گوشی شگفت انگیز اوپو با نمایشگر دو طرفه

به گزارش بلاگ پو، پس از ثبت اختراع OPPO X 2021، تلفن مفهومی رول شدنی شرکت اوپو OPPO، اکنون این شرکت حق ثبت اختراع جدیدی را برای یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش دو طرفه Wrap-Around ارائه داده که انقلابی شگفت انگیز در دنیای گوشی های هوشمند به تعداد می رود.

گوشی شگفت انگیز اوپو با نمایشگر دو طرفه

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت فناوری LetsGoDigital، از آنجا که فراوریکنندگان قادر به فراوری گوشی هوشمند با صفحه نمایش انعطاف پذیر هستند، انواع مختلفی از دستگاه ها با نمایشگر های نو ظهور نموده اند. علاوه بر این، به نظر می رسد که چندین فراوری کننده در حال آنالیز امکان استفاده از یک صفحه نمایشی هستند که دور تا دور گوشی را فرا بگیرد. به عبارت دیگر نمایشگری که بتواند قسمت جلو، عقب و حداقل یکی از کناره های گوشی را پوشش دهد. شیائومی می میکس آلفا نمونه ای عالی از این ابتکار است.

با این وجود، شیائومی قطعاً تنها فراوری کننده تلفن نیست که چنین مدل هایی را در دست توسعه دارد. به گزارش خبرنگاران، مدتی پیش، وبسایت LetsGoDigital از یک گوشی هوشمند با نمایشگر دو طرفه هواوی خبر داده بود که از صفحه نمایش جمع شونده هم استفاده می کرد. این وبسایت بعلاوه پیروز به ردیابی یک گوشی هوشمند سامسونگ با صفحه نمایش کشویی شده و این بار اوپو است که در فکر عرضه یک گوشی با نمایشگر دو طرفه است.

در تاریخ 4 مه 2021، از طرف اداره جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ارتباطات موبایل گوانگدونگ اوپو حق ثبت اختراعی اعطا شد که اسناد آن تحت نام روش جمع آوری و جدا کردن تجهیزات الکترونیکی، جزئیات مونتاژ و جداسازی قطعات یک گوشی هوشمند Oppo با صفحه نمایش عظیم انعطاف پذیر را توصیف می نماید. این حق ثبت اختراع درواقع مربوط به یک گوشی هوشمند نو با صفحه نمایش دو طرفه است که قسمت جلو، عقب و یکی سمت کناره گوشی را پوشش داده است. یک حاشیه قاب در سمت راست و بعلاوه در بالا و پایین قابل مشاهده است. یک تریم کشیده هم در قسمت عقب تعبیه شده است تا بتواند یک سیستم دوربین به صورت عمودی را در خود جای دهد.

تصویری از طرح ثبت اختراع گوشی اوپو با نمایشگر دوطرفه

به گزارش خبرنگاران، به منظور تجسم بهتر دستگاه ثبت شده، یک طراح گرافیک هلندی با نام Jermaine Smit، معروف به Concept Creator، مجموعه ای از تصاویر مفهومی را با همکاری LetsGoDigital ساخته است. گفتنی است که این رندر ها بر اساس تصاویر و اسناد ثبت اختراع Oppo ساخته شده اند و فقط برای ملموس کردن اختراع نو فراوری شده اند.

در اسناد موجود، اشاره شده است که یک تلفن هوشمند با نمایشگر دو طرفه می تواند تقاضای روزافزون کاربران برای یک دستگاه قابل حمل و چند منظوره را برآورده کند. با این وجود، مونتاژ چنین دستگاهی و تعویض قطعات، کار چندان آسانی نیست. اوپو چگونگی چسباندن صفحه نمایش به قاب میانی را به دقت ثبت نموده است تا بعداً بتواند آن را به صورت حرفه ای جدا کند. برای این کار از یک صفحه فولادی بسیار نازک استفاده شده است که بین صفحه و قاب قرار می گیرد. به این ترتیب، صفحه نمایش انعطاف پذیر به صورت بهینه پشتیبانی می گردد و می توان از صفحه نمایش نسبتاً نازکی برای آن استفاده کرد.

اگرچه این حق ثبت اختراع عمدتا به مونتاژ این تلفن هوشمند دو طرفه اوپو می پردازد، اما بحث های زیادی هم درباره دوربین آن وجود دارد. به نظر می رسد این قسمت مهمی از گوشی مورد نظر باشد. سیستم دوربین از چندین لنز تشکیل شده و تصاویر 4 دوربین و یک فلاش را نشان می دهد که یکی در زیر دوربین قرار گرفته است. در اسناد این ثبت اختراع بعلاوه آمده است که دوربین های اضافی به صورت اختیاری می توانند اضافه شوند.

از آنجا که تلفن هوشمند دو طرفه Oppo دارای دوربین و نمایشگر در پشت است، بنابراین لازم نیست که یک دوربین جلو را هم اجرا کند. انتها، کاربر می تواند به وسیله دوربین اصلی سلفی هایی با وضوح بالا گرفته و تماس ویدیویی برقرار کند. بنابراین، کل قسمت جلو از سطح صفحه نمایش بدون شکاف و سوراخ، تشکیل شده است. قسمت صفحه ای که سمت چپ دستگاه را اشغال می نماید می تواند برای نمایش اطلاعات شرایط کلی، مانند نشانگر باتری و قدرت سیگنال استفاده گردد. اعلان ها و تماس های ورودی هم می توانند نمایش داده شوند.

نکته مهم دیگر، اوپو به طور واضح درباره امکان ساده سازی فرایند مونتاژ ضمن حفظ گزینه امکان جایگزینی قطعات، فکر نموده است. دشواری فرآیند فراوری هم به این واقعیت یاری می نماید که بعضی از ایده های مشابه همانند Xiaomi Mi Mix Alpha هرگز عرضه نشوند و همین امر اوپو را به سمت امکان ساده سازی فرایند فراوری کشانده است. این دستگاه حتی برچسب قیمتی را هم دریافت نموده و نباید کمتر از 2550 یورو هزینه داشته باشد.

با این حال، این سوال باقی می ماند که آیا چنین تلفن هوشمند دو طرفه ای می تواند ارزش افزوده کافی در مقایسه با مدل های فعلی تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های دارای صفحه نمایش تاشو ارائه دهد؟ همین امر بعلاوه ممکن است علت عدم پیگیری Mi Mix Alpha اعلام شده در سال 2019 باشد. به نظر می رسد مارک های دیگری که یک مدل گوشی هوشمند دو طرفه منتشر نموده اند، امروزه چندان پیگیر طرح خود نیستند.

تصاویر مفهومی گوشی نو اوپو با نمایشگر دو طرفه

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52295

به "گوشی شگفت انگیز اوپو با نمایشگر دو طرفه" امتیاز دهید

1 کاربر به "گوشی شگفت انگیز اوپو با نمایشگر دو طرفه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی شگفت انگیز اوپو با نمایشگر دو طرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید