شرایط نبرد بی امان اندروید و iOS در کشورهای مختلف ، شرایط ایالات مختلف آمریکا چطور است؟ مقایسه ایران و عربستان از این نظر!

به گزارش بلاگ پو، شاید این روزها خیلی ها روزهای نخست اندروید را به یاد نیاورند. اندروید کمی بعد از رونمایی از آی فون عرضه شد. در ابتدا ظاهری گیک پسند داشت، البته الان هم خیلی از گیک ها آن را به آی فون و سیستم عامل iOS ترجیح می دهند.

شرایط نبرد بی امان اندروید و iOS در کشورهای مختلف ، شرایط ایالات مختلف آمریکا چطور است؟ مقایسه ایران و عربستان از این نظر!

استیو جابز به زعم خودش آنقدر از تقلید اندروید از iOS خشمگین شده بود که قول داده بود که جنگ تمام عیار و به تعبیر خودش جنگ هسته ای thermonuclear راه بیندازد تا اندروید را به زیر بکشد. اما زمان گذشت و عرضه اندروید در گوشی های متنوع از پایین رده گرفته تا پرچم دار، آزادی های که می داد و کاربر را در یک کاخ خیالی محصور نمی کرد و هم خلاقیت هایش، مدتهاست که باعث شده اندروید از iOS به صورت واضحی پیشی بگیرد.

اما به تازگی Electronics Hub کوشش نموده با تحلیل کیفی 350 هزار توییت برآورد کند که رویکرد کاربران به اندروید و iOS در کدام منطقه ها مثبت تر یا منفی است. یک شیوه غیرمستقیم و در عین حال متفاوت برای برآورد اندازه محبوبیت این دو سیستم عامل موبایلی.

نتیجه کلی این است که اندروید در مجموع 142 کشور آنالیز شده در 74 کشور محبوب تر است، در مقابل iOS در 65 کشور هوادار بیشتری دارد. به صورت درصدی، اندروید 52 به 48 درصد جلوتر است.

شرایط تقابل اندروید و iOS در آمریکا

اپل با iOS در 19 ایلت محبوب تر است و اندروید در 32 استان. نویسنده مقاله اصلی اشاره نموده در استان تگزاس برای نمونه اندروید محبوب تر است، اما در همه همسایگانش iOS ترجیح داده شده.

در آمریکای شمالی، از مجموع 21 کشور، 8 کشور متمایل به iOS و بقیه متمایل به اندروید هستند.

در اروپا اما iOS برنده است: 20 کشور در برابر 17 کشور هوادار اندروید

در اروپای غربی بریتانیا، آلمان و اسپانیا هوادار اندروید هستند و فرانسه و ایتالیا هوادار iOS,

در آمریکای جنوبی 5 کشور هوادار اندروید هستند و در پرو تقریبا هوادار دو سیستم عامل مساوی هستند.

در آفریقا سیستم عامل هواوی در حال محبوب شدن است. در آفریقا اندروید 17 به 15 جلو است.

ایران در برابر عربستان

اما در خاورمیانه، جالب است که عربستان هوادار آی فون است و ایران اندروید. کلا در خاورمیانه هم اندروید 8 به 6 جلو است.

در خاور دور هم اندروید 13 به 12 جلو است. هند و چین دو کشور بسیار پرجمیعت در اینجا مسلما اندرویدی هستند.

خب، این هم نگاه متفاوتی بود به تقابل اندروید و iOS. تاکید می کنیم که این آمار تنها بر اساس تحلیل معنایی توییت های مخالف و موافق صورت گرفته بود و لزوما با آمار فروش خام آی فون و گوشی های اندرویدی مطابقت ندارد. اما با توجه به چیزهایی که می دانیم اندازه مطابقتش با سلیقه مردم نواحی مختلف هماهنگی دارد و به نظر تحقیق جالبی است.

به نظر می رسد که در کشورهای با عایدی سرانه پایین، عامل مالی نقش مهم تری در انتخاب اندروید یا iOS بازی می نماید. اما در کشورهای با اقتصاد شکوفا و پیشرفته عواملی مانند تمایل کاربران ماهرتر به استفاده از سیستم عامل باز و منعطف یا استفاده از پرچم دارهای متنوع تر هم وارد می شوند.

منبع

پریها

پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و گردشگری
منبع: یک پزشک
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51823

به "شرایط نبرد بی امان اندروید و iOS در کشورهای مختلف ، شرایط ایالات مختلف آمریکا چطور است؟ مقایسه ایران و عربستان از این نظر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نبرد بی امان اندروید و iOS در کشورهای مختلف ، شرایط ایالات مختلف آمریکا چطور است؟ مقایسه ایران و عربستان از این نظر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید