کسری بودجه 100 میلیارد تومانی سازمان ورزش شهرداری در سال 98

به گزارش بلاگ پو، سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران بر این باور است که به دلیل تصویب بودجه کم برای این سازمان در طی سال های گذشته و تغییرات پی در پی مدیریتی سبب شده تا این سازمان در سال 98 با کسری بودجه 80 تا 100 میلیارد تومانی روبرو گردد.

کسری بودجه 100 میلیارد تومانی سازمان ورزش شهرداری در سال 98

مجید رباطی، سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: بودجه پیش بینی شده برای سازمان ورزش شهرداری تهران در سال 98 چیزی حدود 114 میلیارد تومان است که از این مبلغ 80 میلیارد آن به بحث درآمدها اختصاص دارد که البته این میزان مبلغ برای درآمدها زمانی تحقق پیدا می نماید که تعرفه های مجموعه های ورزشی افزایش پیدا کند. در حال حاضر از سال 96 تا به الان تعرفه ها ثابت مانده و تغییری در قیمت ها ایجاد نشده است.

وی گفت: برای این که بتوانیم شهروندان تهرانی را به سمت ورزش سوق دهیم و در ایجاد سلامت جسمی و روانی آحاد جامعه تاثیرگذار باشیم سعی کردیم حتی مبلغ استخرهایی که تحت پوشش سازمان ورزش شهرداری است با قیمت پایینی در اختیار شهروندان قرار دهیم تا امکان استفاده از اماکن ورزشی و استخرها برای تمام اقشار جامعه وجود داشته باشد. این در حالی است که حدود 200 میلیارد تومان هزینه های جاری اماکن و مجموعه های ورزشی است.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به کسری بودجه 80 تا 100 میلیارد تومانی سازمان ورزش شهرداری در سال 98 اعلام نمود: متاسفانه به دلیل بلاتکلیف بودن این سازمان در طی سال های گذشته و کوتاه بودن عمر مدیریتی مدیران قبلی این سازمان سبب شده تا شفاف سازی درستی در هزینه های جاری و عمرانی این سازمان صورت نگیرد و حتی در لایحه بودجه مصوب شده از سوی شورای شهر، بودجه در نظر گرفته شده از ابتدای تاسیس این سازمان بسیار ناچیز و متناسب با هزینه ها نیست.

رباطی افزود: متاسفانه در مدیریت های قبلی این سازمان سامانه هایی که اسناد اقتصادی سازمان را از نظر مرمت، بازسازی و نگهداری اماکن و مجموعه های ورزشی و حتی سیستم هزینه ها را به روز ثبت کند، راه اندازی و بارگذاری نشده است و همین امر سبب شده تا ما با چنین کسری بودجه ای در امسال روبرو شویم. کوشش ما بر این است که نظام اداری سازمان را ساماندهی و طرح طبقه بندی مشاغل را راه اندازی کنیم تا نیروهای مازادی که در بخش های مختلف وجود دارد کاهش و با یکسری آموزش های لازم آنها را به جاهای دیگر سازمان تزریق نماییم.

وی پیرامون این پرسش که چقدر از عملکرد خود در طی مدت 9 ماه حضورتان در سازمان ورزش شهرداری راضی هستید، اعلام نمود: به خاطر مسائل زیادی که از ابتدای سرپرستی خود در این سازمان تا الان داشتم در زمینه بازسازی و مرمت اماکن و مجموعه های ورزشی رضایت زیادی ندارم اما به دنبال آن هستم تا با ورود بخش خصوصی و با یاری اسپانسرها برنامه های پیش بینی شده را به خوبی پیش ببریم تا در اجرای پروژه ها با مشکل روبرو نشویم. البته با پیگیری هایی که اجرا شده جلوی بسیاری از هزینه های مازاد و مضاعف در سازمان گرفته شده و کوشش بر این است تا به سمت کاهش هزینه ها پیش برویم.

رباطی تاکید نمود: اگر با همین شرایط بخواهیم حرکت کنیم قطعا با مسائل زیادی روبرو خواهیم شد. البته سعی من بر این است شرایط را به گونه ای فراهم کنم تا با کوشش و جدیت بیشتر نواقص را کمتر و مسائل را به حداقل برسانیم تا آسیبی متوجه سازمان نشود.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری گفت: زمانی که سازمان ورزش شهرداری را تحویل گرفتم با نارضایتی زیادی از وضعیت و شرایط مجموعه های ورزشی و اماکن ورزشی روبرو بودم که البته برای ساماندهی این مجموعه ها و بازسازی آنها احتیاج به اعتبارات مناسبی هستیم که شرایط اعتباری راضی کننده نیست. سعی داریم برای سال آینده بودجه خوبی را برای سازمان ورزش شهرداری در نظر بگیریم تا جوابگوی وضعیت موجود باشیم. در حال حاضر 23 مجموعه ورزشی نیمه تعطیل در منطقه 22 گانه تهران داریم که امیدوارم با یاری بخش خصوصی بتوانیم این مجموعه ها را دوباره راه اندازی کنیم.

وی راه اندازی سیستم نقشه آنلای کلیه اماکن ورزشی و سیستم پرداخت الکترونیکی مجموعه های ورزشی، ارایه خدمات تفریحی و آموزشی رایگان به جانبازان و معلولان و سالمندان، برگزاری همایش روز جهانی ووشو با همکاری فدراسیون ووشو، برگزاری ورزش همگانی در 1200 ایستگاه ورزش ویژه مردان و زنان در بوستان های مناطق 22 گانه، برگزاری برنامه های تفریحی ورزشی همچون پیاده روی، کوهپیمایی و رالی شهروندی با رویکرد خانواده محوری و تحکیم بنیان خانواده و برگزاری دو همگانی دور دریاچه شهدای خلیج فارس در روز پنجشنبه 9 آبان و پیاده روی بانوان ورزشکار ایستگاه های تندروستی مناطق 22 گانه روز 12 آبان در بوستان کوهسار را از دیگر برنامه های سازمان ورزش شهرداری تهران در آینده بیان کرد.

رباطی گفت: سازمان ورزش شهرداری تهران در سال گذشته با اولویت دادن به مرمت و نگه داشت اماکن ورزشی تا به امروز سعی کردیم نسبت به تعمیر و تاسیسات 14 مجموعه ورزشی اقدامات لازم را انجام دهیم.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری در سرانجام اظهار کرد: با توجه به سابقه مدیریتی طولانی که در شهرداری دارم تصورم بر این است که دوران 9 ماه خدمتم به عنوان سرپرست سازمان ورزش شهرداری، سخت ترین دورانی بود که در سازمان سپری کردم که با حمایت شهردار و معاونین فرهنگی و اجتماعی یکسری مسائل را پشت سر گذاشتم و مسائل دیگری همچنان به قوت خود باقی مانده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14444

به "کسری بودجه 100 میلیارد تومانی سازمان ورزش شهرداری در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری بودجه 100 میلیارد تومانی سازمان ورزش شهرداری در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید