هشدار هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی به کشور ، این استان ها منتظر سیلاب و بارش شدید باشند

به گزارش بلاگ پو، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از وزش باد نسبتا شدید همراه با بارش باران و افزایش ارتفاع امواج در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان های بوشهر و خوزستان، در شمال خلیج فارس در روز جاری (یکشنبه) و فردا خبر داد که خطر غرق شدن شناگران را در پی دارد.

هشدار هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی به کشور ، این استان ها منتظر سیلاب و بارش شدید باشند

به گزارش خبرنگاران، بر اساس اطلاعیه روز یکشنبه سازمان هواشناسی، سامانه وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید، همراه با بارش باران و رعدو برق و افزایش ارتفاع امواج طی امروز و فردا نواحی ساحلی و دور از ساحل استان های بوشهر و خوزستان، در شمال خلیج فارس را در بر می گیرد.

این سامانه با افزایش وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان خوزستان تا 1.5 متر، در سواحل استان بوشهر تا 2 متر و در فراسواحل استان های بوشهر و خوزستان بیش از 2 متر همراه خواهد شد.

سازمان هواشناسی نسبت به خطراتی مثل غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، صیادی، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل هشدار داده است.

ممنوعیت در فعالیت های تفریحی (به ویژه غواصی و شنا)، ممنوعیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و به ویژه اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت های تاسیسات دریایی و صنایع فراساحلی در فراسواحل از توصیه های این سازمان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1402 بروزرسانی: 6 فروردین 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 70477

به "هشدار هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی به کشور ، این استان ها منتظر سیلاب و بارش شدید باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی به کشور ، این استان ها منتظر سیلاب و بارش شدید باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید