واکنش غرب به مجازات زم، روایت یک سویه از اعدام جاسوس

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران، گروه بین الملل: روح الله زم مدیر شبکه آمدنیوز که از سال 96 تحت پیگیری و رصد بود، نهایتاً 22 مهر 98 بازداشت و پس از 14 ماه و برگزاری چندین جلسه بازپرسی و محاکمه صبح شنبه اعدام شد اما در پی آن اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای مجازات وی را محکوم کرد.

واکنش غرب به مجازات زم، روایت یک سویه از اعدام جاسوس

در این بیانیه سعی شده تا با بی رحمانه و غیرانسانی خواندن مجازات اعدام، ذهن خواننده بر روی موضوعی دیگر متمرکز شده و اصل جریان یعنی فعالیت زم به نفع کشورهای غربی از جمله سرویس اطلاعاتی فرانسه به حاشیه رفته و به فراموشی سپرده شود.

در شرایطی که کشورهای غربی باید جوابگوی اقدامات خود در اجیر کردن چنین مهره هایی برای برهم زدن جو روانی و امنیت موجود در ایران باشند سعی کرده اند تا با مظلوم نمایی در مورد روح الله زم از یک سو و بزرگنمایی اقدامات ایران در برخورد با جرایم امنیتی از سوی دیگر، چهره ای خشن و غیر دموکراتیک از تهران ارائه کنند تا با فریب افکار عمومی در مورد حقیقت ماجرا، اهرمی جدید برای فشار بر جمهوری اسلامی بیابند.

اتحادیه اروپا در این بیانیه از ایران خواسته است که از هرگونه اعدام در آینده خودداری کند و یک سیاست منسجم را درباره لغو مجازات اعدام دنبال کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39530

به "واکنش غرب به مجازات زم، روایت یک سویه از اعدام جاسوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش غرب به مجازات زم، روایت یک سویه از اعدام جاسوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید