطب به جهت ایجاد فرصت مناسب برای مطالعه
  • کاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده تر عمل می نماید.
  • وجود تصاویر و متون نوشتاری در کاتالوگ میزان تصمیم گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب سهل و آسان می نماید.
  • کاتالوگ دید مقایسه ای به وجود می آورد. بدین صورت که پیغام گیر و یا مخاطب از بین چند محصول معرفی شده به جهت مدل کیفیت، کاربری، استحکام و از همه مهم تر هزینه برنامه ریزی شده جهت خرید و غیره، بتواند یکی را که شرایط او سازگار است انتخاب و خریداری کند.

از شکل گیری کاتالوگ در دنیا تبلیغات مدت زیادی نمی گذرد. در اواسط قرن بیستم انسان صنعتی با جامعه سرمایه داری آن دوران، زمانی توانست از کاتالوگ به عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده کند که دیگر ابزارهای گذشته چون اطلاعیه ها و تراکت های تک رنگ و معرفی های حضوری و لفظی جوابگوی احتیاج فراوری نمایندگان را نداشتند. به ناچار برای به وجود آوردن انگیزه، رقابت و معرفی کالای فراوری و عرضه شده به بازار، اقدام به خلق شیوه نوینی از پدیده های گرافیک کرد، تا پیغام گیرها بتوانند در فرصت مناسب و با توضیح و تصاویری که در این وسیله تبلیغاتی درج شده بود با فراوریات و خدمات مربوط به آنها آشنا شوند.

به وجود آمدن تنوع در فراوریات برای جامعه مصرفی و شکوفایی صنعت نوپای بعد از جنگ دنیای دوم، عرصه تبلیغات را چنان تحت تاثیر قرار داد که دیگر محصول فراوری شده بدون تبلیغات وسیع، جایی در بازار آن موقع نداشت.

کاتالوگ وسیله خوبی بود تا پیغام گیرها بتوانند با خواندن و دیدن تصاویر با محصولات فراوریشده آشنایی بیشتری پیدا نمایند.

شناخت فراوری چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی - نشان دادن تصاویری از فراوریات - معرفی شاخه های مختلف فراوریات - معرفی ساختار و مشخصات فنی به وسیله متن نوشتاری و …. همه و همه از عملکردهای سنجیده کاتالوگ بود. شکل و فرم کاتالوگ در اوایل به صورت یک برگه پشت و رو بود که بیشتر به تراکت شبیه بود در حالی که روی جلد آن حال و هوای پوستر داشت.

در اوایل سال های 1970 میلادی ابعاد آن به صورت استاندارد 21×30 سانتی متر در کشور فرانسه تعریف شد. طبق این تعریف کاتالوگ ها معمولا از دو برگ بیشتر هستند و علاوه بر بیان تصویری از متون نوشتاری جهت معرفی و جذب و هدایت مخاطبین استفاده میشود.

کاتالوگ ها غالبا به دو صورت استفاده می شوند :

  1. وسیله ای برای معرفی یک محصول از چندین محصول فراوری شده می باشند(تک محصولی)
  2. معرفی چندین محصول جدید با عملکردهای مختلف (چند محصولی)

آنچه باید در یک کاتالوگ خوب منظور شود عبارت است از :

  • خلاصه ای از معرفی نام و عملکرد کارخانه فراوریی و شناساندن فعالیت ها در آغاز مباحث کاتالوگ .
  • معرفی امتیازات و رتبه های فراوری: مثل استانداردهای رعایت شده در محصول، ایزوهای موجود و …
  • معرفی هر چه بیشتر در خصوص جدیدترین و بهترین ساخته ها و خدمات
  • دادن اطلاعات و هدایت صحیح در خصوص مشخصات فنی، خدمات ارایه شده، قابلیت های خاص و وجه تمایز آن نسبت به فراوریات مشابه، چه در فراوریات گذشته کارخانه و با آنچه در بازار فعلی موجود می باشد.
  • درج آدرس، تلفن و آدرس اینترنتی تا شناخت بیشتری برای مخاطب فراهم شود.

قطع کاتالوگ

قطع کاتالوگ مانند بروشور و کتاب متنوع است. اگرچه بعضی ساده و بعضی لوکس هستند اما به هر حال باید به نحوی طراحی شوند که اطلاعات لازم را به سریع ترین شکل در اختیار مخاطب قرار دهند.

طراحی و چاپ کاتالوگ ها

طراحی و چاپ کاتالوگ ها معمولا گران تر است. بنابراین چاپ آنها محدود بوده و برای تعداد خریداران و عرضه نمایندگان عمده ای که شرکت موردنظر با آنها کار می نمایند، تهیه و چاپ می گردند. گرماژ کاغذ آنها معمولا بالای 200 است و از کاغذهای ضخیم در طراحی و چاپ آنها استفاده می شود. اندازه و سایز و تعداد برگ های آن نیز بسته به احتیاج سفارش دهنده متفاوت می باشد و از الگوی خاصی تبعیت نمی نمایند.

نکته مهم در طراحی کاتالوگ محل قرار دریافت نوشته ها و تصاویر است. استفاده از تصاویر بیشتر و زیباتر در کاتالوگ تمایل بیننده را به مطالعه ادامه مطالب کاتالوگ بیشتر می نماید.

اگرچه بین فروش اینترنتی و کاتالوگ های چاپی ارتباط زیادی وجود دارد، چنان که هیچ کدام نمی توانند جایگزین دیگری شوند، اما از آنجا که کامپیوتر همواره در دسترس نیست، کاتالوگ های چاپی منبع مناسبی برای ارایه اطلاعات بوده و در فروش محصولات تاثیر به سزایی دارند.

مهمترین مزایای کاتالوگ

  • کاتالوگ های چاپی سرگرم نماینده هستند. زیرا مشتری را متمرکز بر محصول نگه می دارند و فرد به راحتی با یک کلیک نمی تواند آن را ببندد یا تغییر دهد.
  • کاتالوگ چاپی مشتری را درگیر می نماید و فرد ممکن است چندین بار به آن نگاه کند و آن را بخواند.
  • کاتالوگ ها به شیوه های مختلفی موضوع را بیان می نمایند و برای یک ارتباط پیروز ضروری است از چندین شیوه ارتباطی استفاده شود.
  • کاتالوگ ها به راحتی جابه جا می شوند به طور مثال فرد موردنظر آن را به شخص دیگری می دهد.

اشتراکات بین کاتالوگ و بروشور

از اشتراکات بین کاتالوگ و بروشور استفاده از انواع روکش برای چاپ کاتالوگ و یا بروشور است. به این منظور از انواع روکش های زیر می توان استفاده کردن

  • سلفون براق سرد
  • سلفون مات سرد
  • سلفون براق حرارتی
  • سلفون مات حرارتی
  • UV مات و یا براق
  • انواع UV موضعی و یا شابلونی

چگونگی معرفی موضوع از جمله تفاوت های اساسی میان بروشور و کاتالوگ است، کاتالوگ موضوع را به صورت فهرست وار نمایش می دهد، اما بروشور به طور مفصل و دقیق به معرفی موضوع می پردازد. کاتالوگ ها برای واسطه ها و توزیع نماینده ها طراحی و چاپ می گردند، اما بروشور برای مصرف نماینده طراحی و چاپ می شود.

عوامل تاثیر گذار روی قیمت چاپ کاتالوگ

1. تعداد صفحات کاتالوگ را مشخص کنید

کاتالوگ یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی موجود است که با استفاده از آن می­توان تمام محصولات و خدمات یک شرکت را به طور یکجا به مخاطب معرفی کرد. به عبارت دیگر، صرف نظر از وبسایت ­های اینترنتی، کاتالوگ یک شرکت، جامع­ترین منبع اطلاع رسانی در خصوص آن شرکت است که به وسیله آن می­توان تمام اطلاعات را در چندین صفحه به مخاطبان ارائه داد. بنابراین، یکی از اصلی­ ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت تمام شده کاتالوگ ها تعداد صفحات آن­هاست. البته معمولاً کسب و کارهای نوپا که دامنه فعالیت محدودی دارند، نگران تعداد صفحات نیستند. اما اگر صاحب یک شرکت عظیم هستید و کاتالوگ جامع شما ممکن است به چند صد صفحه نیز برسد، پیشنهاد می­کنیم که از چند نوع کاتالوگ بهره ببرید. به طوری که در یک کاتالوگ، صرفاً به بیان کلیات بپردازید و در خصوص در هر زیرمجموعه نیز کاتالو گ­ های دیگری سفارش دهید. به این ترتیب، مجبور به تهیه تعداد زیادی کاتالوگ های حجیم و گران قیمت نخواهید شد.

2. وزن صفحات را با توجه به تعداد صفحات مشخص کنید.

استفاده از صفحات سنگین ­تر به معنای دوام بالاتر کاتالوگ است. اما با این حال، اگر کاتالوگ شما دارای تعداد صفحات زیادی است، استفاده از صفحات سنگین، انتخاب مناسبی نیست. علاوه بر این، قیمت کاغذ معمولاً رابطه مستقیمی با وزن آن دارد. بنابراین، یکی از راه ­های منطقی برای کاهش هزینه چاپ کاتالوگ، استفاده از کاغذهای سبک­تر است.

معرفی 10 چاپخانه چاپ کاتالوگ

  1. چاپ نقش الماس

  2. چاپ آقا

  3. چاپ متین

  4. چاپ شاپرک

  5. چاپ کهن

  6. معرفی چاپ بهرنگ

  7. چاپ اندیشه برتر

  8. بانی چاپ

  9. الو چاپ

  10. چاپ شبکه

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21416

به "مقایسه قیمت چاپ کاتالوگ 10 چاپخانه برتر (آنالیز امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه قیمت چاپ کاتالوگ 10 چاپخانه برتر (آنالیز امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید