کاربرد رنگ در بسته بندی چیست ؟
به گزارش بلاگ پو، رنگ ها نقشی اساسی در نحوه پاسخگویی مصرف کنندگان به محصول شما دارند. بسته بندی محصول شما می تواند خریداران را به خود جلب یا دفع کند، زیرا این اولین معرفی محصول شما به آن ها در خصوص آنچه شما می فروشید می باشد. رنگ های بسته بندی مواد غذایی احساسات مختلفی را برای مصرف کنندگان ایجاد می نماید.
بسته بندی خود را بر اساس نوع غذایی که می فروشید طراحی کنید. به اسم مثال، یک بسته ماکارونی فوری از یک برچسب مواد غذایی ارگانیک جدا می گردد، زیرا آنها یکسان نیستند. این روزها، قبل از مصرف واقعی غذای که می خریم، به وسیله چشمانمان غذا می خوریم. بنابراین، بسته بندی مواد غذایی باید مشخصات طعم را منعکس کند و احساسات خاصی را برانگیزاند.
بیشتر بخوانید : برترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران کدام است؟
در اینجا از قرمز تا قهوه ای، نگاهی به برترین رنگ های بسته بندی می اندازیم:
کاربرد رنگ قرمز در بسته بندی
احتمالاً این جمله را شنیده اید که می گوید: قرمز نشان دهنده خطر است. با این حال، در طراحی بسته بندی محصول، قرمز یکی از برترین رنگ های بسته بندی در نظر گرفته شده است. درخشان ترین مواد غذایی را مانند توت فرنگی، سیب و گوجه فرنگی تصور کنید. شما می توانید آنها را آبدار، اشتها برانگیز و رسیده توصیف کنید. به این علت که رنگ همان احساسی را که هنگام گرسنگی دارید، تحریک می نماید.
بعلاوه یک علت دیگر برای محبوبیت زیاد محصولات با طعم توت فرنگی وجود دارد زیرا آنها شیرینی میوه ای را به تصویر می کشند. قرمز به اسم رنگ بسته بندی برای غذاهای پرادویه یا محصولات شیرین مانند آب میوه و آب نبات برترین عملکرد را دارد.
بیشتر بخوانید : ترندهای سال 2021 بسته بندی کدام است ؟
کاربرد رنگ زرد در بسته بندی
اعتقاد بر این است که چشم نسبت به سایر رنگها سریعتر به زرد پاسخ می دهد. بعضی از نظریه پردازان رنگ هم معتقدند که این نشانگر امید و خوش بینی است. میوه های زرد مانند موز، انبه و آناناس، نمایانگر آفتاب و زیبایی های استوایی هستند.
بسته بندی مواد غذایی زرد، بسته به نوع محصول، پیغام خوش بینی، شادی و سرگرم نماینده بودن را منعکس می نماید. بعضی از برندهای مواد غذایی با بسته بندی زرد مانند شکلات Toblerone می باشد. برندهایی مانند مک دونالد هم از ترکیب زرد و قرمز در برند تجاری خود برای تحریک اشتها و بهینه سازی پیغام رسانی مثبت استفاده می نمایند.
بیشتر بخوانید : آنچه در خصوص مدیریت رنگ در بسته بندی نمی دانید!
کاربرد رنگ نارنجی در بسته بندی
گرچه نارنجی از ترکیب قرمز و زرد حاصل می گردد، اما شدت آن با این دو رنگ برابر نیست. با این حال، به اسم یک رنگ اشتها آور برای محصولات غذایی کار می نماید.
مصرف نمایندگان نارنجی را با خلاقیت، صداقت و گرمی مرتبط می دانند. بنابراین رنگ آن را در میان وعده ها، نوشیدنی ها و غذاهای دیگر خواهید یافت. برندها بعلاوه از بسته بندی نارنجی برای تبلیغ نوشیدنی های با طعم مرکبات مانند فانتا، استفاده می نمایند.
گاهی اوقات، برندها از این سایه برای بسته بندی محصولات بچه ها استفاده می نمایند، زیرا بچه ها نسبت به بزرگسالان بهتر به رنگ ها پاسخ می دهند. به اسم مثال، میان وعده هایی مانند پفک های پنیری اغلب دارای رنگ بسته بندی مشابه هستند.
بیشتر بخوانید : 100 ایده خلاقانه و مجذوب کننده بسته بندی 2021
کاربرد رنگ سبز در بسته بندی
بیشتر افراد رنگ سبز را با غذای سالم، طبیعت یا ایمنی مرتبط می دانند. در نتیجه، در بسته بندی، مصرف نمایندگان حساست و برداشت های خاصی از رنگ سبز پیدا می نمایند. در استفاده از این رنگ، به نوع کالایی که می فروشید و اینکه آیا مفید است را در نظر بگیرید.
بسیاری از شرکت های مواد غذایی پس از عرضه یک محصول ارگانیک برای ارتقا سلامت، رنگ سبز را در آرم های خود به کار می برند. به اسم مثال، می توان نور لوگو و بسته بندی خود را به سایه سبز پررنگ تری تغییر داد تا نام تجاری خود را به اسم نشان دهنده حمایت از زندگی سالم تأیید کند.
فراتر از برندهای غذایی سبزیجات و ارگانیک، به نظر می رسد اقلام دارای سلامت از محصولات اصلی غذایی با بسته بندی سبز هستند.
بیشتر بخوانید : برترین مرکز چاپ جعبه مقوایی در ایران کجاست ؟
کاربرد رنگ آبی در بسته بندی
بسیاری از مصرف نمایندگان به سختی مواد غذایی آبی را می خورند، زیرا بیشتر مصنوعی هستند. بسته بندی در این رنگ می تواند مشکل باشد، زیرا غذاهای آبی نادر و عجیب و غریب هستند. تنقلات، میوه ها و نوشیدنی های بچه ها با رنگ های روشن تر مانند قرمز، زرد و نارنجی بهتر عمل می نماید.
رنگ های مختلف نشان دهنده احساسات متفاوت هستند. آبی پررنگ تر می تواند ثروت و تجمل را برانگیزد، در حالی که آبی سایه روشن تر، نرمی را به تصویر می کشد. با وجود نادر بودن رنگ آبی در بسته بندی مواد غذایی، این رنگ برای برندهای غذایی، کار نموده است. البته، بسیاری از این شرکت ها از ترکیب آبی و رنگ های دیگر مانند قرمز، سفید و زرد برای تعادل استفاده می نمایند.
بیشتر بخوانید : بزرگترین مسائل طراحان گرافیک با صنعت چاپ که آنها را نابود می نماید!
کاربرد رنگ سفید در بسته بندی
سفید به معنای خلوص و سادگی است. غذاهای سفید مورد علاقه شما، مانند نان و برنج، ساده و همه کاره هستند. برای بسته بندی مواد غذایی، بیشتر شرکت ها چند رنگ به متن اضافه می نمایند تا طرح را زیباتر نمایند. انتخاب این رنگ به این معنی است که شما در پی تبلیغ یک محصول تمیز به حداقل شکل ممکن هستید. بعلاوه شما می خواهید مصرف نمایندگان بدانند که غذا از مواد اولیه ساده تهیه می گردد.
بسته بندی مواد غذایی سفید را در غذاهایی مانند بستنی، پنیر، ماست و شیر پیدا خواهید کرد. با این حال، بسیاری از آنها از رنگ سفید به اسم پایه با ترکیبی از سایه های پاستلی آبی یا زرد استفاده می نمایند. بعضی از برندهای ارگانیک بعلاوه از رنگ های خنثی برای بسته بندی ذرت بو داده و سایر محصولات دارای کربوهیدرات کم استفاده می نمایند.
بیشتر بخوانید : چاپ رنگ اسپات (پنتون) چیست و چگونه انجام می گردد؟
کاربرد رنگ بنفش در بسته بندی
مردم بنفش را با ثروت و عمق مرتبط می دانند. با این حال، این رنگ نوعی حیله و تزویر، برای بسته بندی مواد غذایی است. بسته بندی بنفش به مقدار رنگ های گرم مانند زرد و نارنجی در محصولات غذایی رایج نیست. استفاده از این رنگ باید فقط به مصرف نمایندگان بستگی داشته باشد، به علت اینکه بزرگسالان بیش از بچه ها شکلات و شیرینی های با بسته بندی بنفش می خورند. همانطور که در بالا ذکر شد، بیشتر مصرف نمایندگان آب نبات با بسته بندی روشن تر، جوان تر می باشند. به این علت که بنفش زیبایی و لوکس بودن را نشان می دهد. بنابراین اگر در پی فروش یک محصول غذایی عالی و خاص هستید، از این رنگ بهره ببرید.
بیشتر بخوانید : گرافیک بسته بندی
کاربرد رنگ قهوه ای در بسته بندی
قهوه ای نشان دهنده زیبایی شناسی کامل، خاکی و خانگی است. شما به قهوه ای فکر می کنید و یک کاسه گرم سوپ به فکر شما خطور می نماید. اینجاست که قهوه ای و سبز با هم تفاوت دارند. نمی توانید یک کاسه سوپ سبز بخورید، بنابراین بیشتر برندها از بسته بندی سبز برای سبزیجات استفاده می نمایند، زیرا طبیعی تر است.
با وجود این، بسته بندی قهوه ای را روی محصولاتی مانند آجیل و دانه ها پیدا خواهید کرد. این روزها شرکت های تحویل غذا از لفاف های قابل بازیافت قهوه ای هم برای نشان دادن ارادت خود به مراقبت از محیط استفاده می نمایند.
منبع: مجله چاپخونهbestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی
asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه