نشت گسترده نفت در سیبری،اعلام شرایط فوق العاده

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهوری روسیه در پی نشت 20 هزار تن نفت به رودی در داخل مدار قطب شمال در منطقه کراسنویارسک در سیبری روسیه حالت اضطراری بیان کرد.

نشت گسترده نفت در سیبری،اعلام شرایط فوق العاده

ولادیمیر پوتین در جلسه ای که به آنالیز این بحران اختصاص داشت، مدیران این منطقه را بشدت مورد انتقاد قرار داد که چرا باید مقامات به وسیله شبکه های اجتماعی و پس از دو روز از نشت نفت، متوجه این حادثه شوند.

پوتین در ادامه این جلسه ضمن اینکه از مقامات این منطقه خواست طرحی برای خاتمه دادن به این بحران زیست محیطی ارایه نمایند آنان را تهدید کرد که مقصران حادثه شناسایی و مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

براساس گزارش رسانه های روسی، هفته گذشته یکی از مخازن نفت نیروگاه حرارتی در نوریلسک سیبری آسیب می بیند و در نتیجه آن بیش از 20 هزار متر مکعب سوخت در این منطقه نشت می نماید اما تا وقتی که آلودگی به رودخانه نرسیده بود کسی متوجه این حادثه نشد.

بعضی از صاحبنظران معتقدند که این حادثه، نخستین حادثه زیست محیطی عظیم در قطب شمال پس از نشت گاز در آلاسکا به حساب می آید.

حادثه والدز در سال 1989 میلادی با نشت 11 میلیون گالن نفت خام به آب های ساحلی آلاسکا به یکی از عظیمترین سوانح زیست محیطی صنعت نفت تبدیل شد.

در نشست پوتین با مسئولان این منطقه که گفته می گردد پنج روز پس از آغاز این حادثه برگزار شده است، الکسی زینیچف رئیس اورژانس روسیه گزارشی از عملکرد این نهاد برای مهار آلودگی های نفتی ارایه کرد و گفت که میزان غلظت آلاینده ها در رودخانه هایی که نفت به آنها رسیده است از ده هزار بار فراتر رفته است.

الکساندر یوس فرماندار کراسنویارسک نیز در گزارش خود به پوتین اعتراف کرد که مقامات دو روز پس از بروز حادثه و به وسیله شبکه های اجتماعی متوجه این حادثه شده اند و او اکنون نمی داند که چگونه می تواند ظرف 14 روز بر این مشکل غلبه کند.

این اظهار نظر کافی بود تا ولادیمیر پوتین مقامات حاضر در جلسه را به باد انتقاد بگیرد و از بی اطلاعی آنان از حادثه و نداشتن برنامه برای روبرو شدن با این بحران زیست محیطی خشمگین گردد و اعلام کند که به شدت با خاطیان برخورد خواهد نمود.

در ادامه این جلسه تصمیم گیری شد که سوخت در حال نشت آتش زده گردد تا از ادامه آلودگی زیست محیطی جلوگیری گردد و به دلیل گستره آلودگی قرار شد از ارتش و وزارت موقعیت های اضطراری روسیه برای کنترل این حریق یاری گرفته گردد.

رئیس جمهوری روسیه پس از موافقت با طرح اضطراری برای خاتمه دادن به بحران زیست محیطی، اعلام شرایط اضطراری را پذیرفت و خواهان اقدام فوری و به حداقل رساندن تاثیرات منفی این حادثه بر طبیعت شد.

پوتین علاوه بر این خواهان تحقیقات توسط دستگاه های بازرسی و نظارتی در مورد حادثه اخیر و یافتن مقصران شد.

صاحب مخزن نفتی که نشت نفت از آن اجرا شده شرکت نوریلسک تامیر Norilsk-Taimyr (NTEC) است و یکی از مسئولان آن هم اکنون در بازداشت قرار گرفته است.

دادستانی کل روسیه نیز اعلام نموده که پرونده جنایی برای آنالیز این موضوع در سه بخش جداگانه شامل خسارت به زمین، آلودگی آب و سوم نقض قوانین حفاظت از محیط زیست در طول کار باز نموده است.،ایرنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27471

به "نشت گسترده نفت در سیبری،اعلام شرایط فوق العاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشت گسترده نفت در سیبری،اعلام شرایط فوق العاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید