نونهال پر افتخار نظرآباد

به گزارش بلاگ پو، راضیه شعبانی- البرز- خبرنگار:تکواندو در البرز با بیش از 100 قهرمان توانسته صندلی ویژه ای را در کشور به خود اختصاص دهد. علاوه بر کسب سکوهای نخست مسابقات کشوری، این ورزشکاران در آسیا و دنیا هم در رده های سنی مختلف، افتخارآفرینی بسیاری نموده اند.

نونهال پر افتخار نظرآباد

ابوالفضل زندی که اولین مدال آور آسیایی در رده نونهالان در نظرآباد است، به دلیل کمبود امکانات، هر روز برای تمرین و شرکت در مسابقات به کرج می آید. گفت وگوی خبرنگاران را با این ورزشکار می خوانید.

  • چطور با این رشته آشنا شدید؟

پدرم فوتبالیست است و از بچگی با رشته فوتبال آشنا بودم، اما هیچ وقت علاقه ای به آن نداشتم و ورزش های رزمی برای من از جذابیت ویژه ای برخوردار بودند؛ به همین دلیل از پدرم خواستم که مرا در کلاس های آموزشی یکی از رشته های رزمی ثبت نام کند. در آن موقع تکواندو نسبت به سایر رشته ها محبوبیت و شهرت بیشتری داشت. به همین دلیل من نیز در این رشته فعالیت خود را از 8سالگی آغاز کردم. اکنون نیز با توجه به گذشت 6 سال از فعالیت در این رشته خوشبختانه توانستم به خوبی استعداد خود را در مسابقات در استان، کشور و آسیا به نمایش بگذارم.

  • تاکنون چه عناوینی کسب نموده اید؟

با توجه به هدفی که دارم، همواره شرکت در مسابقات را در اولویت کارهایم قرار داده ام. معتقدم که با شرکت در مسابقات می توانم ضمن کسب تجربه، حرفه ای تر عمل کنم، به همین منظور تاکنون بیش از 15 مقام در مسابقات استانی و کشوری کسب نموده ام. کسب مقام نایب قهرمانی استان در سال های 95 و 96 و راهیابی به مسابقات انتخابی تیم ملی، قهرمانی استان در سال 96 و کسب رنک یک لیگ برتر کشور، کسب مقام دوم 2 دوره از مسابقات انتخابی تیم ملی در سال 98 و همچنین کسب نایب قهرمانی مسابقات آسیایی که 2 هفته پیش در اردن برگزار گردید، از مقام هایی است که تاکنون پیروز به کسب و ثبت آنها شده ام. همچنین در سال 97 به عنوان بهترین بازیکن در لیگ برتر کشور معرفی شدم.

  • اکنون عضو تیمی از لیگ برتر هستید؟

اکنون برای لیگ برتر کشور در تیم شهرداری فردیس و برای لیگ برتر استان در تیم پانیسان بازی می کنم که هر 2 تیم از وضعیت خوبی برخوردارند. البته اکنون یکی از اعضای تیم ملی این رشته در رده نونهالان هستم.

  • دوست دارید در آینده چه شغلی را برای خود انتخاب کنید؟

از آنجا که تمام تمرکز خود را بر روی ورزش حرفه ای گذاشته ام، بنابراین تاکنون در این باره فکری ننموده ام، اما با این حال دوست دارم در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل دهم و فعالیت کاری من هم به همین دلیل باشد.

  • با توجه به این که محصل هستید، آیا فعالیت حرفه ای در ورزش برای شما سخت نیست؟

درواقع تمامی کسانی که به صورت حرفه ای ورزش می نمایند و محصل هستند با مسائل بسیاری روبه رو می شوند و بزرگ ترین مشکل هم تداخل این 2 موضوع با یکدیگر است. البته تاکنون که مقطع ابتدایی را پشت سر گذاشته ام، خوشبختانه با برنامه ریزی ای که داشتم، مدرسه مانعی برای ادامهفعالیت حرفه ای در ورزش نبوده و امیدوارم از این به بعد هم مسئله ای نباشد.

  • امکانات نظرآباد برای علاقه مندان به این رشته کافی است؟

متاسفانه از زمانی که فعالیتم را در این رشته آغاز کردم تاکنون هیچ تغییری در وضعیت و شرایط ورزشی نظرآباد رخ نداده است. حتی این روزها که به عنوان اولین نفر در تاریخ تکواندوی نظرآباد مدال آسیایی کسب نموده ام نه تنها هیچ امکاناتی به من اختصاص نداده اند، بلکه مسئولان هیات شهرستان کوچک ترین توجهی هم به من نداشته اند.

  • مسئولان از شما حمایت می نمایند؟

درخصوص مسئولان ورزشی استان باید گفت که تنها هیات تکواندوی استان به ما توجه می نماید و در شهرستان هیچ گونه توجهی به ما نمی گردد. همچنین درخصوص مسئولان کشوری، فدراسیون تکواندو همواره نه تنها از من، بلکه از تمامی جامعه ورزش تکواندو حمایت می نماید.

  • چه انتظاری از مسئولان دارید؟

با توجه به این که خودم از سن پایین ورزش را آغاز کردم و با انگیزه به فعالیتم ادامه دادم، از مسئولان انتظار دارم که با حمایت از ورزشکاران در سنین پایین ایجاد انگیزه نمایند، چراکه نونهالان در این رده سنی آینده ساز این رشته خواهند بود و چنانچه به آنها بی توجه باشند، پیروزیت های تکواندو که اکنون با تعداد بالایی از آنها روبه رو هستیم، مقطعی می گردد و در آینده اتفاقات خوبی نخواهد افتاد.

  • چه کسانی در خانواده، بیشترین حمایت را از شما داشته اند؟

پدرم همواره بیشترین حمایت را از من داشته، چراکه با وجود شرایط اقتصادی و هزینه بالای تامین تجهیزات مورد احتیاج این ورزش همواره از نظر اقتصادی پشتوانه من بوده است. همچنین همان طور که پیش تر اشاره کردم، با وجود کمبود امکانات در نظرآباد، پدرم هر روز مسافت 55 کیلومتری نظرآباد به کرج را برای رساندن من به تمرینات و مسابقات طی می نماید. البته بعضی اوقات این رفت و آمد برای شرکت در مسابقات لیگ برتر به 3 بار در روز هم می رسد. همچنین مادرم از نظر عاطفی و حمایت های روحی و روانی همواره به من یاری بسیاری نمودهاست.

چه برنامه ای برای آینده دارید؟

از زمانی که صندلی دوم را در مسابقات آسیایی کسب کردم، متوجه شدم که برای رسیدن به خواسته هایم باید بیشتر کوشش کنم تا بتوانم از این به بعد در سکوی نخست مسابقات قرار بگیرم. با تمام توان خودم را برای رسیدن به کسب مقام در المپیک آماده خواهم کرد. از مربیانی که با تمام وجود برای من زحمت کشیدند تا بتوانم برای نخستین بار در شهرستان مقام آسیایی کسب کنم تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم بهترین عملکرد را برای آینده در رده سنی جوانان و بزرگسالان داشته باشم.

  • وعده برطرف مسائل

کمبود امکانات در هیات های ورزشی شهرستان های استان از مهم ترین مباحثی است که اغلب شهرستان ها از آن بهره برده اند که رشته تکواندو نیز طبق اعلام ورزشکاران و هیات تکواندوی البرز از این موضوع مستثنا نبوده و با مسائل متعددی روبه رو شده است. به گزارش خبرنگاران، رئیس هیات تکواندوی البرز در این باره گفت: این هیات علی رغم این که همانند سایر هیات های ورزشی هیچ گونه بودجه ای ندارد، اما با تمام توان برای رسیدگی به ورزشکاران کوشش می نماید.

محمد نوذری ادامه داد: هیات شهرستان های فردیس، شرق و غرب کرج نیز از عملکرد خوبی برخوردار هستند. وی اضافه کرد: این موضوعات در حالی است که هیات شهرستان های هشتگرد، اشتهارد و نظرآباد با کمبود امکانات و اعتباری که دارند همواره با مسائل بسیاری دست و پنجه نرم می نمایند.

رئیس هیات تکواندوی البرز گفت: در روزهای گذشته در نشستی که به صورت جداگانه با هریک از شهرستان ها از جمله نظرآباد داشتیم، راهکارهای بسیاری برای بهبود شرایط مطرح شد که با اجرای آنها بخش اعظمی از مسائل ورزشکاران این رشته برطرف خواهد شد. وی همچنین با اشاره به گلایه های ابوالفضل زندی، قهرمان تکواندوی نظرآبادی، ادامه داد: برای تقدیر از این ورزشکار شهرستان نظرآباد در نظر داریم تا در اولین مسابقه ای که به میزبانی این شهرستان برگزار می گردد از وی تقدیر کنیم.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11740

به "نونهال پر افتخار نظرآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نونهال پر افتخار نظرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید