کره شمالی و تروریسم موضوعات مورد نظر استرالیا در مانیل

به گزارش بلاگ پو، نخست وزیر استرالیا امروز (یکشنبه) اظهار کرد، در نشست رهبران شرق آسیا در فیلیپین، درخصوص مساله کره شمالی و تروریسم به عنوان تهدیدهایی برای ثبات منطقه، گفت وگو خواهد نمود.

کره شمالی و تروریسم موضوعات مورد نظر استرالیا در مانیل

برای دیدن زباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا در یک کنفرانس خبری تلویزیونی در هنگ کنگ گفت، کره شمالی رژیمی مجرم است و بزرگ ترین تهدید برای منطقه محسوب می گردد.

وی ضمن درخواست برای تشدید تحریم های مالی علیه کره شمالی گفت: آنان عاملان بسیار حیله گری هستند.

تروریسم افراطی در جنوب فیلیپین مساله امنیتی کلیدی دیگری است که ترنبول میخواهد در مانیل با رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین درخصوص آن گفت وگو کند.

استرالیا در ماه سپتامبر اعلام نموده بود که سربازانی را برای آموزش نیروهای مسلح فیلیپینی که در مبارزه 154 روزه ای با تروریست های داعش در شهر ماراوی درگیر بودند، اعزام خواهد نمود. این درگیری بزرگ ترین بحران امنیتی فیلیپین در چند ده سال اخیر است.

ترنبول بر اهمیت یاری های جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونزی به عنوان رهبر کشوری دموکراتیک با بیشترین اکثریت مسلمان در دنیا، در دفع تروریست های افراطی تاکید نمود.

ترنبول گفت: هنگامی که او می گوید اسلام با دموکراسی و اعتدال سازگار است، با قدرت زیادی سخن می گوید. او صدای قدرتمندی برای اعتدال در منطقه است.

نخست وزیر استرالیا همزمان با بحران تابعیت در کشور خود که اکثریت ائتلاف راست میانه او را در مجلس این کشور از بین برده، در این اجلاس منطقه ای قدرتمند شرکت خواهد نمود.

قانون اساسی استرالیا، اعضای مجلس این کشور را از دو تابعیتی بودن منع می نماید. این در حالی است که ماه گذشته، دادگاه عالی استرالیا حکم عدم صلاحیت پنج تن از اعضای مجلس از جمله بارنابی جویس، معاون نخست وزیر را به همین دلیل صادر کرد.

استعفای یک عضو دیگر مجلس در روز گذشته موجب شد تا صندلی ترنبول، به عنوان رهبر دولتی با اقلیت اعضا، تنها با رای دو تن از اعضای مستقل مجلس تضمین گردد.

ترنبول گفت، پیش بینی می نماید که به دنبال انتخابات میان دوره ای که در روز 2 دسامبر برگزار می گردد، جویس به مجلس بازگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17791

به "کره شمالی و تروریسم موضوعات مورد نظر استرالیا در مانیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی و تروریسم موضوعات مورد نظر استرالیا در مانیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید