گسترش همکاری های ایران و چین در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش بلاگ پو، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و سفیر جمهوری خلق چین با یکدیگر دیدار و بر گسترش همکاری های ایران و چین در مبارزه با مواد مخدر تاکید کردند.

گسترش همکاری های ایران و چین در مبارزه با مواد مخدر

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ اسکندر مومنی صبح امروز در این ملاقات با بیان اینکه روابط ایران و چین ریشه در تاریخ دارد، گفت: در تمام ادوار تاریخ این روابط در همه حوزه های فرهنگی، سیاسی و... خیلی خوب بوده است و در حال حاضر نیز روابط مستحکمی در همه ابعاد بین دو کشور وجود دارد و معتقدم در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز جای بیشتری برای همکاری دوجانبه وجود دارد.

وی اضافه کرد: ایران طی 40 سال گذشته با توجه به همجواری با افغانستان و جهت ترانزیت مواد مخدر، مبارزه همه جانبه ای را با استفاده از تمام ظرفیت های کشور علیه مواد مخدر انجام داده است.

دبیرکل ستاد بیان داشت: ایران همه توانش را وارد مبارزه با مواد مخدر نموده است، چرا که حضور نیرو های فرامنطقه ای به بهانه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در کشور افغانستان کاملا بی اثر بوده است.

وی اضافه کرد: در سال 2001 میلادی فراوری مواد مخدر 200 تن بود که براساس آمار سازمان ملل در کمتر از دو دهه و با حضور کشور های فرا منطقه ای این رقم به بیش از 9 هزار تن رسید.

دبیرکل ستاد با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با همه توان با مواد مخدر مبارزه می نماید، گفت: در سال گذشته بیش از 800 تن مواد مخدر کشف شد که بخش اعظم آن در جهت مقابله با ترانزیت به کشور های غربی بوده است.

مومنی بیان نمود: مواد مخدر دشمن بشریت است و ایران براساس همین دیدگاه با آن مبارزه می نماید و تاکنون بیش از 3800 نفر از نیرو های مقابله ای کشورمان جان خود را در این راه از دست داده و به شهادت رسیده اند.

وی آمادگی ایران را برای همکاری با چین در حوزه انتقال تجربیات اعلام داشت و گفت: همچنین تمایل داریم از تجربیات کشور چین در حوزه مبارزه با مواد مخدر استفاده و تجهیزات حوزه مبارزه را از چین خریداری کنیم.

همچنین چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در این دیدار یادآور شد: در سال 2018 میلادی با حضور روسای جمهور دو کشور، یادداشت تفاهم همکاری در راستای همکاری مبارزه با مواد مخدر امضا شد.

وی گفت: مواد مخدر دشمن مشترک دو کشور است و در سال های اخیر نیز به انواع مختلف فراوری و گسترش یافته است. گسترش مواد مخدر برای امنیت و ثبات اجتماعی و زندگی مردم همه کشور ها نقشی منفی دارد.

سفیر جمهوری خلق چین بیان داشت: ایران برای مبارزه جهانی با مواد مخدر نقش بزرگی را ایفا نموده است و چین این کوشش را ستایش می نماید.

وی اضافه کرد: چین به همکاری با ایران در مبارزه با مواد مخدر اهمیت می دهد، چرا که با کشور افغانستان که بزرگترین فراوریکننده مواد مخدر دنیاست، همسایه است؛ لذا نیازمند همکاری های بیشتر میان دو کشور هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13085

به "گسترش همکاری های ایران و چین در مبارزه با مواد مخدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش همکاری های ایران و چین در مبارزه با مواد مخدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید