پژوهش نو: بوی صابون پشه ها را جذب می نماید!

به گزارش بلاگ پو، شست وشوی پوست با صابون احتمالاً در نظر شما روشی منطقی برای در امان ماندن از گزند پشه هاست، چون فکر می کنید اگر آن ها نتوانند بوی بدن شما را حس نمایند، نیش تان نمی زنند. اما مطالعه ای تازه نشان داده است که بوی خود صابون درواقع باعث جذب پشه ها به سمت شما می گردد.

پژوهش نو: بوی صابون پشه ها را جذب می نماید!

به گزارش دیجیاتو، محققان می گویند پشه ها احتمالاً به سمت بوی صابون جذب می شوند، چون وقتی از خون تغذیه نمی نمایند، احتیاج خود به شکر را با شهد گیاهان تأمین می نمایند. درنتیجه، وقتی از صابون هایی با بوی گل ها و میوه ها استفاده می کنید، درواقع پشه ها را به سمت خود می کشانید.

کلمنت ویناگر، محقق ارشد این پروژه از مؤسسه پلی تکنیک ویرجینیا می گوید این مسئله شبیه این است که صبح از خواب بیدار شوید و به طور هم زمان بوی چای و کیک را احساس کنید. این بو ها برای شما بسیار مجذوب کننده خواهند بود.

بوی بدن فرد هم در جذب پشه ها اهمیت دارد

با وجود شرحات بالا، ظاهراً اثر هر صابون روی هر شخص فرق دارد. علت این امر احتمالاً به واکنش متفاوت صابون ها با بوی منحصربه فرد بدن هر فرد برمی گردد. ویناگر می گوید: جالب توجه است که فردی که پیش از شست وشو برای پشه ها بسیار مجذوب کننده است، با استفاده از یک صابون برای آن ها مجذوب کننده تر و با یک صابون دیگر برایشان زننده می گردد.

ازاین رو، دانشمندان نتیجه گیری نموده اند که انتخاب صابون می تواند شرح بدهد که چرا بعضی ها جاذب پشه ها هستند، درحالی که بقیه از گزند این حشرات در امان می مانند.

محققان در این آزمایش صابون هایی از چهار برند Dial، Dove، Native و Simple Truth را آنالیز کردند و تعیین شد که به جز Native، بقیه برند ها نه در همه شرکت نمایندگان، اما در بعضی از آن ها موجب جذب پشه ها می شوند. پژوهشگران حدس می زنند که اثر معکوس Native به خاطر بوی نارگیل باشد که بعضی شواهد پیش تر از اثر روغن آن در دفع پشه ها خبر داده بودند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 71230

به "پژوهش نو: بوی صابون پشه ها را جذب می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش نو: بوی صابون پشه ها را جذب می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید