ویدئو ، قصه ساخت اولین ربات جراح در ایران، دانش بنیان ها چگونه انحصار آمریکا را شکستند

به گزارش بلاگ پو، سال گذشته شاهد به ثمر نشستن یک محصول عملیاتی به نام ربات جراح سینا بودیم که در این گزارش به قصه تولید این ربات از طریق یکی از شرکت های دانش بنیان می پردازیم.

ویدئو ، قصه ساخت اولین ربات جراح در ایران، دانش بنیان ها چگونه انحصار آمریکا را شکستند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، در سال های اخیر، روش های جراحی اندوسکوپی با حداقل آسیب که تنها با ایجاد شکاف های کوچکی در بدن بیمار انجام می شود، رشد بسیار چشمگیری داشته و در بسیاری از موارد به طور کامل جایگزین جراحی باز شده است. استفاده از این روشها، مزایای متعددی دارد اما در مقابل، محدودیت هایی چون عدم وجود دید سه بعدی، درک مستقیم و حس لمسی از تعامل بافت و ابزار، قدرت مانور محدود و ... را به همراه دارد.

استفاده از تکنولوژی های پیشرفته رباتیک نه تنها امکان رفع اغلب محدودیت های جراحی اندوسکوپی را فراهم میکند، بلکه قابلیت های جدیدی را هم در اختیار جراح قرار میدهد. فناوری بسیار پیشرفته ای که ایران به آن دست یافته و نام دومین تولیدکننده ربات جراح در جهان را به نام خود ثبت کرده است.

با استفاده از این ربات جراح می توان عمل های سخت جراحی را از راه دور هم انجام داد که این امر، امکان استفاده از خدمات درمانی پیشرفته در منطقه ها محروم، دوردست و خطرناک را بدون نیاز به حضور جراح، فراهم می کند.

در ادامه قصه تولید اولین ربات جراحی از دور ایران را از طریق شرکت دانش بنیان نوآوران رباتیک و پزشکی سینا مشاهده می کنید:

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55532

به "ویدئو ، قصه ساخت اولین ربات جراح در ایران، دانش بنیان ها چگونه انحصار آمریکا را شکستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو ، قصه ساخت اولین ربات جراح در ایران، دانش بنیان ها چگونه انحصار آمریکا را شکستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید