نسل بعدی روتر گوگل با سریع ترین وای فای معرفی می گردد

به گزارش بلاگ پو، به احتمال قوی مدل تازه هم به وای فای 6 مجهز است و هم طراحی ساده تری نسبت به نسل های گذشته دارد.

نسل بعدی روتر گوگل با سریع ترین وای فای معرفی می گردد

در ماه های اخیر، شایعات زیادی درباره نسل بعدی Google/Nest Wifi منتشر شده است اما اکنون سایت به نقل از یک منبع معتبر، جزئیات نوی درباره روتر گوگل منتشر نموده است که مهم ترین آن ها مجهز شدن به Wi-Fi 6 است.

قطعا وای فای 6 می آید

سری روترهای Google Wifi اولین بار در سال 2016 رونمایی شدند و وعده اینترنتی پایدارتر و سریع تر در سراسر خانه را به کاربران دادند. این تجربه کاربری مبتنی بر مش وای فای است و اینکه گوگل سعی نموده راه اندازی یک وای فای خانگی را تا حد ممکن ساده کند.

بخشی از این سادگی به سخت افزار روتر گوگل (در نسخه اصلی سال 2016 و نسخه بعدی سال 2020) مرتبط است. گوگل طوری روتر مش وای فای خود را ساخته که از همان روتر برای اتصال به مودم و اشتراک گذاری اینترنت استفاده می گردد و هم به عنوان نود فرعی مش وای فای در هر نقطه ای از خانه قابل نصب و راه اندازی است.

روتر مش وای فای گوگل نسخه اولیه سال 2016

در سال 2019، خط فراوری روترهای گوگل به نام ادامه پیدا کردند که با داشتن دو عضو نو، اوضاع را کمی پیچیده تر کردند؛ روتر Nest Wifi و نقطه دسترسی Nest Wifi که به عنوان بلندگوی هوشمند نیز قابل استفاده بود.

Wi-Fi 6 یا Wi-Fi 6E؟

حالا، به گفته منبع نزدیک به گوگل، روتر نست وای فای بعدی گوگل به طراحی ساده اولیه خود بازخواهد گشت و بسته به احتیاج خانه تان می توانید آن را در بسته های تک عدد، دو عددی و سه عددی بخرید. فعلا نمی دانیم دوباره نست وای فای نو گوگل یک بلندگوی هوشمند نیز هست یا خیر!

پس از مدت کوتاهی از عرضه روترهای نست وای فای، استاندارد وای فای 6 وارد بازار شد و این روترها را منسوخ کرد. ابتدا گوشی پیکسل 6 شاهد وای فای 6 بود و بعد با ورود آیفون 11 در سال 2019 که از وای فای 6 پشتیبانی می کرد؛ رسما بسیاری از کاربران در کشورهایی مانند ایالات متحده به وای فای 6 پیوستند.

روتر نست وای فای گوگل سال 2020 با دو مدل روتر اصلی و نود فرعی

منبع نو تایید نموده است که نست وای فای بعدی از مزایای وای فای 6 و احتمالا وای فای 6 ای بهره مند خواهد بود. در برترین حالت، یک روتر گوگل وای فای مجهز به Wi-Fi 6 می تواند سرعتی 9.6 گیگابیت بر ثانیه داشته باشد که پیشرفت بزرگی نسبت به حداکثر سرعت 3.5 گیگابیت بر ثانیه وای فای 5 است.

طراحی ساده تر، رنگ بندی بیشتر

به جز این ها، روتر گوگل نو طوری بهینه سازی شده است که برای خانه های هوشمند مناسب باشد. بسیاری از دستگاه ها در مجاورت و نزدیک این روتر می توانند یک وای فای پرسرعت و پایدار یکسان دریافت نمایند و با به روزرسانی این دستگاه ها به وای فای 6 به صورت تدریجی، پیشرفت هایی در شبکه احساس خواهد شد.

در همین حال، در استاندارد Wi-Fi 6E که هنوز معین نیست گوگل نست وای فای بعدی آن را شامل می گردد یا خیر، شاهد افزوده شدن یک باند رادیویی سوم وای فای هستیم. پیش تر، باندهای رادیویی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز را برای وای فای داشتیم که اکنون با استاندارد Wi-Fi 6E فرکانس رادیویی سوم 6 گیگاهرتز نیز افزوده می گردد. باند 6 گیگاهرتز در منطقه ها شلوغ و پر تراکم می تواند به افزایش سرعت وای فای و جلوگیری از تداخل یاری کند.

در حالی که Wi-Fi 6E هیچ تاثیر مستقیمی بر حداکثر سرعت اتصال ندارد؛ شما را به برترین سناریو برای شبکه خانگی نزدیک تر می نماید. چون روترهای مش وای فای گوگل طوری ساخته شده اند که همواره کارها را آسان تر سازند؛ احتیاجی نیست مردم درگیر تفاوت های جزئی Wi-Fi 6 و 6E شوند.

بعلاوه، شنیده ایم روتر مش وای فای آینده گوگل در چندین رنگ مانند نست وای فای عرضه می گردد. پیش بینی می گردد Nest Wifi بعدی در رویداد معرفی گوگل پیکسل 7 پاییز ماه معرفی گردد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 64717

به "نسل بعدی روتر گوگل با سریع ترین وای فای معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل بعدی روتر گوگل با سریع ترین وای فای معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید