انتها انتخابات پنجمین دوره یاران شهر

به گزارش بلاگ پو، محمد سرابی- خبرنگار:بیشتر از نیم میلیون رأی به 7 هزار صندوق ریخته شد و در 352 محله، شورایاران انتخاب شدند.

انتها انتخابات پنجمین دوره یاران شهر

این نتیجه انتخابات شوراکمک ها بود اما به سادگی به دست نیامد. یک هفته مانده به انتخابات شوراکمک ها سازمان بازرسی کل کشور با انتشار نامه ای درباره این انتخابات تردیدهای جدی ابراز نموده بود اما هیأت دولت با مصوبه ای بر لازم الاجرا بودن برگزاری انتخابات شوراکمک تأکید کرد. در قدم بعدی لعیا جنیدی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری با تأیید مصوبه هیأت دولت، شورای شهر و شهرداری تهران را در راستا پیشبرد مدیریت محله محور دلگرم ترکرد.

متولی اصلی برگزاری انتخابات وزارت کشور است. با همراهی وزارت کشور بود که نظام مدیریت شهری از حمایت و حضور همه جانبه فرمانداری و استانداری برخوردار شد. با همراهی کامل وزارت کشور بود که انتخابات شوراکمک در مقیاس کلانشهر بزرگی چون تهران به صورت الکترونیک برگزار گردید.

بیش از 10هزار صندوق رأی الکترونیک به همراه زیرساخت های ارتباطی ضروری، از طرف وزارت کشور در اختیار ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراکمک نهاده شد؛ وزارت کشور همچنین شرکت های خصوصی متخصصی را به ستاد انتخابات شوراکمک معرفی کرد تا آموزش کار با دستگاه های احرازهویت و اخذ رأی را برعهده داشته باشند. برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراکمک به بسترها و ابزارهای مدرن و پیچیده ای احتیاج داشت که بدون همراهی و کمک اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل انتخابات وزارت کشور به هیچ وجه ممکن نبود.

پشتیبانی این رخداد بزرگ، تنها کاری نبود که وزارت کشور کرد؛ حمایت های سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور برای تحکیم پایه های حقوقی و قانونی برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراکمک نیز برای رقم خوردن این اتفاق بزرگ، ضروری و البته دلگرم کننده بود. به کارگیری ظرفیت وزارتخانه بزرگی چون آموزش و پرورش و سایر دستگاه های اجرایی دولتی نیز شهرداری تهران را برای رقم زدن چنین رخدادی آماده کرد.

در نهایت تعداد شهروندانی که پای صندوق های رأی آمدند با توجه به آماری که از 4 دوره پیشین شوراکمک ها باقی مانده نشانگر تثبیت و تداوم این نهاد شهری است. از سوی دیگر این انتخابات که برای نخستین بار به صورت الکترونیک برگزار گردید آزمونی برای ارزیابی برگزاری انتخابات الکترونیکی دیگر بود.

پیروز حناچی، شهردار تهران در تازه ترین توییت خود با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراکمک ها در آدینه گذشته، مشارکت نیم میلیونی مردم را پشتوانه ای افتخارآمیز برای تحول و پیشرفت پایتخت دانست. علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران نیز با تشکر از شهرداری تهران، هیأت اجرایی انتخابات و همچنین از رسانه ها، از هیأت دولت به دلیل پیگیری های ویژه معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات شوراکمک ها تشکر کرد.

انتقاداتی که از برگزاری انتخابات شوراکمک ها شده بود و خصوصا مخالفت سازمان بازرسی کل کشور باعث شده بود که نگرانی هایی درباره انتخابات به وجود آید اما کوشش های دولت و خصوصا وزارت کشور باعث شد که صندلی حقوقی انتخابات استحکام بیشتری پیدا کند.

نتایج اولیه به دست آمده تفاوت های زیادی بین مناطق مختلف شهر را نشان می دهد. به عنوان مثال در بازار که محله ای تجاری و نه مسکونی است در روز تعطیل 3هزار رأی ثبت شد درحالی که در بعضی ازمناطق مسکونی میزان آرا به شدت کم بود. این نتایج که در سایت https://shorayari.tehran.ir برای همه قابل دسترسی است پس از تأیید صحت انتخابات از سوی هیأت نظارت و آنالیز گزارش ها و شکایت های احتمالی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9514

به "انتها انتخابات پنجمین دوره یاران شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها انتخابات پنجمین دوره یاران شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید