نشست نمایندگان و رهبران طالبان در پاکستان برای آنالیز درخواست آتش بس آمریکا

به گزارش بلاگ پو، درحالی که ایالات متحده دفتر سیاسی طالبان در قطر را برای توافق به منظور یک آتش بس کوتاه مدت پیش از مذاکرات درون افغان تحت فشار قرار داده، بعضی از منابع اعلام کردند که نمایندگان این گروه شبه نظامی به اسلام آباد رفته اند تا با رهبران ارشد خود درباره این درخواست رایزنی نمایند.

نشست نمایندگان و رهبران طالبان در پاکستان برای آنالیز درخواست آتش بس آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نوشته روزنامه افغانستان تایمز، بعضی از منابع آگاه خاطرنشان کردند سفر نمایندگان طالبان به پاکستان در جریان مذاکرات بین آمریکا و مقام های طالبان در دوحه انجام شده است.

رحیم الله یوسفزی، یکی از خبرنگاران پاکستانی گفت طالبان در حال حاضر برای آتش بس با دولت افغانستان توافق نمی کند آنها می گویند که آتش بس را در مذاکرات مستقیم با دولت کابل مورد آنالیز قرار می دهند.

گفته شده که طالبان هیچ تقاضایی از سوی دیپلمات های آمریکایی را مورد رایزنی قرار نمی دهد. آمریکایی ها فکر می نمایند و انتظار دارند که طالبان با رهبران ارشد خود رایزنی های بیشتری انجام دهد اما طالبان می گوید که احتیاج به هیچگونه رایزنی وجود ندارد.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان اخیراً در توییتی بار دیگر بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید نموده و گفته بود آتش بس در مذاکرات بین افغان مورد آنالیز قرار می گیرد و پس از توافق صلح با واشنگتن این گفتگوها انجام می گردد.

رولند کوبای، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان در پاسخ به سخنگوی طالبان گفت: توافق صلح بین طالبان و آمریکا باید شامل آتش بس به موازات مذاکرات درون افغانی باشد.

دولت افغانستان آتش بس را خواسته قبلی دولت کابل برای شرکت در مذاکرات صلح خوانده است.

در همین حال سخنگوی اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان نیز خاطرنشان کرد مسائل مربوط به ارتباط طالبان با سایر گروه های شبه نظامی و محل پناهگاه های امن این شبه نظامیان خارج از افغانستان سوال دولت کابل و مردم افغانستان است.

بعضی از اعضای مجلس بر این باورند که توافق صلح طالبان و آمریکا زمان بیشتری می برد که دلیل آن عدم توافق و موضع شبه نظامیان با توجه به تسهیل مذاکرات درون افغانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18111

به "نشست نمایندگان و رهبران طالبان در پاکستان برای آنالیز درخواست آتش بس آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست نمایندگان و رهبران طالبان در پاکستان برای آنالیز درخواست آتش بس آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید