گیاهان مفید برای دستگاه گوارش

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/لرستان یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: گوارش یکی از دستگاه های حیاتی بدن انسان است که بهبود عملکرد آن نقش مستقیمی در سلامت انسان دارد.

گیاهان مفید برای دستگاه گوارش

زهرا توکلی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: گوارش نقش قابل توجهی در تعیین سالم یا ناسالم بودن بدن ما دارد، که نشان می دهد باید بیش از گذشته به آن اهمیت بدهیم.

وی افزود: در میان گیاهان دارویی که در کشور و استان ما وجود دارد، برخی برای سلامت گوارش مفید هستند.

این کارشناس نام کرد: از بین گیاهان دارویی از زیره برای تسکین نفخ، کاهش ناراحتی و درد معده و تخم شنبلیله به نام هضم کننده طبیعی و دفع سموم مضر از بدن استفاده می شود.

توکلی با اشاره به این که جینسینگ هندی در کاهش التهاب و تقویت ایمنی بدن تأثیر دارد، افزود: مصرف گودوچی هم باعث بهبود عملکرد ایمنی بدن و همچنین فرآیند گوارش می شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی افزود: مصرف فلفل سیاه باعث تسهیل فرآیند گوارش و افزایش تولید آنزیم های گوارشی معده می شود، افزود: همچنین مصرف سیر هم باعث کاهش التهاب شده و با خاصیت ضد میکروبی در درمان انواع عوارض گوارشی مفید است.

وی افزود: دانه های رازیانه برای تسکین گاز، نفخ و گرفتگی های شکم و کاهش حالت تهوع و ضد ریفلاکس معده مفید است.

این کارشناس نام کرد: همچنین دارچین هم برای بهبود گوارش و جذب مواد مغذی موجود در غذاها کاربرد داشته و خاصیت آنتی باکتریال دارد.

توکلی با اشاره به این که زردچوبه ضد التهاب و التیام دهنده گوارش است، افزود: مچنین زنجبیل تسکین دهنده ناراحتی ها و دردهای گوارشی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و میخک هم ضدعفونی کننده و قابض و ضد نفخ است.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54298

به "گیاهان مفید برای دستگاه گوارش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان مفید برای دستگاه گوارش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید