گزارش نشنال اینترست از بی نتیجه بودن تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران- پایگاه خبری - تحلیلی نشنال اینترست در گزارشی تاکید نمود که تحریم های آمریکا علیه ایران هیچ نتیجه ای دربر نداشته و موجب تغییر رفتار تهران نشده است.

گزارش نشنال اینترست از بی نتیجه بودن تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، نشنال اینترست در گزارش خود با اشاره به مذاکرات ایران و طرف های برجام در وین نوشت: رایزنی های غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن شروع شده و طرف های توافق هسته ای به طور مستقیم در حال آنالیز مسئله چالش برانگیز برطرف تحریم ها هستند.

نشنال اینترست ادامه داد: مذاکرات در حال پیشرفت است اما دولت جو بایدن که پیشتر از تمایل خود برای بازگشت به توافق هسته ای سخن گفته است، باز هم با یک سوال قدیمی روبروست؛ اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد اگر تحریم های آمریکا علیه ایران برداشته شوند.

این پایگاه خبری -تحلیلی همچنین نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا معتقد بود که ایران با حصول برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به پول زیادی دست پیدا نموده که آنها را صرف دو چیز نموده است: تامین مالی فعالیت های گروه های مورد حمایتش در منطقه و تقویت و توسعه ظرفیت های نظامی و موشکی اش.

به گزارش نشنال اینترست، اما آنالیز حقایق نشان می دهد که این ارزیابی اغراق شده است. همان طور که کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا گفته، خبر بد این است که حمایت از این گروه ها در منطقه برای ایران چندان هزینه ای ندارد.

این پایگاه تحلیلی آمریکایی اضافه نمود: بنابراین، تحریم ها بر سیاست های منطقه ای ایران تاثیری نداشته و خروج آمریکا از برجام منجر به تغییر فعالیت های ایران نشده است.

در واقع این یک ارزیابی گمراه کننده است که تصور گردد ایران از پول نقد مورد ادعای واشنگتن پس از امضای برجام برای تقویت و توسعه ظرفیت های نظامی اش استفاده نموده است. جمهوری اسلامی همیشه هزینه کردن در حوزه توانایی های نظامی را در اولویت قرار داده است.

نشنال اینترست توضیح داد: از طرفی دیگر، کوشش های آمریکا برای اطمینان دادن به شرکای مضطربش در خلیج فارس به وسیله فروش تسلیحات به آنها، تنها منجر به ایجاد رقابت تسلیحاتی شده و به علاوه استنباط ایران از امنیتش را ضعیف نموده است. از نظر ایران، موشک های بالستیک برای محافظت از خود در برابر همسایگانش بسیار اهمیت دارد.

مضاف بر این، خروج آمریکا از برجام و سپس اعمال فشار حداکثری علیه ایران، موجب هراس متحدان اروپایی اش شده و سبب شد تا آنها حاکمیت مالی شان را مجددا مورد ارزیابی قرار دهند. ایجاد شکاف میان آمریکا و اروپا تهران را به سمت سایر طرف های برجام سوق داد تا اینکه این کشور به دنبال محدود کردن برنامه هسته ای اش باشد. اکنون با ازسرگیری مذاکرات هسته ای و چشم انداز لغو تحریم ها در برابر پایبندی ایران به تعهدات هسته ای اش این امید به وجود آمده است که می تواند راه را برای بازگشت به همکاری ها درخصوص رسیدگی به تنش های منطقه ای باز کند و این در سراسر آتلانتیک مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

نشنال اینترنست در انتها تاکید نمود: اروپا و آمریکا در منطقه خایج فارس با ثبات و جلوگیری از اشاعه هسته ای دارای منافع مشترک هستند. بنابراین، مذاکرات کنونی در وین باید روی منافع مشترک متمرکز باشد، نه روی نگرانی های گمراه کننده.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48554

به "گزارش نشنال اینترست از بی نتیجه بودن تحریم های آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش نشنال اینترست از بی نتیجه بودن تحریم های آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید