20 بازی که با آپدیت بهتر شدند

به گزارش بلاگ پو، تغییر و تحول یکی از خصایص برجسته بازی های ویدیویی و صنعت آن است. اکنون مدت هاست که بازی ها دیگر به شکل چند سال پیش خود عرضه نمی شوند؛ اگر به یکی دو نسل قبل کنسول ها برگردیم، متوجه می شویم که خیلی از آثار در قالب یک پکیج تمام و کمال عرضه می شدند و اگر ایرادی در آن وجود داشت - مثل باگ ، افت فریم و… - سازندگان نمی توانستند تغییری در آن ایجاد نمایند و همه چیز به همان شکل اولیه محدود می شد.

20 بازی که با آپدیت بهتر شدند

اما حالا همه چیز تغییر نموده است. امروزه دیگر بازی ها مثل یک سرویس عمل می نمایند و سازندگان با انتشار به روزرسانی های متعدد (آپدیت ها) سعی دارند تا ساخته خود را در طول زمان بهتر نمایند و ایرادهایش را برطرف سازند. اگر چه این شیوه از نظر خیلی از بازی نمایندگان مسائلی دارد - مثل عرضه ناقص برخی بازی ها - ولی نمی توان انکار کرد که خیلی از آثار حیات خود را مدیون این شیوه دیجیتالی هستند؛ شیوه ای که به سازندگان اجازه می دهد در دوره های طولانی مدت بازی خود را پشتیبانی نمایند و به صورت مرتب محتوای جدیدی برای آن بسازند.

در بخش زیر نگاهی به این دسته بازی ها خواهیم انداخت. نکته مهم این آثار این است که تمامی آن ها توسط آپدیت های رایگان پیشرفت کردند و توانستند پس از مدتی از این رو به آن رو شوند. تعدادی از آثار زیر تنها مسائل فنی خود را برطرف ساختند و تعدادی دیگر هم ویژگی های جدیدی به گیم پلی و محتوای افزودند.

Assassins Creed: Origins و Assassins Creed: Odyssey

یوبی سافت به صورت کلی می خواهد بازی نمایندگان را برای ساعات طولانی سرگرم کند. دو قسمت آخر مجموعه اسسینز کرید این گفته را تایید می نمایند. کافی است چرخی در مصر/یونان باستان بزنید تا متوجه شوید ده ها فعالیت برای انجام دادن وجود دارد؛ گویی که انگار تمامی ندارند. در کنار این موارد، باید خط داستانی جذاب و درگیرنماینده هم افزود. علاوه بر این، یوبی سافت هر چند وقت یک بار رویدادی جدیدی در این بازی ها به پا می نماید و ماموریت های تازه ای را در اختیار بازی نمایندگان قرار می دهد.

Call of Duty: Black Ops 4

با اینکه مدت زیادی از عرضه بازی نگذشته، اما اکتیویژن تغییرات زیادی را در آن - به خصوص حالت بتل رویال - ایجاد نموده است؛ اکثر این تغییرات در جهت مثبت بوده و سبب شده تا بازی کنان از عملکرد سازندگان راضی باشند. به عنوان مثال، سیستم Tiers فارغ از برنده شدن یا باختن، تعداد زیادی آیتم تزئینی مثل اسکین، تگ و… را به بازی کنان اهدا می نماید. انتشار حالت های جدید در بخش چندنفره و بتل رویال از دیگر محتوای رایگان بازی هستند. تعداد بالای آیتم های تزئینی، اسلحه ها و اسکین های جدید و تنوع زیاد گیم پلی باعث شده تا بازی نمایندگان به این راحتی بیخیال بلک اپس4 نشوند.

Diablo III

بلیزاد به خوبی می داند که چگونه بازی نمایندگان را به سمت بازی هایش بکشاند. از همه مهم تر، آن ها به نظرات بازی نمایندگان اهمیت می دهند و المان های ناکارآمد و بخش های اضافه بازی را در صورت لزوم کنار می گذارند. استراتژی های بلیزاد در قبال دیابلو 3 این حرف را تصدیق می نماید. در این سال های اخیر، بلیزاد مرتبا با انتشار به روزرسانی ها و محتوای جدید بازی را پشتیبانی نموده است. مراحل زمانی، آیتم های تزئینی و بسته های الحاقی تنها از جمله مواردی هستند که بلیزارد در این سال ها به هواداران دیابلو 3 ارائه داده است.

Dishonored 2

سرافکنده 2 یکی از متفاوت ترین بازی های سال های اخیر صنعت بازی به شمار می رود. یکی از ویژگی های این بازی، انتخاب های زیادی است که در اختیار بازی نمایندگان قرار می دهد. آپدیت های بازی هم همگی در این راستا عمل کردند و دامنه انتخابات افراد را گسترش دادند. از اضافه شدن درجه سختی جدید بگیرید تا حالت نیو گیم پلاس و تغییرات گیم پلی، همه و همه باعث شدند تا دیسانرد 2 مورد قبول بازی نمایندگان خلاق و تنوع طلب واقع گردد. پس از گذشت دو سال از زمان انتشار بازی، استودیو آرکین (سازنده اثر) در دسامبر سال 2018 حالت سیاه و سفید و قابلیت انتخاب جداگانه ماموریت ها را به بازی افزود.

The Division

دیویژن به لطف سیستم سطح بندی عادلانه، مبارزات لذت بخش و حالت دارک زون توفیق این را داشت که در زمان عرضه خود مخاطبانش را سرگرم کند. در ماه های بعد یوبی سافت با انتشار محتوای جدید و رایگانی مثل اضافه شدن مناطق جدید و رویدادهای متنوع آمار بازی نمایندگان را افزایش دهد و جانی دوباره به بازی ببخشد. لازم به ذکر است که پس از عرضه، یوبی سافت محتوای زیادی برای افرادی که قسمت داستانی بازی را کامل کردند، فراهم ساخت و موجب شد تا آن ها ساعات بیشتری را در بخش های تک نفره، چندنفره و PVP صرف نمایند.

The Elder Scrolls Online

با وجود اینکه بازی در زمان عرضه خود عملکرد قابل قبولی نداشت، اما در ادامه با رایگان شدن و انتشار محتوای رایگان توانست تحولی در خود ایجاد کند و افراد زیادی را به سوی خود بکشاند. از آنجایی که در این مدت هم محتوای زیادی برای بازی عرضه شده بود، بازی نمایندگان می توانستند برای ساعاتی طولانی سرگرم شوند. البته که بتسدا در ادامه بسته های الحاقی پولی زیادی هم منتشر کرد. با توجه به کیفیت محتوای قبلی، عده زیادی متقاعد شدند تا برای تهیه آن ها پول بپردازند.

The Evil Within 2

اویل ویتین 2 در زمان عرضه خود نتوانست طوفانی به پا کند و به یک شاهکار تبدیل گردد. همچنین آپدیت های بازی هم چندان زیاد نبودند و در کل محتوای اضافه کمی برای آن منتشر شد. با این حال، سازندگان با انتشار آپدیت جدیدی حالت اول شخص را به اثر خود افزودند. حالت اول شخص در ادامه توانست مورد توجه مخاطبان قرار گیرد و حس ترس و تعامل با دنیای بازی را چندین برابر بیش تر کند.

Final Fantasy XV

شاید در سال 2016، زمانی که فاینال فانتزی 15 روانه بازار شد، کم تر کسی تصور می کرد که بازی با انتشار محتوای اضافی کاملا تغییر کند. اضافه شدن مینی گیم های جدید، بهبود مکانیک های گیم پلی مثل ماشین سواری، رویدادهای اختصاصی و… از جمله مواردی بودند که سازندگان در دوره کوتاه مدتی به بازی افزودند.

For Honor

فورانر در زمان انتشار خود با داشتن بخش داستانی قابل قبول، سیستم مبارزات جذاب، بخش چندنفره درگیرنماینده و رویدادهای متنوع بسیار پرمحتوا و سرگرم نماینده به نظر می رسید. به هر روی، مشکل اصلی بازی همان پاشنه آشیل یوبی سافت بود: سرورهای ضعیف. ایرادهای سرور موجب شد تا تعداد زیادی از بازی نمایندگان از بازی دست بکشند و آن را کنار بگذارند. با این حال، یوبی سافت در ادامه مسائل سرور را برطرف کرد و محتوای زیادی مثل نقشه و قهرمان های جدید را به آن افزود. برنامه پشتیبانی از فورانر همچنان ادامه دارد و یوبی سافت هر چند وقت یکبار فصل جدیدی را برای علاقه مندان برگزار می نمایند.

Fortnite

امروزه دیگر فورت نایت به عنوان بزرگ ترین بازی دنیا احتیاجی به معرفی ندارد. با این حال، فورت نایت بخش زیادی از پیروزیت های خود را مدیون تغییراتش است. سازندگان بازی مرتبا آپدیت های جدیدی برای آن منتشر می نمایند و هرچند وقت یک بار رویدادی ویژه ای ترتیب می دهند؛ مثلا سال گذشته شخصیت تانوس به مناسبت انتشار فیلم Avengers: Infinity War برای مدت محدودی به بازی اضافه شد. به روزرسانی های دائمی و عرضه محتوای جدید باعث شده تا فورت نایت همیشه از رقیبان خود جلو بیوفتد و به عنوان پیروز ترین بازی بتل رویال شناخته گردد.

Ghost Recon: Wildlands

گوست ریکان: وایلد لندز در زمان انتشار محتوای بسیار زیادی داشت و اثر وسیعی به حساب می آمد؛ برای کامل کردن بازی چیزی حدود 50 ساعت زمان احتیاج داشتید. با اینکه مدت زیادی از انتشار اثر می گذرد، اما یوبی سافت همچنان به روزرسانی های کوچک و بزرگی را برای آن عرضه می نماید؛ اضافه شدن حالت PvP، درجه سختی های جدید، بهبود سیستم کنترل هلیکوپترها و ماموریت های مخصوص تنها چندتا از مواردی هستند که یوبی سافت در این دو سال اخیر به بازی افزود. در رویدادهای اختصاصی بازی، ماموریت های ویژه ای با حضور سم فیشر، شخصیت های رینبو سیکس و پرداتور در دسترس بازی کنان نهاده شد. تمام این ها به صورت رایگان و در قالب آپدیت ها به بازی اضافه شدند.

Grand Theft Auto Online

جی تی ای پنج از همان روز اول و بدون اینکه بخش چندنفره ای داشته باشد بسیار پیروز بود و توانست میلیون ها نسخه به فروش برساند. هم اکنون این اثر به عنوان بهترین بازی محیط باز تاریخ شهرت دارد. بخش چندنفره یک ماه پس از انتشار در اختیار افراد نهاده شد. در طول پنج سال گذشته، راک استار به صورت منظم دنیای آنلاین خود را به روز نموده و همیشه سعی داشته تا تجربه بهتر و لذت بخش تری به علاقه مندان ارائه دهد. اگر بازی را تجربه نموده باشید بدون تردید از تعداد آپدیت های رایگان و محتوای ارزشمندی که دارند باخبر هستید. اسلحه های جدید، خانه ها و ماموریت ها از مهم ترین مواردی هستند که در این سال ها به بازی اضافه شده اند.

Monster Hunter: World

کپکام سال 2018 را با انتشار پیروزیت آمیز مانستر هانتر: ورلد آغاز کرد و توانست یکی از بهترین آثار چندنفره سال های اخیر را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد. با این حال پیروزیت بازی باعث نشد تا کپکام بیخیالش گردد؛ آن ها سعی کردند با افزودن محتوای جدید و برگزاری رویدادهای مختلف، دنیای شکارچی ها را زنده نگه دارند. رویدادهای اختصاصی فاینال فانتزی، دویل می کرای و ویچر از مهم ترین رویدادهایی بوده اند که کپکام برای بازی ترتیب دید.

No Mans Sky

شاید بتوان گفت نو منز اسکای تنها بازی این مطلب باشد که با آپدیت ها به معنای واقعی کلمه خود را متحول کرد. اثر با ایده های فراوان و شعارهای جاه طلبانه اسم و رسمی برای خود دست و پا نمود و در نهایت افراط در این قضیه باعث شد تا انتظار مخاطبان به بالاترین میزان خود برسد. هنگامی که زمان عرضه بازی فرا رسید، فهمیدیم که سازندگان تمام این مدت دروغ گفته بودند و خیلی از آن وعده ها در بازی نهایی عملی نشدند. عده ای هم به خاطر تبلیغات دروغین از استودیو هلو گیمز شکایت کردند. با این همه، سازندگان پس از مدتی با ارائه آپدیت های بزرگ محتوای زیادی مثل ماموریت های جدید، حالت سندباکس، مکانیک های جدید و بخش چندنفره را به بازی افزودند. در حال حاضر شاید بازی همچنان مسائلی داشته باشد، اما می توان گفت از نسخه اولیه خود فرسنگ ها بهتر است.

Overwatch

اورواچ آغاز بسیار قدرتمندی داشت و توانست جایزه بهترین بازی سال را به خود اختصاص دهد. رویدادهای متعدد و متنوع، آیتم های تزئینی، شخصیت های جدید، نقشه ها و باقی موارد باعث شدند تا بازی قهرمان محور بلیزارد بعد از این همه سال همچنان بدرخشد. در روزهایی که بتل رویال ها حرف اول و آخر را می زنند، بقای آثار آنلاینی مثل اورواچ دشوارتر از گذشته به نظر می رسد ولی بلیزارد به خوبی توانست این کار را انجام دهد.

Path of Exile

پث آو اگزایل از آن دسته بازی هایی است که سعی نموده حال و هوای دیابلو را در ظاهری جدید به مخاطبان ارائه دهد. این بازی رایگان از زمان انتشارش در سال 2013 همیشه پیشرفت نموده و با آپدیت های متعدد، محتوای زیادی را برای بازی نمایندگان به جای گذاشته. تاکنون میلیون ها بازی نماینده اثر فوق را تجربه نموده اند و به یمن نظارت دقیق سازندگان، فضای سالمی در محیط آنلاین آن فراهم شده. تا به حال هفت بسته الحاقی (Expansion) برای بازی منتشر شده که هر کدام شامل تعدادی محتوای داستانی جدید، ماموریت های متنوع و… می شوند.

Rainbow Six Siege

رینبو سیکس: سیج الگوی از فرش به عرش رسیدن است. مسائل آزاردهنده سرور و کمبود محتوای لازم مسبب شکست بازی در روزهای اول عرضه شدند. اما یوبی سافت مثل خیلی های دیگر بیخیال بازی اش نشد. آن ها از همان ابتدا دست به کار شدند و مسائل اثر را برطرف کردند. هنوز که هنوز است یوبی سافت با نقشه های جدید، کاراکترها و حالت های مختلف از بازی پشتیبانی می نماید.

Rocket League

چه کسی فکرش را می کرد ترکیب فوتبال و ماشین ها تا این میزان سر و صدا به پا کند. راکت لیگ از آن دسته آثاری است که توانست در این سال ها طوفانی به پا کند و به لطف توسعه دهندگان بازی، همیشه میزبان محتوای جدید باشد. در این مدت ده ها آیتم تزئینی و محیط های جدید به بازی اضافه شده که هر کدام تنوع بی نظیری به بازی بخشیده اند.

Splatoon 2

اسپلاتون یکی از انحصاری های نینتندو بود که برای کنسول وی یو منتشر شد. اگرچه قسمت اول مجموعه نتوانست از تمام پتانسیل خود استفاده کند، اما قسمت دوم بازی با انتشار روی کنسول نینتندو سوییچ پیروزیت های زیادی به دست آورد. از زمان عرضه، نینتندو سعی داشته با عرضه لباس های جدید، اسلحه ها و رویدادهای مختلف از این اثر چندنفره پشتیبانی کند. اگر نینتندو همین روند را ادامه دهد، می توان انتظار داشت که اسپلاتون به یکی از پیروز ترین انحصاری های آنلاین نینتندو تبدیل گردد

Warframe

زمانی وارفریم به عنوان یک بازی رایگان ساده شناخته می شد. اما از سال 2013 - زمان انتشار اثر - مدت زیادی گذشته و خیلی چیزها تغییر نموده است. آپدیت های منظم و بسته های الحاقی رایگان باعث شدند تا وارفریم به یکی از محبوب ترین بازی های چندنفره رایگان تبدیل گردد. حالا دیگر خیلی ها وارفریم را با دستنی (Destiny) مقایسه می نمایند و باور دارند بانجی باید راه سازندگان وارفریم را در افزودن محتوای جدید دنبال نماید.

The Witcher 3: Wild Hunt

استودیو سی دی پراجکت رد را به مشتری مداری و حمایت از مخاطبان خود می شناسند. در سال 2009، این استودیو لهستانی نسخه ویژه قسمت اول ویچر را با عنوان Enhanced Edition روانه بازار کرد؛ این نسخه تقریبا تمام مسائل بازی اصلی را برطرف کرد و دریافت آن برای افرادی که قسمت اول را خریده بودند، رایگان بود. از آن موقع، سی دی پراجکت همچنان به انتشار آپدیت های رایگان ادامه داد و توانست از این طریق شهرت و محبوبیت زیادی در بین بازی نمایندگان دست پیدا کند. عرضه نسخه ویژه ویچر 2 و ارائه آپدیت های متعدد برای ویچر 3 از دیگر حرکت های استودیو بودند که مورد استقبال هواخواهان نهاده شد.

ویچر 3: وایلد هانت نه تنها محتویات رایگانی مثل لباس ها و ماموریت های جدید دریافت کرد، بلکه سازندگان با ارائه به روزرسانی های حجیم و زیاد، تقریبا تمامی مسائل فنی اثر را برطرف کردند. امروزه خیلی ها سعی دارند سیاست های سی دی پراجکت را در پیش بگیرند و سبک کاری آن ها را دنبال نمایند.

منبع: گیم اینفورمر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5409

به "20 بازی که با آپدیت بهتر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 بازی که با آپدیت بهتر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید