کالری های موجود در بادام زمینی آب پز

به گزارش بلاگ پو، کالری های موجود در بادام زمینی فوائد سلامتی بخش بسیاری را دارا می باشند. این مقاله را خوانده تا در این مورد بیشتر اطلاع کسب کنید.

کالری های موجود در بادام زمینی آب پز

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

کالری های موجود در بادام زمینی فوائد سلامتی بخش بسیاری را دارا می باشند. این مقاله را خوانده تا در این مورد بیشتر اطلاع کسب کنید.

کالری های موجود در بادام زمینی به طور کلی آنقدرها هم که شاید در دهه 1960 مضر در نظر گرفته می شدند، بد و مضر نمی باشند. دانشمندی از دانشگاه آکسفورد اخیراً اسم نموده است که یک مشت بادام زمینی و کره بادام زمینی دارای فوائد سلامتی بخش یک میوه مغذی است. پروتئین و چربی اشباع نشده پلی (با چند پیوند دوگانه) و چربی اشباع نشده مونو (با یک پیوند دوگانه) موجود در آن عامل تثبیت نماینده قوی به منظور جلوگیری از بروز بیماری های قلبی می باشند. این امر ممکن است نسبتاً عجیب به نظر رسد اما افرادی که از این آجیل به طور مرتب (در حد اعتدال ـ احتمالاً کار سختی خواهد بود) مصرف می نمایند تعیین شده است که سریعتر وزن از دست می دهند، به این علت که مواد شیمیایی موجود در آن کاملاًًٌ مشابه با مواد شیمیایی موجود در سبزیجات سبز است. چربی های اشباع نشده مونو موجود در آن به پیشگیری از بروز بیماری آلزایمر و سرطان سینه یاری می نمایند.

اطلاعات تغذیه ای

اندازه هر وعده = 1 (33 عدد بادام زمینی آب پز در هر وعده)

کالری های موجود در بادام زمینی آب پز = 89

کالری های بدست آمده از چربی = 55

ماده مغذی

ارزش غذایی

چربی کل

16ر6 گرم (9%)

چربی اشباع شده

855ر0 گرم (4%)

چربی اشباع نشده پلی

948ر1 گرم

چربی اشباع نشده مونو

058ر3 گرم

کلسترول

0 گرم (0%)

سدیم

210 میلی گرم (9%)

پتاسیم

50 میلی گرم

کربوهیدرات کل

95ر5 گرم (2%)

فیبر خوراکی

5ر2 گرم (10%)

قند

69ر0 گرم

پروتئین

78ر3 گرم

ویتامین A

0%

کلسیم

2%

آهن

2%

خواص

فوائد سلامتی بخش فراوانی در بادام زمینی آب پز وجود دارد.

اندازه قابل توجهی رسوراترول که یک ترکیب یا یک نوع پلی فنل بوده که چند سال پیش کشف شده است، در این آجیل وجود دارد، به گونه ای که هر اونس یا 35ر28 گرم از آن حاوی 73 میلی گرم است. تعیین شده است که رسوراترول هم بر روی خطوط سلولی بد خیم و بعلاوه خوش خیم و هم مقایسه عملکرد پایه ای به وسیله چرخه مدولاسیون، القاء سلامت سلول و احتمال سمیت عمل می نماید. بسته به اندازه و یا دوز تعیین شده است که رسوراترول برای سلول های بدخیم و بعلاوه خوش خیم سمی است. اما، سلول های خوش خیم بیشتر از انواع بدخیم در مدت 5 روز رشد می نمایند. تغییرات قابل توجهی در فرایند چرخه سلولی که به وسیله رسوراترول بر روی سلول های بدخیم و جهت کاهش درجه در سلولهای خوش خیم وجود داشت. تعداد سلولهای بدخیمی که در مقایسه با انواع خوش خیم از بین رفتند سه برابر بود. این درست از نوع اثری است که شیمی درمانی سعی داشته به آن برسد. خواص ضد سرطانی آن بسیار بزرگ است.

بعلاوه خطر ابتلاء به بیماری های قلبی و سطوح قند خون را کاهش داده، در نتیجه به مبارزه مؤثر بر علیه بیماری دیابت هم یاری می نماید.

چربی های اشباع نشده موجود در بادام زمینی آب پز به کاهش سطوح کلسترول یاری می نمایند.

ویتامین E آنتی اکسیدان دیگری است که در بادام زمینی آب پز دیده می گردد. کالری های موجود در آن هم شامل حدوداً سیزده درصد از اندازه مصرف روزانه ویتامین E در یک وعده می باشد.

بر طبق مطالعه ای که اخیراً اجرا شده تعیین شده است که مصرف یک و نیم وعده بادام زمینی آب پز در روز، بروز بیماری قلبی را 50 درصد و دیابت را 25 درصد کاهش می دهد.

پختن و آب پز کردن این آجیل کار درستی است به این علت که آب و حرارت، بر آن نفوذ نموده و حدود چهار برابر فیتوکمیکال یا مواد شیمیایی گیاهی را آزاد می سازد. با این حال بیش از حد پختن و یا بیش از حد آب پز کردن این آجیل، آن را خراب نموده و فوائد چندانی از مصرف آن عایدتان نمی گردد.

مواردی که نام بردیم اطلاعات تغذیه ای بادام زمینی آب پز را شامل می شد. امیدوارم مرتبه بعد که مشتی از آن را برمی دارید قطعاً متوجه باشید که با این کار به بدنتان لطف زیادی می کنید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55743

به "کالری های موجود در بادام زمینی آب پز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالری های موجود در بادام زمینی آب پز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید