وزیر اقتصاد نروژ و هم حزبی هایش از دولت این کشور استعفا دادند

به گزارش بلاگ پو، وزیر اقتصاد نروژ و حزبش با اعلام استعفای خود، دولت را با چالش از دست دادن اکثریت در مجلس روبرو کردند.

وزیر اقتصاد نروژ و هم حزبی هایش از دولت این کشور استعفا دادند

جهت دریافت مشاوره خدمات بروشور a4 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیو جنسن وزیر اقتصاد نروژ و حزب راستگرای او با اعلام استعفای خود، دولت این کشور را با چالش از دست دادن اکثریت در مجلس روبرو کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جنسن روز دوشنبه با اعلام این استعفا گفت: توانستم [ائتلاف] را به دولت برسانم و حالا این حزب را خارج می کنم.

دولت نروژ تصمیم گرفته است درخواست یک زن سوریه ای مظنون به عضویت در داعش و دو فرزندش را برای بازگشت به این کشور بپذیرد، اما حزب راست گرای جنسن با این کار مخالف هستند.

این استعفای جمعی، دولت ارنا سولبرگ نخسـت وزیر نروژ را با مسائل بزرگی روبرو خواهد نمود. گرچه سولبرگ می تواند دولت خود را حفظ کند، اما قدرت خود در مجلس را از دست خواهد داد و رهبر ائتلاف اقلیت خواهد شد.

سولبرگ در واکنش به این اقدام گفت، دولت خود را که اکنون متشکل از سه حزب اقلیت هستند، حفظ خواهد نمود.

از زمان شکست خلافت داعش در غرب آسیا، بسیاری از اعضای این گروه که از کشورهای اروپایی به این گروه تروریستی پیوسته بودند، خواهان بازگشت به کشورهایشان شدند.

دولت های اروپایی از بیم افزایش حمله های تروریستی در کشورهایشان از پذیرش این افراد امتناع می نمایند اما دولت آمریکا بارها تأکید نموده که این کشورها باید شهروندان داعشی خود را پس بگیرند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18885

به "وزیر اقتصاد نروژ و هم حزبی هایش از دولت این کشور استعفا دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد نروژ و هم حزبی هایش از دولت این کشور استعفا دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید