پنانگ بیش از آنچه که فکر می کنید فوق العادست!

به گزارش بلاگ پو، گشت و گذار در پنانگ

کارهای زیادی هست که می توانید در سفر فوق العاده به پنانگ انجام دهید؛ از جمله اینکه در یکی از سواحل بی شمار آن حمام آفتاب بگیرید، به گردش در گوشه و کنار جورج تاون بپردازید، در دکه های خیابانی آن غذا بخورید، در بازارهای شبانه بی شمار آن خرید کنید و غیره. دیدنی های پنانگ در آسیا کم نظیر هستند و مردم آن نیز از هر نژاد به این میراث افتخار می نمایند. از باغ های پرپشت استوایی گرفته تا ساختمان های قدیمی، پنانگ جهانی را به شما نشان می دهد که ترکیبی است از طبیعت، سنن، تاریخ و فرهنگ غنی. بهترین کار این است که مثل افراد محلی زندگی کنید تا ببینید که اهالی پنانگ، چگونه زندگی می نمایند و به چه چیزهایی علاقه مند هستند؛ سفر با سه چرخه و خرید کردن در بازارهای شبانه می تواند تجربه جالبی باشد. فقط کافی است کمی ماجراجو باشید و به گشت و گذار بپردازید! اگرچه جاذبه های پنانگ بیشتر از ده مورد هستند، ولی ما دقیقاً ده مورد را برای معرفی مروارید شرق انتخاب نموده ایم، با خبرنگاران همراه باشید تا با این دیدنی ها آشنا شوید.

پنانگ بیش از آنچه که فکر می کنید فوق العادست!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

1- خیابان های جورج تاون

باید جادوی منحصربفرد، معماری گونا گون و دیدنی های باستانی این منطقه را تجربه کنید. این موارد همگی موجب شده اند تا جورج تاون در فهرست آثار میراث فرهنگی یونسکو ثبت گردد. در این ناحیه، هر خانه و ساختمان، نماینده بخشی از تاریخچه رنگارنگ پنانگ است و هر گوشه ای از خیابان های آن، داستانی برای گفتن دارد.

2- رستوران معروف پنانگ

واقعیت این است که اهالی پنانگ عاشق خوردن هستند! از قدیم هم گفته اند خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو! غذای خیابانی در پنانگ، شامل غذاهای چینی، مالزی و فست فود هندی است که همگی تنها در عرض چند دقیقه سرو می شوند! غذا خوردن در دکه های کنار خیابان و کافی شاپ ها، تجربه ای بی نظیر است و ضمناً آن، افراد محلی از تمام نژادها را می بینید که غرق در سرگرمی مورد علاقه شان هستند؛ یعنی غذا خوردن!

3- تپه پنانگ

می توانید از تپه پنانگ که در ارتفاع 821 متری بالای دریا قرار گرفته، دیدن کنید. این ناحیه دربرگیرنده بعضی از قدیمی ترین عمارت های قدیمی و استعماری در پنانگ است که اکنون تبدیل به رستوران یا میهمان سرا شده اند. در عین حال می توانید از هوای خنک و تازه و نیز نمای جالب مشرف به این جزیره هم لذت ببرید، بد نیست از ایستگاه ماشین کابلی، سوار این وسیله نقلیه شوید و به یک سفر 30 دقیقه ای در بلندی های پنانگ بروید. راه دیگر این است که از میان باغ ها و جنگل های بارانی به گشت و گذار بپردازید و به سمت بالای تپه بروید که در این صورت کوهنوردی شما سه ساعت به طول خواهد انجامید.

4- عبادتگاه ها

کلیساهای بزرگ و مساجد عظیم، همگی بخشی از فرهنگ محلی در پنانگ محسوب می شوند. کلیسای سن جورج (ساخته شده در سال 1816)، مسجد کاپیتان کلینگ و دیگر بناهایی از این دست همه مکان هایی هستند که افراد برای پرستش خدای خود به آنها می روند و در واقع مناظر بسیار تماشایی برای گردشگران فراهم می سازند.

5- پارک ملی (Muka Head)

با اینکه ممکن است پارک ملی پنانگ در پانتای آچه (Pantai Acheh)، کوچک ترین پارک در این کشور باشد، اما اثرگذاری آن را به هیچ وجه نباید دست کم بگیرید! جاذبه های طبیعی همچون ساحل پانتای کراچوت (Pantai Kerachut) و دریاچه آن با ویژگی خاصش که آب دریا و آب شیرین را با هم مخلوط نمی نماید، همگی باعث شده اند که این پارک ناحیه ای عالی برای پیک نیک، ماهیگیری، شنا و پیاده روی باشد. اگر مایل هستید از جزایر اطراف دیدن کنید، می توانید قایق سواری هم بکنید. همچنین، فانوس دریایی قدیمی که در سال 1883 ساخته شده را نیز ببینید که هنوز هم کار می نماید و از بازدیدنمایندگان استقبال به عمل می آورد!

6- مزرعه پروانه

مزرعه پروانه در تلوک باهانگ (Teluk Bahang) آن چنان معروف است که نخست وزیر پیشین بریتانیا، تونی بلر و همسر وی در سال 2008 که تعطیلات خود را به طور خصوصی می گذراندند، از آن دیدن نموده اند. این مزرعه دارای یک موزه از پروانه های زنده است که از این سو به آن سو پرواز می نمایند. یک مرکز تحقیقاتی نیز در این مزرعه وجود دارد. در واقع این مرکز، یک قطب گردشگری محسوب می گردد.

7- منطقه قبیله های ولد کوئی (Weld Quay)

این منطقه که در آب های پشتی جورج تاون واقع شده، مرکز پنج قبیله اصلی در چین است: لیم (Lim)، چیو (Chew)، تان (Tan)، لی (Lee) و یئوه (Yeoh). امروزه، قبایل جوان تر که برای گذران زندگی، دیگر به دریا اتکا ندارند، از این منطقه مهاجرت نموده اند؛ در حالی که قدیمی ترها همچنان از سبک زندگی خود و زندگی در خانه های چوبی لذت می برند. این خانه های کوچک و ساده، میراث و یادآور زمانی هستند که پنانگ به عنوان یک بندرگاه دریایی شناخته می شد و یادگار مهاجرینی است که بیش از یک قرن پیش به چین آمده بودند، می خواستند آینده خود را در آنجا بنا نمایند.

8- بازارهای داد و ستد، پاسار مالام (pasar malam) و مراکز خرید مدرن

از لولونگ کولیت و بازارهای داد و ستد گرفته تا خیابان کمپبل (Campbell)، مراکز سنتی خرید هند کوچک و بازارهای خرید مدرن همچون گورنی پلازا (Gurney Plaza) و کوئینزبی (Queensbay)، برای کسانی که اهل خرید هستند، بهشت محسوب می شوند! حتی اگر اهل خرید هم نباشید، چند ساعت را برای گردش در آنها صرف کنید؛ به ویژه در فروشگاه های عتیقه فروشی محلی و مراکز صنایع دستی؛ و مطمئن باشید که ضرر نمی کنید! از این گذشته، در بازارهای پنانگ می توانید مهارت چانه زنی خود را هم تقویت کنید!

9- ساحل باتو فرینگهی (Batu Ferringhi)

باتو فرینگهی با سواحل ماسه ای و دریای بزرگ خود، فرصتی برای فرار از شلوغی شهر فراهم می نماید. اگر به هر یک از اقامت گاه های آنجا بروید، می توانید بعدازظهرتان را در میان صدای امواج خروشان و پرتوهای خورشید در این بهشت استوایی بگذرانید. هنگام شب نیز زندگی گردشگری جان می گیرد. فروشندگان کالاهای خود را به فروش می رسانند و رستوران ها نیز بهترین منوهای خود را به مشتریان عرضه می نمایند. بازار شبانه باتو فرینگهی هم وسایل تزئینی چشمگیری دارد؛ از جمله کنده کاری های چوبی، جواهرآلات نقره ای، ظروف، و تابلوهای عکس.

10- جاده پنانگ بالایی و خیابان چولیا (Chulia)

کسانی که عاشق مهمانی رفتن هستند، بهتر است بدانند که محل جشن ها و میهمانی ها در جاده پنانگ بالایی واقع در جورج تاون، همزمان با غروب خورشید کار خود را شروع می نماید. در اینجا کلوپ هایی وجود دارند که گروه های موسیقی در آنها به اجرای موسیقی زنده می پردازند و برای افراد لحظات خوشی را فراهم می نمایند. در خیابان چولیا، مسافرین در مهمان سراهای ارزان قیمت اقامت می نمایند، به کافی شاپ های کم هزینه می روند و کلاً تفریحاتی ارزان قیمت در پیش می گیرند.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10689

به "پنانگ بیش از آنچه که فکر می کنید فوق العادست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنانگ بیش از آنچه که فکر می کنید فوق العادست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید