گول ظاهر این خوراکی ها را نخورید؛ به سرعت چاق می شوید

به گزارش بلاگ پو، بعضی از مواد خوراکی می توانند انسان را بسیار چاق نمایند و سرعت آن ها هم در آوردن وزن اضافه بدن زیاد است. در این مطلب به خوراکی هایی پرداخته ایم که برخلاف ظاهرشان باعث چاقی می شوند.

گول ظاهر این خوراکی ها را نخورید؛ به سرعت چاق می شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، برخی مواد غذایی شاید به ظاهر چاق نماینده نباشند، اما بسیاری از آن ها به دلیل قند و چربی کاذبشان موجب افزایش وزن می شوند. در ادامه به معرفی این مواد غذایی پرداخته شده است.

  • میوه های خشک

میوه های خشک دارای خواص زیادی هستند و می توانند انرژی مورد احتیاج روزانه را تامین نمایند. میوه خشک قند و کالری بالایی دارد اما حاوی فیبر و مواد مغذی کمتری هستند. در میوه خشک، قند زیادی مصرف می گردد تا عطر و طعم بهتری پیدا کند، به همین دلیل موجب افزایش وزن می گردد.

  • غلات

معمولا غلات را به عنوان یک میان وعده کامل و سالم برای صبحانه در نظر می گیرند و آن را با شیر مصرف می نمایند. با وجود این که کاملا سالم به نظر می رسد، اما در برخی از آن ها به دلیل چربی و شکر بیشتر، تاثیر بسزایی روی سطح قند خون و چاقی می گذارند.

  • نوشیدنی های گازدار

نوشیدنی ها گازدار و شیرین، چاق نماینده ترین مایعاتی هستند که وارد بدن می شوند. نوشیدنی هایی که با شکر شیرین شده اند، هیچ ماده غذایی مفیدی ندارند و فقط مقدار زیادی کالری به بدن اضافه می نمایند. مطالعات نشان داده است افرادی که مقدار زیادی نوشیدنی شیرین و گازدار مصرف می نمایند، نسبت به بقیه احتمال چاقی آنها بیشتر است. مصرف نوشیدنی های گازدار ارتباط مستقیمی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، سرطان و بیماری های قلبی دارد.

  • بستنی

بستنی سرشار از شکر است و بیشتر به عنوان دسر مصرف می گردد و کالری زیادی را به وعده غذایی اصلی اضافه می نماید. پس بهتر است افراد کمتر بستنی مصرف نموده و مقدار پروتئین آن را چک نمایند.

  • شیرکاکائو

شکلات تلخ، فواید بسیاری برای سلامتی دارد و باعث بهبود عملکرد مغز و سلامت قلب می گردد، اما نوع سفید و شیری آن به طور صنعتی فراوری شده است، شکر فراوانی دارد. این نوع شکلات ها پر از چربی و شکر هستند و درست مانند فست فودها افراد را به پرخوری تشویق می نمایند، زیرا مقاومت در برابر خوشمزگی آن ها سخت است.

  • پیتزاهای نیمه آماده

پیتزاهای نیمه آماده، یکی از محبوب ترین فست فودها، مخصوصا بین جوانان و بچه ها هستند. پیتزاها معمولا چربی، کربن های تصفیه شده و کالری زیادی دارند. برخی از پیتزاها با مقدار زیادی پنیر و گوشت فرآوری شده، آماده می شوند. گوشت های فرآوری شده بسیار شور هستند. مصرف این گوشت ها باعث چاقی می گردد و فرد را در معرض بیماری قلبی و سرطان قرار می دهد.

اگر این مواد غذایی به اندازه کافی مصرف شوند باعث چاقی نمی شوند اما در صورت استفاده بیش از اندازه موجب افزایش وزن خواهند شد.

  • شیرینی ها و دونات ها

شیرینی ها و دونات ها حاوی مقادیر زیادی شکر، آرد خالص، چربی های اضافی و کالری هستند. برای داشتن تناسب اندام، باید به آنچه می خورید توجه کنید. اگر عاشق شیرینی هستید، به جای اینکه شیرینی بزرگی بردارید یا تمام بسته بیسکویت را بخورید، کوچک ترین شیرینی را انتخاب و میل کنید. این کار یاری می نماید از خوردن آنچه دوست دارید، لذت ببرید و همین طور کالری و شکر کمتری مصرف کنید. برای حفظ سلامتی و وزن مطلوب، تا جایی که ممکن است باید از مصرف دونات ها اجتناب کنید، اما اگر هوس خوردن دونات به سرتان زد، حداقل تکه کوچکی از آن را بخورید.

  • سیب زمینی سرخ شده و چیپس

بیشتر سیب زمینی های سرخ شده تجاری، پر از چربی و نمک هستند و باعث می شوند که بیشتر خورده شوند. برخی سیب زمینی ها به همراه فست فودها و سس های پر شکری مانند کچاپ صرف می شوند و کالری زیادی را در یک وعده غذایی وارد بدن می نمایند و منجر به اضافه وزن خواهند شد. براساس تحقیقات ارتباط مستقیمی بین خوردن سیب زمینی سرخ شده و چاق شدن وجود دارد. چیپس هم مانند سیب زمینی سرخ شده، حاوی چربی بالایی است. سیب زمینی سرخ نموده، باعث چاقی مفرط می گردد پس بهتر است سیب زمینی را به صورت آب پز یا کباب شده مصرف کنید.

  • کره بادام زمینی

کره بادام زمینی برای سلامتی مفید است. البته اگر به اندازه مصرف گردد و مواد تشکیل دهنده آن هم، بادام زمینی برشته شده و کم نمک باشد. در حقیقت، خوردن مغزها و انواع بادام زمینی باعث کاهش وزن می شوند و سلامت بدن را تضمین می نمایند. اما کره های بادام زمینی صنعتی شامل شکر و چربی های گیاهی هیدروژن دارشده هستند و منجر به اضافه وزن می شوند. این کره های بادام زمینی مطمئنا سالم نیستند. کره های بادام زمینی صنعتی کالری بالایی دارند و برخی از افراد را وادار به پرخوری می نمایند.

  • آبمیوه

آبمیوه ها اغلب انتخاب سالمی به نظر می رسند، با این حال بیشتر محصولات تجاری آن، شکر زیادی دارند. فیبر و موادمعدنی که میوه ها دارند در آبمیوه های آنها یافت نمی گردد. نوشیدن بیش از حد آبمیوه های صنعتی، موجب اضافه وزن و خصوصا چاقی بچه ها می گردد. میوه ها در مقایسه با آبمیوه ها، سالم تر و انتخاب بهتری برای کاهش وزن هستند. اگر می خواهید آبمیوه را در رژیم غذایی تان بگنجانید، بدون شکر و صد درصد طبیعی آن را انتخاب کنید.

  • غذاهای فرآوری شده صنعتی

از جمله دلایل شیوع چاقی، مصرف راحت موادغذایی صنعتی و دسترسی آسان به آنهاست. غذاهای فرآوری شده صنعتی مانند غذاهای خانگی می توانند خوشمزه به نظر بیایند، اما به اندازه غذاهای خانگی خاصیتی ندارند. البته همه غذاهای فرآوری شده بد نیستند، اما برخی از آنها کالری بالایی دارند و از کیفیت، سلامت چندانی برخوردار نیستند. بهتر است تا جایی که ممکن است از مصرف غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. این موضوع یاری می نماید کالری های غیرضروری دریافت ننموده و چاق نشوید. اغلب افراد به اندازه ای که غذا می خورند، کالری نمی سوزانند و درنتیجه چاق می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 اسفند 1398 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19493

به "گول ظاهر این خوراکی ها را نخورید؛ به سرعت چاق می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گول ظاهر این خوراکی ها را نخورید؛ به سرعت چاق می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید