واکسیناسیون علیه کووید از دوشنبه در آمریکا همگانی می گردد، دانمارک واکسن آسترازنکا را به کشورهای فقیر می دهد

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران-تمامی بزرگسالان در آمریکا از روز دوشنبه 19 آوریل این امکان را دارند که علیه بیماری کووید-19 واکسینه شوند.

واکسیناسیون علیه کووید از دوشنبه در آمریکا همگانی می گردد، دانمارک واکسن آسترازنکا را به کشورهای فقیر می دهد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از یورونیوز،جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده، که پیش از این روز همگانی شدن این واکسیناسیون را 1 مه اعلام نموده بود، ضمن اعلام این خبر هشدار داد که ما همچنان در مسابقه مرگ و زندگی هستیم. وی از تمامی مسئولان ایالتی خواست واکسیناسیون را برای افراد 18 سال به بالا مجاز بشمارند.

آژانس بهداشت فدرال آمریکا اعلام نموده است که تا کنون 50/4 درصد از عظیمسالان در این کشور یک دوز و 32/5 درصد از آنها هر دو دوز واکسن ضد کرونا را تزریق نموده اند. در مجموع بیش از 131 میلیون عظیمسال آمریکایی تا به امروز واکسن ضد کووید زده اند.

کارزار واکسیناسیون سراسری در ایالات متحده در حالی ادامه دارد که پس از تأیید 6 مورد خون لختگی وخیم و یک مورد مرگ در اثر تزریق واکسن جانسون اند جانسون، استفاده از این واکسن از سه شنبه گذشته در این کشور به حالت تعلیق درآمده است.

ایالات متحده وعده داده است که به برنامهٔ واکسیناسیون دنیای یاری اقتصادی خواهد نمود اما درخواست دیگر کشورها را برای سهیم شدن در فناوری ساخت واکسن، و نیز اهدای واکسن مازاد بر احتیاج نپذیرفته است.

طبق اعلام مرکز بهداشت دنیای دوک، ایالات متحده در پی آن است که تا ماه ژوئیه صدها میلیون دوز واکسن کرونا را به شکل مازاد بر احتیاج ذخیره کند، درحالی که بسیاری از کشورهای درحال توسعه برای واکسینه کردن بیشتریت جمعیت خود باید سالها انتظار بکشند.

ایالات متحده آمریکا با بیش از 581 هزار مورد مرگ و میر و بیش از 32 میلیون مبتلا، عظیم ترین قربانی ویروس کرونا در دنیا به شمار می رود.

دانمارک پس از توقف واکسیناسیون آسترازنکا، واکسن ها را به کشورهای فقیر می دهد

سازمان دنیای بهداشت اطلاع داد که دانمارک پس از توقف استفاده از واکسن آسترازنکا به دلیل نگرانی از عوارض جانبی نادر اما حاد، در حال آنالیز گزینه تقسیم واکسن های خود با کشورهای فقیر است.

هانس کلوگه، مدیر منطقه ای سازمان دنیای بهداشت در اروپا با تأیید این خبر گفت که روز گذشته با سورن بروستروم، مدیر کل آژانس بهداشت ملی دانمارک مصاحبه نموده است.

دانمارک روز گذشته به عنوان اولین کشور اروپایی گفت که استفاده از واکسن آسترازنکا را به طور کامل متوقف می نماید.

سورن بروستروم، مدیر کل آژانس بهداشت ملی دانمارک روز گذشته اطلاع داد که با وجود توصیه نهاد های تنظیم نماینده مقررات بهداشتی و دارویی در اروپا و سازمان دنیای بهداشت در مورد استفاده از واکسن آسترازنکا، فرایند واکسیناسیون در دانمارک بدون استفاده از این واکسن ادامه خواهد یافت.

بر اساس دستورالعمل سازمان دنیای بهداشت، کشورها نباید واکسن هایی را که استفاده نمی نمایند، احتکار نمایند. تا به امروز بخش قابل توجهی از واکسن های توزیع شده در سراسر دنیا، به کشورهای ثروتمند رسیده است.

مقام های بهداشت دنیای در پی اعلام تصمیم دانمارک در مورد توقف استفاده از واکسن آسترازنکا، گفتند که کشورها می توانند در فرایند واکسیناسیون بر اساس میزان واکسیناسیون، ابتلا به عفونت و افراد بستری شده ، از خود انعطاف نشان دهند.

سازمان دنیای بهداشت و آژانس دارویی اروپا پس از گزارش موارد مشکوک مرگ و لختگی خون در میان چند شهفرایند دریافت نماینده واکسن آسترازنکا، گفتند که مزایای استفاده از واکسن آسترازنکا در برابر بیماری همه گیر کرونا بیشتر از خطرات آن است.

دانشگاه آکسفورد آزمایش واکسن آسترازنکا را بر روی بچه ها متوقف کرد

دانشگاه آکسفورد گفت که آزمایش واکسن آسترازنکا بر روی بچه ها را متوقف نموده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که یک مقام اداره دارویی اروپا روز سه شنبه از وجود ارتباط بین لختگی خون و تزریق واکسن آسترازنکا سخن گفت. واکسن آسترازنکا محصول همکاری این شرکت داروسازی با محققان دانشگاه آکسفورد است.

بنا به اعلام دانشگاه آکسفورد آزمایش این واکسن بر روی بچه ها تا زمان اعلام نظر اداره نظارت بر دارو و محصولات پزشکی در بریتانیا متوقف شده است. این نهاد در حال آنالیز گزارش های دریافتی از لختگی خون در افرادی است که با واکسن آسترازنکا واکسینه شده بودند.

در مجموع از 18 میلیون بریتانیایی که واکسن آسترازنکا به آنها تزریق شده است 30 نفر دچار لختگی خون شدند. از این تعداد هفت نفر جان خود را از دست دادند.

یکی از مقام های سازمان دنیای بهداشت روز سه شنبه تاکید نمود که از نظر این سازمان همچنان فواید تزریق واکسن آسترازنکا بسیار بیشتر از خطر بروز عوارض جانبی آن است.

یک مقام آژانس دارویی اتحادیه اروپا ارتباط میان واکسن آسترازنکا و خون لختگی را تایید کرد

انتشار گزارش هایی مبنی بر مشاهده لختگی خون در افراد واکسینه شده با واکسن آسترازنکا چند هفته پیش باعث شد تا بسیاری از کشورهای اروپایی استفاده از این واکسن را موقتا به حالت تعلیق در آورند. بیشتر این کشورها اکنون واکسیناسیون با استفاده از این واکسن را برای گروه های سنی خاص از سر گرفته اند.

با این حال تعلیق استفاده از واکسن آسترازنکا همچنان در بعضی کشورهای اروپایی مانند نروژ و دانمارک ادامه دارد

مجله گاردین در گزارشی، مسائل روحی ناشی از شیوع کرونا در دانشجویان را وخیم تر از کووید-19 اعلام نموده است

در گزارش گاردین آمده است: قرار است دانشگاه های انگلیس به زودی به روی دانشجویان بازگشایی شوند و طی دو هفته آینده، دانشجویان به دانشگاه ها بازمی گردند.

ولی به دانشگاه های انگلیس دستور داده شده که تا قبل از هفدهم ماه مه میلادی اجازه بازگشت به آموزش حضوری را ندارند.

در این گزارش با مادر سه دانشجو صحبت شده و این مادر گفته است: من یک بیوه با سه فرزند هستم که هر سه فرزندم دانشجو هستند. من با سختی فرزندانم را عظیم نموده ام و در حال حاضر نگران سلامت روان آنها هستم.

این مادر ادامه داد: اغلب دانشجویان دقیقا همان کاری را انجام داده اند که از آنها خواسته شده. آنها در خانه درس خواندند. بدون اینکه به کتابخانه دسترسی داشته باشند و با دوستان و هم سن وسال های خود ارتباط برقرار نمایند. این دانشجویان برای دوره هایی که رضایت چندانی از آن نداشتند، 17 هزار پوند پرداخت کردند.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد سایر بخش های جامعه به زندگی بازگشته اند. حتی والدین من به مهمانی می فرایند چراکه میگویند ما واکسینه شده ایم.

این مادر انگلیسی گفت: امتحانات این ترم اواخر این ماه به انتها می رسد و انتظار برای رسیدن اواسط ماه مه تا دانشجویان به دانشگاه بازگردند، بسیار سخت است. سلامت روان دانشجویان ما، اکنون یک نگرانی واقعی است. سلامت روان، بیش از هر زمان دیگری، دانشجویان را تهدید می نماید. این نسل آینده جامعه ما را خواهند ساخت و باید به آنها توجه گردد.

ترکیه فراوری واکسن روسی کرونا را تصویب کرد

مقامات ترکیه گفتند که این کشور مجوز فراوری مشترک واکسن روسی اسپوتنیک وی Sputnik V را صادر نموده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، روزنامه ترک زبان ینی صفک امروز (دوشنبه) به نقل از افشین امره کایپماز، عضو هیئت مشاوره علمی ویروس کرونا گفت که مقامات این کشور با فراوری واکسن روسی اسپوتنیک وی Sputnik V موافقت نموده اند.

این روزنامه به نقل از این کارشناس نوشت: ترکیه تحقیقات فراوری واکسن را انجام داده است و بر اساس درخواست شرکتی که در این فرآیند بود، مجوز صادر شد.

طبق گفته کایپماز، یک دوز از واکسن Sputnik V حدود 10 دلار هزینه دارد که مشابه قیمت واکسن چینیSinovac است. وی گفت: اگرچه قیمت ها مشابه است ، اما فراوری داخلی وابستگی خارجی را از بین می برد.

در تاریخ 23 ژانویه، سخنگوی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) به خبرگزاری تاس گفت که توافقاتی با یک شرکت دارویی پیشرو در زمینه فراوری واکسن Sputnik V در ترکیه صورت گرفته و فرایند انتقال این فن آوری شروع شده است.

در تاریخ 25 ژانویه، رئیس هیئت مدیره شرکت VisCoran Ilac Sanayii ترکیه در مصاحبه ای گفت که این شرکت آماده فراوری میلیون ها دوز واکسن روسی پس از تکمیل فرآیند انتقال فناوری است.

واکسن Sputnik V قبلاً در حدود 60 کشور با جمعیت بیش از 1.5 میلیارد نفر تایید شده است. بیش از 30 کشور کمپین های واکسیناسیون Sputnik V را شروع نموده اند. طبق مجله پزشکی Lancet، اثرگذاری واکسن 91.6 درصد گزارش شده است.

واکسن کرونای آسترازنکا جان 4 نفر دیگر را این بار در فرانسه گرفت

واکسن ضد کرونای آسترازنکا که تا کنون قربانیان زیادی را در اروپا به جای گذاشته این بار جان 4 نفر را در فرانسه گرفت.

به گزارش Le Point، سازمان داروی فرانسه گفت که اخیرا 9 نفر پس از تزریق واکسن ضد کرونای آسترازنکا دچار لختگی خون شدند و از این 9 نفر 4 نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته این سازمان این موارد جدید بین 2تا 8 آوریل جاری ثبت شدند و بدین ترتیب تعداد موارد لختگی خون در اثر تزریق واکسن آسترازنکا به 23 مورد و جان باختگان به 8 مورد رسید.

این در حالی است که پیش از این آژانس داروی ایتالیا(ای آی فا) گفت که 4 نفر به دلیل لختگی خون بعد از دو هفته تزریق واکسن ضد کرونای آسترازنکا جان خود را از دست دادند.

به گفته مسئولان بهداشتی ایتالیا، از مجموع 14 میلیون دوز این واکسن نزدیک به 4 میلیون دوز در ایتالیا فراوری شده است.

نزدیک به 10 میلیون نفر یعنی 16.4 درصد از جمعیت ایتالیا دوز نخست را دریافت نموده اند و نزدیک به 4 میلیون نفر دوره واکسیناسیون را با دریافت دوز دوم کامل کردند.

این در حالی است که پس از ثبت موارد مرگ و میر به دلیل لختگی خون پس از تزریق واکسن آسترازنکا شماری از کشورهای اروپایی پیش از این گفتند که استفاده از واکسن آسترازنکا را به تعلیق در آورده اند یا محدودیت هایی برای استفاده از این واکسن اعمال کردند.

در همین حال،سازمان دنیای بهداشت روز پنجشنبه هفته پیش اطلاع داد که دانمارک پس از توقف استفاده از واکسن آسترازنکا به دلیل نگرانی از عوارض جانبی نادر اما حاد، در حال آنالیز گزینه تقسیم واکسن های خود با کشورهای فقیر است.

هانس کلوگه مدیر منطقه ای سازمان دنیای بهداشت در اروپا با تأیید این خبر گفت که روز گذشته با سورن بروستروم، مدیر کل آژانس بهداشت ملی دانمارک مصاحبه نموده است.

دانمارک روز چهارشنبه هفته گذشته به عنوان اولین کشور اروپایی گفت که استفاده از واکسن آسترازنکا را به طور کامل متوقف می نماید.

سورن بروستروم مدیر کل آژانس بهداشت ملی دانمارک روز گذشته اطلاع داد که با وجود توصیه نهاد های تنظیم نماینده مقررات بهداشتی و دارویی در اروپا و سازمان دنیای بهداشت در مورد استفاده از واکسن آسترازنکا، فرایند واکسیناسیون در دانمارک بدون استفاده از این واکسن ادامه خواهد یافت.

بر اساس دستورالعمل سازمان دنیای بهداشت، کشورها نباید واکسن هایی را که استفاده نمی نمایند، احتکار نمایند. تا به امروز بخش قابل توجهی از واکسن های توزیع شده در سراسر دنیا، به کشورهای ثروتمند رسیده است.

مقام های بهداشت دنیای در پی اعلام تصمیم دانمارک در مورد توقف استفاده از واکسن آسترازنکا، گفتند که کشورها می توانند در فرایند واکسیناسیون بر اساس میزان واکسیناسیون، ابتلا به عفونت و افراد بستری شده ، از خود انعطاف نشان دهند.

سازمان دنیای بهداشت و آژانس دارویی اروپا پس از گزارش موارد مشکوک مرگ و لختگی خون در میان چند شهفرایند دریافت نماینده واکسن آسترازنکا، گفتند که مزایای استفاده از واکسن آسترازنکا در برابر بیماری همه گیر کرونا بیشتر از خطرات آن است.

زدن دوز سوم واکسن فایزر لازم است

رئیس شرکت فایزر در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که زدن دوز سوم واکسن بایون تک - فایزر برای تقویت ایمنی علیه بیماری کرونا لازم است.

آلبرت بورلا رئیس و مدیرعامل شرکت دارویی فایزر که همراه با شرکت آلمانی بایون تک اولین واکسن معتبر علیه کرونا را فراوری نموده اند در یک مصاحبه تلویزیونی از سناریویی صحبت کرد که بر اساس آن برای ایمنی بالای بدن می توان پس از شش تا 12 ماه دوز سوم برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا تزریق کرد و آن را سالانه تمدید کرد.

این مصاحبه در ابتدای ماه آوریل صورت گرفته بود، اما اکنون در رسانه ها منتشر شده است. سایر دانشمندان و کارشناسان صنایع داروسازی نیز پیش از این اظهارات مشابهی را داشته اند.

شرکت بایون تک - فایزر در حال گفت وگو با مقام های نظارتی در اروپا و ایالات متحده هستند، زیرا قصد دارند در واکسن فراوری شده خود تغییراتی ایجاد نمایند که بتواند بدن را در مقابل گونه جدید ویروس کرونا (B.1.351) ایمن کند. این ویروس برای اولین بار در آفریقای جنوبی ظاهر شده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا از 140 میلیون نفر عبور کرد

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا در حالی همچان رو به برتری است و از مرز 140 میلیون نفر عبور نموده که کشورهای دنیا برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا و واکسیناسیون در تقلا هستند.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی تارنمای برخط وردمترز دات اینفو (worldometers.info) تا لحظه مخابره این خبر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به 140 میلیون و 531هزار و 290 نفر رسیده است.

بنابراین گزارش، تا به امروز سه میلیون و 12 هزار و 206 نفر نیز بر اثر ابتلا به کووید-19 در دنیا جان باخته اند.

این درحالی است که از این تعداد مبتلا؛ بهبودیافتگان از این ویروس نیز به بیش از 119میلیون نفر بوده است است.

هم اکنون در آمریکا با توجه به کارزار واکسیناسیون کرونا، شمار مبتلایان به این ویروس به 32میلیون و 305هزار و 912 نفر رسیده، ازاین تعداد نیز 579 هزار و 942 نفر جان باخته اند، که این کشور را به کانون شماره یک این ویروس در دنیا بدل نموده است.

پس از آمریکا هند و برزیل به ترتیب با بیش از 14 میلیون و 500هزار و 13 میلیون و 800هزار مبتلا در رتبه های دوم و سوم مبتلایان به ویروس کرونا پس از آمریکا در دنیا قرار گرفته اند.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47351

به "واکسیناسیون علیه کووید از دوشنبه در آمریکا همگانی می گردد، دانمارک واکسن آسترازنکا را به کشورهای فقیر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون علیه کووید از دوشنبه در آمریکا همگانی می گردد، دانمارک واکسن آسترازنکا را به کشورهای فقیر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید