نخستین هواپیمای برقی چین پرواز کرد

به گزارش بلاگ پو، نخستین هواپیمای برقی سرنشین دار چین موسوم به RX4E (ژوی شیانگ) امروز سه شنبه در استان لیائونینگ این کشور به پرواز در آمد.

نخستین هواپیمای برقی چین پرواز کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش شینهوا، طراحی و فراوری این مدل هواپیما از سال 2017 میلادی و توسط آموزشگاه هوانوردی عمومی استان لیائونینگ شروع شد.

این هواپیما با 13.5 متر پهنای بال، 8.4 متر طول بدنه، 1200 کیلوگرم وزن برخاست حداکثری، 140 کیلووات قدرت حداکثری، 200 کیلومتر در ساعت سرعت حرکت در حالت کروز دارد.

این هواپیما مدلی از هواپیمای مسافربری است که طبق آیین نامه هوانوردی غیرنظامی چین طراحی شده است و قادر است با یک بار شارژ باطری 90 دقیقه پرواز کند.

ژائو تینان معاون آموزشگاه هوانوردی عمومی استان لیائونینگ گفت: در ساخت این هواپیما از مواد کامپوزیت فیبر کربن استفاده شده است که بسیار سبک است و قادر خواهد بود در زمین های سخت و سفت مانند چمنزارها، جاده ها و جاهای مملو از شن و ماسه فرود آید.

او گفت: هواپیما طوری طراحی شده است که با پیشرفت فناوری باتری، مدت پرواز هواپیما نیز افزایش خواهد یافت.

این مقام چینی اضافه کرد: نگهداری این هواپیما در مقایسه با هواپیماهای با سوخت فسیلی آسانتر است.

ژائو توضیح داد این هواپیما چشم انداز خوبی در بازار دارد زیرا می تواند در زمینه های مختلف مانند حمل و نقل در مسافت کوتاه، آموزش خلبانی، تفریحی عکسبرداری و نقشه برداری هوایی مورد استفاده قرار گیرد.

چین در چند سال گذشته کوشش های جدی را برای فراوری انواع هواپیماهای جنگی و همچنین مسافربری شروع نموده است و در این زمینه نیز پیشرفت های خوبی به دست آورده است این کشور اردیبهشت سال 1396 با به پرواز در آوردن هواپیمای مدل C919 مسافربری بزرگ فراوری خود، به جرگه هفت کشوری پیوست که پیش از این اقدام به ساخت هواپیما نموده اند.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12592

به "نخستین هواپیمای برقی چین پرواز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین هواپیمای برقی چین پرواز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید