پاسخگویی تست کرونا در خراسان شمالی 24 ساعته شد

به گزارش بلاگ پو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: با استقرار کیت های تشخیص بیماری کرونا در مرکز استان، پاسخ گویی به آزمایش های اولیه افراد در 24 ساعت ممکن شده است.

پاسخگویی تست کرونا در خراسان شمالی 24 ساعته شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر سیداحمد هاشمی پنج شنبه 15 اسفند با اشاره به تجهیز آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی به کیت های مزبور، اظهار کرد: البته تعداد معدودی از این کیت ها به استان خراسان شمالی ارسال شده، لیکن با توجه به احتیاج مبرم استان به این تجهیزات، همین میزان نیز بسیار کارگشا و مؤثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: این کیت ها فقط برای آزمایش از بیماران بستری در بیمارستان ها و یا افراد مشکوک به کرونا قابل استفاده است و امکان نمونه گیری از سایر متقاضیان با آن وجود ندارد.

هاشمی گفت: با استقرار این کیت ها در استان جواب آزمایش های تشخیصی مربوطه حداکثر در 24 ساعت در استان آماده می گردد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، شرح داد: البته جواب دریافتی از این کیت ها تنها می تواند آزمایش اولیه را تایید کند و در صورت مثبت بودن ابتلا به کرونا، باید نمونه برای تایید نهایی و دقیق تر، و کسب اطمینان خاطر بیشتر به تهران ارسال گردد.

دکتر هاشمی یادآور شد: به جز یک مورد از تست های کرونای استان که مثبت اعلام شده، تا به امروز جواب تمام نمونه هایی که از بیماران مشکوک در این استان گرفته شده، منفی بوده است.

وی با اشاره به احتمال افزایش شمار مبتلایان کرونا در این استان در روزهای آینده، در مورد اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر اینکه جواب آزمایش یکی از مبتلایان این استان به خراسان جنوبی ارسال شده، گفت: مورد یادشده تنها ابتلای مثبت در خراسان شمالی است که به جای بجنورد، به اشتباه در فهرست مبتلایان مثبت کرونا در بیرجند قلمداد شده بود.

استان خراسان شمالی که تا اواسط هفته جاری از آلودگی ویروس کرونا پاک تلقی می شد، از روز دوشنبه با اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر مشاهده نخستین تست مثبت کرونا دریکی از بیماران بستری در مراکز درمانی بجنورد، وارد مرحله تازه ای شد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مجموع 80 فردی که با علائم کرونا به بیمارستان های خراسان شمالی مراجعه نموده و یا انتقال یافته اند، 36 نفر بستری شده اند که با ترخیص 23 نفر آنان، در حال حاضر 13 بیمار مشکوک به کرونا در بخش قرنطینه بیمارستان های استان بستری هستند.

ایپتن

ایپتن | آخرین اخبار و مقالات گردشگری

مجله توسعه دهنده

مجله توسعه دهنده | مجله تکنولوژی و علوم رایانه
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21248

به "پاسخگویی تست کرونا در خراسان شمالی 24 ساعته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخگویی تست کرونا در خراسان شمالی 24 ساعته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید