هشدار پکن به آمریکا: در امور داخلی هنگ کنگ، فضولی نکنید

به گزارش بلاگ پو، سفیر جدید چین در مسکو ضمن انتقاد از مداخلات پی در پی واشنگتن در امور داخلی پکن، خطاب به آمریکا هشدار داد که در امور داخلی هنگ کنگ فضولی نکنند.

هشدار پکن به آمریکا: در امور داخلی هنگ کنگ، فضولی نکنید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژانگ هان هوی سفیر تازه منصوب شده چین در مسکو ضمن انتقاد از توییت های اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد استقرار نیروهای چینی در مرز هنگ کنگ به واشنگتن یادآور شد که هنگ کنگ متعلق به چین و نه آمریکا و انگلیس است.

طبق گزارش خبرگزای روسی تاس، وی سپس خطاب به مقامات آمریکایی که به طور مداوم در امور چین مداخله می نمایند، هشدار داد که سرتان به کار خودتان باشد.

از طرف دیگر، وزارت امور خارجه چین نیز روز گذشته (چهارشنبه) با اشاره به پیغام توییتری اخیر ترامپ، از واشنگتن خواست تا در امور داخلی هنگ کنگ مداخله نکند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه هفته جاری در پیغامی در توئیتر مدعی شد که دولت چین در حال اعزام نیروی نظامی به مرز با هنگ کنگ است.

از طرف دیگر، کنگره آمریکا با مداخله در امور داخلی هنگ کنگ، به پکن هشدار داده است که در صورت استفاده از خشونت علیه معترضان هنگ کنگ، با واکنش فوری روبرو خواهد بود.

پیش از این نیز، یک مقام ارشد آمریکایی هم روز سه شنبه گفته بود که آزادی بیان و آزادی تجمع در هنگ کنگ باید مورد حمایت قرار بگیرد.

تظاهرات در هنگ کنگ که 10 هفته متوالی ادامه داشته است، در ابتدا در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین هنگ کنگ به چین شروع شد اما بعد از آن معترضان خواهان حقوق و آزادی های بیشتر شدند و اعتراضات را به خشونت کشیدند.

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب های هنگ کنگ نقش داشته است و اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ کنگ منتشر شده است.

با اینحال، واشنگتن مدعی است که نقشی در اعتراضات هنگ کنگ ندارد و دیدار با افراد مختلف را یک امری کاملاً طبیعی و عادی جلوه داده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9590

به "هشدار پکن به آمریکا: در امور داخلی هنگ کنگ، فضولی نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پکن به آمریکا: در امور داخلی هنگ کنگ، فضولی نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید