مواد غذایی مفید برای سلامت پوست

به گزارش بلاگ پو، پوست بزرگترین عضو بدن است که می تواند به بزرگترین مشکل هم تبدیل شود. آلودگی، نور آفتاب، استرس، هورمون ها و مواد غذایی ناسالم پوست شما را کدر و مستعد لک و جوش می کند. برای زیبایی پوستتان باید از مواد غذایی استفاده کنید که آن را شاداب نگه دارد و مواد اولیه مورد نیاز آن را نیز تامین کند. در این مقاله به معرفی موادغذایی طبیعی برای سلامت پوست می پردازیم.

مواد غذایی مفید برای سلامت پوست
امروزه برای داشتن یک پوست سالم و زیبا، افراد بیش از حد به محصولات آرایشی تکیه می کنند و اهمیت تغذیه را نادیده می گیرند. با این وجود بدون توجه به محصولاتی که استفاده می کنید و درمان هایی که انجام می دهید، اگر برای پوستتان رژیم متعادل و مغذی نداشته باشید، پوستی سالم و بدون عارضه نخواهید داشت. با داشتن شیوه زندگی سالم و مواد مغذی مناسب، می توانید پوستی سالم و صاف را بدون صرف میزان زیادی پول، زمان و صرفا با تلاش های خود داشته باشید.

در اینجا مواد غذایی فوق العاده برای پوست وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید.

بادامبادام به مدت طولانی به لطف ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و خواص ضد پیری پوست مفید شناخته شده است. به طور خاص، محتوای ویتامین E در بادام به عنوان یک سپر برای محافظت از پوست در برابر اثرات منفی خورشید عمل می کند. علاوه بر این، موجب تغذیه و تقویت بافت پوست می شود. در عین حال، خواص آنتی اکسیدان و ضد پیری در بادام برای حفظ علائم پیری ضروری است. بادام، پوست شما را از تورم، التهاب و سایر مسائل مانند آکنه، اگزما و غیره محافظت خواهد کرد. در طول روز، به عنوان میان وعده های خود، یک مشت بادام مصرف کنید یا می توانید آن را به ظرف غذای خود اضافه کنید. علاوه بر این، همچنین می توانید از روغن بادام برای ماساژ صورت و بدن خود استفاده کنید که نه تنها آرامش بخش است بلکه پوست تان را نیز بهبود می بخشد.

آووکادوآووکادو در مرطوب کنندگی پوست و جلوگیری از نشانه های پیری بسیار موثر است. اساسا ترکیبات آوکادو مانند ویتامین C، E K، پتاسیم، منیزیم و غیره در کمک به تغذیه پوست و جلوگیری از اثرات نور خورشید و آلودگی مفید هستند. از آنجایی که آووکادو می تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد این میوه را 3-4 بار در هفته مصرف کنید تا مواد مغذی موجود در پوست تان را حفظ کند. علاوه بر این، شما می توانید از آووکادو برای ماسک صورت استفاده کنید. همچنین، آوکادو عنصر قابل اعتماد و مورد استفاده برای مسائل زیبایی از جمله درمان ریزش مو است.

تخم مرغتخم مرغ همیشه به عنوان یک منبع وسیع از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین با کیفیت بالا شناخته می شود. این مشخصات تغذیه ای، تخم مرغ را انتخاب خوبی برای تغذیه و بهبود پوست می کند. به ویژه، مواد ارزشمند تخم مرغ که برای جلوگیری از عفونت، التهاب و همچنین تحریک رشد و توسعه بافت های نو پوست عمل می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در تخم مرغ برای مبارزه با عوامل مضر محیط مانند اشعه UV عمل می کنند تا پوست را سالم نگه دارند و نشانه هایی از پیری نداشته باشند. برای به دست آوردن پوستی سالم و زیبا، حداقل دو بار در روز تخم مرغ مصرف کنید یا ماسک های صورت آن را استفاده کنید. برای اطلاع شما، تخم مرغ همچنین درمانی عالی برای ترک های پوستی که یک مشکل رایج در افراد با تغییرات ناگهانی وزن، به خصوص در زنان باردار است به شمار می رود.

بلوبریبلوبری با آنتی اکسیدان های قوی مانند میوه ای شاداب است که برای پوست مفید است. به طور خاص، مواد با ارزش این میوه به طور موثر برای مبارزه با التهاب و خنثی سازی رادیکال های آزاد، عوامل مضر منجر به نشانه های مختلف از بیماری های خفیف و حتی شدید عمل می کند. آنتی اکسیدان هایی که در بلوبری وجود دارند، تولید کلاژن در پوست شما را افزایش می دهند، پوست را شاداب تر و جوان تر می کنند. بلوبری را می توان به صورت تازه مصرف کرد یا به ماست یا غلات اضافه نمود. یک لیوان آب بلوبری نیز انتخاب خوبی برای مصرف است. انواع توت ها مانند توت فرنگی و تمشک می توانند جایگزینی برای بلوبری باشند.1

آباولین و مهم ترین چیزی که می توانید به بدنتان برسانید تا پوستتان زیباتر و سالم تر شود، آب است. هرچه آب بیشتری بنوشید مواد مضر بیشتری از بدنتان دفع شده و ظاهر پوستتان بهتر می شود.

چای سبزپلی فنول های انباشته شده در چای سبز از آن نوشیدنی پرخاصیتی ساخته اند. سعی کنید روزانه 4 فنجان چای سبز بنوشید؛ سرد یا گرمش هم تفاوتی نمی کند. هنگام نوشیدن چای به آن شیر یا شکر نیفزایید.

گوجه فرنگیدانشمندان آلمانی دریافته اند مصرف موضعی رب گوجه خانگی همراه روغن زیتون از آفتاب سوختگی پوست جلوگیری می کند. گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن و کاروتنویید است. این ریزمغذی ها می توانند پوست را در برابر صدمات ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کنند.

هندوانههندوانه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد را جذب کرده و از فعالیت های مضر آنها جلوگیری می کنند.

ماهیماهی حاوی کاروتنوییدی به نام آکستانتین است که به پوست خاصیت الاستیسیته می بخشد. پس اگر می خواهید پوستتان کمتر چروک شود بهتر است ماهی را پای ثابت رژیم غذایی خود قرار دهید.

انواع توتتوت فرنگی، توت سفید، توت قرمز، تمشک و... منابع بی نظیری برای دریافت آنتی اکسیدان هستند. این میوه ها را به عنوان میان وعده میل کنید؛ حتی می توانید آنها را در کنار غذا به عنوان چاشنی مصرف کنید.2

فلفل قرمزنصف فنجان فلفل قرمز را به غذاهای سرخ کردنی یا سالاد خود اضافه کنید تا نزدیک به نیمی از ویتامین C مورد نیاز در یک روز را دریافت کنید. ویتامین سی در برابر آسیب رادیکال های آزاد، پوست را محافظت می کند. همچنین بدن از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می کند، که پروتئینی است که به پوست استحکام می بخشد. آیا فلفل را دوست ندارید؟ دیگرغذاهای غنی از ویتامین C مانند پاپایا، توت فرنگی، کیوی و کلم را انتخاب کنید.

هویجهویج می تواند به شما کمک کند که بدرخشید. یک مطالعه نشان می دهد که مردم پس از شش هفته که آنها یک تا سه وعده غذاهای غنی از تولیدات بتاکاروتن را به رژیم غذایی خود اضافه کرده اند پوست خود را بسیار بهبود داده اند.

گوشت بدون چربیکمبود روی می تواند منجر به التهاب، جوش و آکنه شود، گوشت قرمز یک منبع سرشار از مواد معدنی و روی است که با آسیب اکسیداسیون مبارزه می کند و فرآیند بازسازی پوست را بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می دهد که روی ممکن است در برابر از دست دادن مو نیز موثر باشد.

شکلات تلخاین افسانه را که می گوید خوردن شکلات باعث جوش زدن بر روی پوست می شود را فراموش کنید. شکلات تیره پر از فلاونول که ار ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می تواند به بهبود رنگ چهره کمک کند. با توجه به مطالعه اخیر، افرادی که روزانه یک نوشیدنی کاکائویی غنی از فلاونول می نوشید متوجه بهبود بافت پوست خود و کمتر شدن زبری و پوسته پوسته شدن آن می شوند و مقاومت بیشتری نسبت به آسیب اشعه UVدارند.

غلاتنشاسته ساده، به قندهای ساده در بدن تبدیل می شود. این قندها با اتصال به بافت ها مولکول های مضر به نام سرانجام گلیکاسیون پیشرفته (AGE) را ایجاد می کند که می تواند به کلاژن آسیب رساند، که منجر به ضعیف شدن و چین و چروک پوست می شود. رژیم غذایی پر از قند ممکن است منجر به پیر شدن پوست قبل از سن 35 سالگی شود. غلات انتخاب خوبی برای افزایش سطح انرژی و بهتر شدن پوست است.3

دانه های کاملخوردن کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند سبب افزایش انسولین در بدن شما شود، که باعث افزایش آندروژن ها می شود همان هورمونی که باعث افزایش جوش در سطح پوست شما می شود.

برای اینکه سلامت پوست را بهبود بخشید، سعی کنید کربوهیدرات های تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید و به جای آن دانه های کامل مانند ماکارانی، برنج و نان را جایگزین کنید تا سیستم گوارش شما را بهبود بخشید و مسائل پوستی مثل آکنه را کاهش دهد.

سبزیجات با برگ تیرهسبزیجاتی که دارای برگ تیره هستند مانند کاهو، اسفناج و کلم برای سلامت پوست، بسیار مناسب هستند.

این سبزیجات دارای سطوح بالای آنتی اکسیدانی قوی بتا کاروتن است که به جوانسازی پوست کمک می کند. آنها همچنین دارای ویتامین A هستند که سموم بدن را از بدن دفع می کنند، و به شفاف شدن پوستتان کمک می کنند.

کیویدر واقع شما ویتامین C را از کیوی دریافت می کنید نه پرتغال. یک کیوی میانه دارای 137.2 میلی گرم ویتامین C است، در حالی که یک پرتغال میانه دارای 70 میلی گرم ویتامین C است. ویتامین C در تولید کلاژن در بدن نقش دارد و به استحکام و تنه پوست شما کمک می کند.

از خواص کیوی می توان به افزایش کلاژن در بدن باعث رفع چین و چروک پوست و مبارزه با پیری زودرس اشاره کرد. این سوپر میوه بدلیل اینکه حاوی ویتامین E است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. کیوی یک ماده خوراکی بسیار عالی برای سلامت پوست است.4

پی نوشت:

1.www.7ganj.ir

2.www.beytoote.com

3.www.asriran.com

4.www.zoomlife.ir

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: راسخون
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 56905

به "مواد غذایی مفید برای سلامت پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی مفید برای سلامت پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید